שיתוף הפעולה בין המשווקת Square Enix למפתחת Crystal Dynamics ממשיך במשחק ההרפתקה החדש של לארה קרופט Rise of the Tomb Raider. הפעם, התשוקה של לארה לארכיאולוגיה וכמובן, בלמצוא את עצמה בצרות, מביא אותה למקום הכי מרוחק שקיים על כדור הארץ. היא מוצאת את עצמה בסוריה ובטבע הפראי של סיביר בחיפוש אחר אוצר אבוד מימי מסעות הצלב, ובדרך היא פוגשת קבוצת שכירי חרב מיסתוריים בשם טריניטי (Trinity). המשחק נותן חווית הישרדות מיוחדת וסיפור שממשיך את מסעותיה של לארה קרופט, בעודה בונה את עצמה בדרך.

הסיפור מתרחש שנה לאחר האירועים של המשחק הקודם. אך כל קשר לכותר הקודם הוא מקרי לחלוטין. לאחר אי הבנה קטנה עם טריניטי בסוריה, לארה מוצאת את עצמה באמצע מלחמה עתיקה אשר לפני שנים גרמה לפקפוק בשמו הטוב של אביה ואף לנידויו מהחברה האקדמאית. היא מבודדת עצמה מהחברה ונאלצת להצטרף למסע הצייד אחר שריד על-טבעי בכדי להוכיח את שפיותה. סיפור זה מחזיק את עצמו ולא מציע הרבה שאפשר להתחבר אליו, אך חובבי היסטוריה יהנו מסיפורי הצד המסופרים דרך חפצים ושרידים עתיקים שמוצאים בדרך. ממנהיגי דת עתיקה לאומנים ועוד, החפצים שמוצאים מספקים סיפור שיותר מעניין מהסיפור הכללי של המשחק.

לארה קרופט משוחקת טוב בתור דמות אינטילגנטית, אך היא עוד לא התפתחה לדמות החוקרת המדהימה שאנו מכירים ואוהבים. היא מתלוננת הרבה, ואף מידי פעם אומרת שורות כמו: "זה הולך להיות ממש קר", או "אוף, אני ממש צריכה לנוח". היא גם נבהלת מאוד בקלות, כנראה בכדי להראות שהיא עדיין פגיעה. האמת, שזה מרגיש קצת לא במקום, במיוחד מאחר שהיא מצליחה למצוא את דרכה מסיטואציות מסוכנות להחריד.

ROTTR-Laras-Climb

פאזלים תמיד היו חלק אינטגרלי בכל משחקי Tomb Raider, ולמרות שהפאזלים יכולים להיות מאתגרים, את כולם אפשר לפתור אם חוקרים את הסביבה. השלבים מלאים בחפצים קטנים כמו מטבעות אשר אפשר לאסוף או ציורים אשר עוזרים ללארה ללמוד על העולם שסביבה. כמובן שלאחר שתסתובבו קצת באזורים בחיפוש אחר אבנים טובות, אתם תמצאו את מה שחיפשתם בכדי לפתור את הפאזל ולהמשיך להתקדם במשחק. הפרס פשוט, אך הוא פרס מספק ללא ספק.

חקירה היא דרך מעולה לאסוף משאבים. עולם הפתוח למחצה של סיביר מלא בכל מה שחוקרת מתחילה צריכה בכדי לשפר את הציוד שלה. שיפורים שונים דורשים משאבים שונים. לדוגמה, קשת חזקה יותר דורשת עץ וידיות טובות יותר דורשות עור – שיניהם זמינים בכמויות די גדולות לאורך המשחק. השחקנים לא בהכרח נענשים בכך שהם מרגישים רע לצוד חיות דיגיטליות, אך יש הרבה יתרונות לצייד ולאסוף עורות של חיות. מעבר למשאבים, תוכלו למצוא חלקים של נשקים מודרנים בכל מיני קברים עתיקים ועבשים, והם משמשים לבניית רובים אשר בהחלט שווים את ההיגיון המוזר הזה. ניתן אף לשפר את מקושי הקרח של לארה ולהפוך אותם ליותר מהירים ואף מסוכנים.

