בעל עיצוב מודרני, ביצועים מרשימים וללא ספק בטווח המחירים הסביר, מסך ה 27G2 של חברת AOC נותן סיפוק והנאה רבה בזמן שימוש. הוא לא מאכזב באיכות שלו ובאופן החלק שבו הרצתי משחקים ותוכנות שונות ולגמרי רצוי להתעלם מהרמקולים המובנים שלו. ללא ספק זהו מסך מצויין במחיר מעולה.

AOC משיקה את המסכים שלה בשלוש סדרות שונות המיועדות לגיימיניג ועל כך כתבתנו לכם לא מעט בתקופה האחרונה. הפעם, הזדמן לי לסקר את מסך ה 27G2 בסדרה (בהמשך לביקורת על מקבילו מסדרת G1, ה-27G1). הוא מעוצב בצורה סטנדרטית אך מודרנית ואפשר לומר שהתרשמתי מאד מהיכולות שלו בזמן משחק ולא רק.

AOC 27G2 – מסך שנולד לגיימינג

עם מפרט טכני עשיר במיוחד, המסך הזה ללא ספק מספק תוצאה מטיבה: גודלו 27 אינץ', שבעיניי זה גודל אידיאלי למשחקים. קצב הריענון שלו עומד על 144Hz, שזה מושלם גם לשחקני ה-FPS שביניכם. הרזולוציה שלו היא הסטנדרט של היום – FHD (או 1920X1080 פיקסלים), ובנוסף המסך כולל פיצ'ר בשם AdaptiveSync, שבעזרתו, מתאים המסך את קצב הרענון שלו לכרטיס המסך שברשותכם, ומונע קריעות בתמונה (ובנוסף, הוא גם G-Sync Compatible)

הפאנל של המסך הוא מסוג IPS, ויש בו מספר כניסות: כניסת חשמל הממוקמת בצידו השמאלי אחורי של המסך, במרכזו, בין רגל התמיכה לאחורי המסך, נמצאים הכניסות של מיקרופון, אוזניות, שתי כניסות HDMI וכניסה אחת של Display port. מצד ימין, מקביל לחיבור החשמלי, נמצאת כניסה ה-USB Type B המחברת את המחשב למסך, וארבע כניסות USB 3.2 דור ראשון שאחד מהם להטענה מהירה (צבוע בכתום).

משקלו עומד על 3.7 קילו והוא די קל להרכבה, אך שימו לב, הוא מתחבר בהברגה לרגל. למרות זאת, אין צורך בארגז כלים לכך, זה יהיה קל יותר עם אחד אבל לא בלתי אפשרי בלי. וביננו? אחרי פעם אחת שחיברתם את הרגלית – כנראה לא תעשו את זה שוב, אז לא דרמה. בעיצוב שלו, הוא שומר על נראות רחבה כאשר אין פאנל שמכסה את המסך ורק בחלקו התחתון יש את הפאנל כשהוא בולט בחלקו התחתון באדום.

נוסף לשלל הנתונים הללו, המסך מגיע עם שני רמקולים של 2W בנויים בתוך המסך עצמו. אציין כי אלו הם רמקולים חלשים ואני לא ממליצה לבנות עליהם למי שמחשב סאונד ברמה גבוהה, אלא אם רציתם מסך שבא עם רמקולים מובנים והפשרה ברורה לכם מראש.

הוא אולי נראה ממוצע אך הוא שובב ומופלא

אחריי ששלפתי אותו מהאריזה, הברגתי בקלילות וזריזות את המסך לרגל הגיע הזמן לחבר אותו למפלצת שלי. המסך הגיע עם שני כבלים כפי שציינתי קודם ובחרתי להתחיל עם ה-Display port. כשאני בוחנת מסכים חדשים, אני נוטה לעשות זאת עם סירטוני יוטוב בהגדרות גבוהות ככל הניתן. אני חייבת לומר, שהוא נותן ביצוע מוצלח וזאת למרות שהוא אינו מסך ברזולוציית 4K/2K.

