Western Digital ממשיכה עם קו מוצרי הפרימיום שלה בסדרת ה-WD BLACK ומכריזה על דור ההמשך. הסדרה החדשה ממשיכה לכוון את עצמה לגיימרים על ידי הגדרות תצורה והסתגלות לשינויים ולדרישות מדור המשחקים החדש.

קו המוצרים החדש כולל בתוכו את כונן ה-NVMe המבוסס שבבי SSD והוא יהיה הכונן הראשון של WD שישלב את טכנולוגיית PCIe Gen4. כמו כן, הוא מציג כרטיס הרחבה הניתן לאתחול מלא בטכנולוגיית Gen3 x8, ומארז Thunderbolt 3 המציע אופציית תאורה מנוהלת RGB.

לדברי ג'ים וולש (Jim Walsh), נשיא בכיר ב-WD, מפתחי המשחקים ממשיכים למשוך את הכותרים שלהם לקיצון מבחינת ביצועים ואיכות גימור, מה שמצריך אותנו, הלקוחות, להצטייד גם אנו בכלים איכותיים על מנת להדביק את הפער שנפער בכל דור חדש של משחקים.

מלבד הצורך בחומרה מחוד החנית כמו כרטיסי מסך חדשניים ומעבדים חזקים, יש צורך עז לפתרונות אחסון בעלי ביצועים גבוהים על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שמציבים לנו בכל פעם מחדש. מוצרי הסדרה החדשה של WD BLACK נבנו במיוחד למשימה זו על ידי אופטימיזציה של מוצרי הסדרה הקודמת. לא מדובר רק בהגדלת שטח האחסון, אלא גם בשיפור מכלול חוויית המשחק.

WD_BLACK SN850 NVMe SSD

כפי שהזכרנו, כונן זה מתוכנן לנצל את הביצועים חסרי התקדים של טכנולוגיית PCI3 Gen4. מהירות הקריאה הינה עד 7,000 MB/s, בנוסף למהירויות כתיבה של עד 5,300 MB/s בדגמים של 1TB, כלומר מהירות קריאה פי 2 ומהירות כתיבה הגבוהה ב-50% מקודמו, ה-SN750 הנהדר.

הבקר החדש של הכונן, WD_BLACK G2, יהפוך את ה-WD_BLACK SN850 למוצר שכל גיימר ירצה בו מאחר והוא יקצר את זמן טעינת המשחקים ויאפשר קצב העברת הקבצים גבוה יותר מכונני ה-PCIe Gen3 הנפוצים, זאת בעזרת הטמעת טכנולוגיה חדשה המנצלת זיכרון מטמון על הכונן עצמו. מעבר לכך, הכונן המדובר מאפשר ניהול משופר של תורי נתונים התורם לחוויה חלקה יותר של טעינת יישומים ומשחקים כאחד.

בנוסף על כך, WD תציע אפשרות לרכוש את הכונן עם צלעות קירור (heatsink) מובנה או ללא, בדומה לאפשרויות הקיימות כיום בדגם ה-SN750. כונן ללא צלעות קירור יהיה זמין בנפחים של 500Gb, 1TB, ו-2TB והחל מ-149.99$, ותוכלו לרכוש אחד כבר בסוף אוקטובר 2020. אם תרצו כונן עם צלעות קירור, תאלצו להמתין ל-Q1 2021.

כרטיס הרחבה WD_BLACK AN1500 NVMe SSD

זהו כרטיס בתצורת AIC המתחבר לחריץ ה-PCIe בלוח האם שלכם, ומאפשר אתחול (boot) ישירות מהכרטיס. ה-AN1500 מותאם עבור גיימרים אשר מעוניינים בביצועי הדור הבא ללא חיבור PCIe 4.0 במערכת שלהם. ה-AN1500 הינו אחד מפתרונות האחסון המהירים ביותר בסביבת PCIe Gen3 x8.

כרטיס זה מורכב משני כונני SSD פנימיים המחוברים בטכנולוגיית RAID 0 וממשק PCIe Gen3 x8 (בדומה ל-AORUS RAID SSD 2TB) המאפשר מהירות קריאה של עד 6500 MB/s ומהירות כתיבה של עד 4100 MB/s בדגמים בני 2TB ו-4TB. מהירויות שללא לוח אם עם תמיכה ב-PCIe 4.0 – אין שום דרך אחרת לקבל.

בצורה זו, ניתן ליהנות ממהירות משחקים גבוהה וקיצור זמני המתנה. בנוסף, תאורת RGB אשר ניתנת להתאמה (ב-Windows בלבד) משלימה את חווית המשחק. בנוסף, הכרטיס מגיע עם היטסינק מקיף להקטנת עומס החום והבטחת הביצועים הטובים ביותר. הכרטיסים החדשים זמינים בנפחים של 1TB, 2TB, ו-4TB, והחל מ-299.99$. תשמחו לשמוע שהם כבר זמינים לרכישה אצל המשווקים, המפיצים, ובחנויות.

WD_BLACK D50 Game Dock NVMe SSD

מדובר בתחנת עגינה קומפקטית ההופכת כל מחשב נייד בעל תקן Thunderbolt 3 לתחנת משחקים משולבת. תחנת עגינה זו באה גם היא עם היטסינק גדול, מקיף ויעודי להקטנת עומסי החום ובכך שמירה על ביצועים אופטימליים של המערכת.

פתרון זה מיועד עבור גיימרים המעוניינים לעדכן את תצורת המערכת שלהם ולקבל מהירות גבוהה במיוחד באמצעות טכנולוגיית ה-NVMe, קיבולת גבוהה יותר למשחקים, וריבוי יציאות להתקנים חיצוניים והכל בכבל Thunderbolt 3 אחד.

תחנת העגינה משולבת בקרי RGB הניתנים לשליטה (ב-Windows בלבד) וזמינה בנפח של 1TB ובמחיר של 499.99$. לשיקולכם, תוכלו גם לבחור את תחנת העגינה WD_BLACK D50 Game Dock שאינה מבוססת SSD וזמינה במחיר של 319.99$.

כלל המוצרים החדשים בסדרת WD_BLACK צפויים להגיע לישראל החל מחודש דצמבר הקרוב.