חוץ מהציוד, תוכלו כמובן לשפר את לארה עצמה כל פעם שתגיעו למחנה. היא אמנם פשוטה למדי, אך מערכת עליית הדרגות נותנת לכם לבחור בין שלוש מקצועות: שחקנים חופשיים ליצור לארה מתנקשת שקטה, מומחית בקשתות/אקדחים או מתאבקת קשוחה. תוכלו למקד את לארה על מקצוע אחד או לחלק את הנקודות ולאזן אותה בכדי להימנע מחולשות, כמו לשפר את הקרב פנים אל פנים בכדי לאזן את הקושי של הצלפית בקטעי אקשן צפופים יותר. יכולת אחת אשר נמצאת בכל מקצוע היא ראיית הצייד (Hunter's Sight) – הרמאות האולטימטיבית. זו מראה לכם לאן אתם אמורים ללכת, מדגישה משאבים, אויבים, חיות ועוד. כמו שאר היכולות של לארה, גם יכולת זו יכולה להשתדרג ובכך להראות אויבים מוחבאים וחיות אקזוטיות.

ROTTR-Icy-Ship

המשחקיות מצליחה להגיע לשילוב בין התגנבות ואקשן אשר יגרום לכל התקלות עם האויב להרגיש כמו מקרה של חיים ומוות. חיילי טריניטי פועלים כמו אויבים רגילים – הם נוטים להסתובב ליד הנקודות המרכזיות בסיפור וליד חפצים מגניבים אשר תרצו לגנוב. לחסל את האויבים הנ"ל יכולה להיות חווית התגנבות המלווה בקסיסת ציפורניים, מכות סיום שקטות ושימוש בקשת של לארה, או לחלופין בהסתערות עם רובה – לבחירתכם. למזלינו, לארה היא נערה בעלת יכולות רבות. השחקנים אשר מעדיפים התגנבות ימצאו את עצמם לרוב על ענף או גג של בניין בעודם מתכננים איך הם ישרדו בכדי להגיע לנקודה הבאה. שאלו שמעדיפים להסתער קדימה עם רובה, ינסו את מזלם בצליפה ממרחק רב. לארה לא מתיימרת להיות צלפית על, אך לאחר מספר דרגות וקצת למידה מצד השחקן, היא תצליח להנחית מספר יריות מאוד מרשימות.

אך חיילי הטריניטי הם לא הסכנה היחידה שמחכה ללארה בשממה הקפואה של סיביר. הסביבה היא האויב הגדול של לארה, עם מזג אוויר קפוא, דובים הרובצים להם במערות, ומידי פעם אף מפולת שלגים או קבר ממולכד. מצבי ה"אישה נגד טבע" האלה מלאים באקשן, כיף אמיתי וכמובן אנימציות מוות מגניבות אם תכשלו.

ROTTR-Finisher

היכולות הגרפיות של ה-Xbox One מדגישות את היתרונות והחולשות שלה במהלך משחק זה. Rise of the Tomb Raider, אומנם לא מעלה את הרף הגרפי, אך הוא בהחלט מראה שאפשר להסתמך על מראה קיים. הסביבה משתמשת בכל חוזקות המכשיר, עם תאורה שגורמת לאזורים קטנים להרגיש צפופים וקלסטרופובים, במיוחד במערות מוצפות. לעומת זאת, ישנם את הרגעים הללו שהמשחק מראה לכם את רכס ההרים המדהים, ואף מרשים אתכם עוד יותר כשאתם מנסים את מזלכם בלטפס עליו כל הדרך לפסגה. למרות שהדשא נראה מאוד ירוק ויפה כשמסתכלים עליו, מידול הדמויות נראה חד מימדי בהשוואה. אתם תמיד תרגישו מועצמים בעודכם שוברים דלתות או מטפסים על הר, חלק מזה כי אתם תהיו כל כך מפוקסים במשחק עצמו ובמה אתם עושים ולא באיך שלארה עצמה נראת לעומת הסביבה שלה.

במשחק החדש שלה, לארה קרופט מטפסת על הר מסוכן בעודה נלחמת בשממה הסיבירית, ואפילו שהרפתקאותיה לא מחדשות הרבה, הן שוות כל רגע. Rise of the Tomb Raider מתיימר להיות הרפתקה מופלאה, אך בעודו עומד בצפיות שהוא הציב, הסיפור לא מוסיף לו הרבה. מה שבאמת עוזר לו לעמוד בציפיות זה המשחקיות הנהדרת והגרפיקה המדהימה. בסופו של יום, אתם תרגישו את הסיפוק של לחקור אגדות, לפטור חידות ולהרוג לא מעט אנשים ובסוף להפוך להיות אותה חוקרת קברים אגדית.