בחלקו התחתון של המסך יש פאנל דק ועליו נמצא איורים המעידים על הכפתורים של המסך. את הכפתורים עצמם נוכל למצוא בחלקו התחתון של הפאנל. למרות שקל למצוא אותם, הם לא בדיוק "נוחים" ללחיצה. למרות אצבעותיי הקטנות הייתי צריכה להתאמץ מאט כדי להצליח ללחוץ עליהם.

כמובן, כמצופה מכל מסך, יכול המסך הזה לעלות מעלה ומטה על גבי הרגל וגם מבלי להזיז אותו על גבי הרגל בזווית של עד כ-30 מעלות מעלה ומטה. המסך מסוגל גם להסתובב בזווית בשני כיוונים כך שאם נחפוץ בכך, נוכל לסדר אותו בצורה אופקית ולא רוחבית. עד 21.5 מעלות הזווית, בהתאם לנוחות המשתמש. אם ממש נרצה לשחק עם זה, אפשר גם בזווית לא ישרה לגמרי אבל זה כבר נתון להחלטת המשתמש. אני פחות עושה בזוויות השונות שימוש אך הפונקציה הזאת בהחלט שימושית.

לגבי העיצוב שלו, אהבתי את העובדה שאין פאנל שמכסה אותו וכביכול שומר על הזכוכית, אלא המסך עושה רושם שהפאנל התחתון מחזיק את הכל יחדיו. נוסף לכך, הפסים האדומים בחלק התחתון ביותר שלו, נאים בעיניי.

בקלות ומהירות

אחד מהמשחקים ששיחקתי בזמן הסיקור של המסך הזה היה המשחק המתוק Bake n` Switch יחד עם שותף למקלדת. המשחק רץ חלק למרות ההבדל בין האפשרויות שלו לבין היכולות האדירות של המסך. הרמקולים היו כאן לאכזבה מרה שכן לא יכולתי לשמוע אותם כמעט בכלל כאשר שיחקנו יחדיו.

כאשר ניגשתי לשחק משחקים רציניים יותר המערבים בתוכם מגוון רב של פעולות וקרבות, ההבדל היה עצום מהמסכים האחרים בהם שיחקתי עד כה. למשל, שיחקתי ב-Borderlands 3 ומיד כשנכנסתי למשחק וודאתי שההגדרות גבוהות ביותר, ההבדל היה עצום. זה שינה לי לחלוטין את חווית המשחק, הכל רץ חלק כל כך בלי כל תקלה שהיא. מדהים.

גם לגרפיקאים בנינו, אני חושבת שיש כאן מסך איכותי ביותר. מעבר למשחקים ששיחקתי עליו וההנאה בכמה חלק ומדהים הם רצו על המסך הזה, גם השימוש שעשיתי בתוכנות גרפיקה שאיתן אני מציירת, האיכות הייתה חסרת תקדים. הצבעים היו חדים ונראו מצויין, כפי שניתן לצפות ממסך עם פאנל IPS.

מחשבות לעת פרידה

אומנם הזמן שהיה לי עם המסך הזה היה קצר, אך הוא שירת אותי נאמנה ואפשר לי להנות ממשחקים שאני אוהבת כמו שלא נהנתי מהם מעולם בעבר. הביצועים שלו מעולים והוא בהחלט מסך ראוי לכל גיימר וגרפיקאי. זיכרו רק להשקיע באוזניות או רמקולים טובים ביחד עם המסך הזה, שכן הרמקולים שלו לא באמת מספקים את הסחורה.

מחירו של המסך עומד על 1,499 בסך הכל, לא קורע את הכיס ונותן תוצאות שוות במיוחד במחיל מוזל.

המסך AOC 27G2 סופק ע"י נציגות AOC בישראל