חברת Western Digital השיקה בארץ בסוף חודש ינואר את סדרת הכוננים החיצוניים שלה המיועדים לגיימרים, סדרת WD_Black, כאשר היא מכוונת בעיקר לשחקני קונסולות ומחשבים ניידים אשר צריכים נפח איחסון נייד שיכיל את כמות המשחקים הגדולה ובד בבד יאפשר הרצה מהירה שלהם.

משחקי הוידאו של היום הם כבר לא אותם המשחקים של פעם, וכיום הגענו למצב שבו משחק בודד עשוי לתפוס עשרות GB בכונן הקשיח, אם לא מעבר ל-100GB למשחק בודד, דבר המהווה בעיה למי שמשתמש במחשב נייד מבוסס SSD (אשר מגיע עם נפח קטן יחסית) או שחקני קונסולה הרוצים לשמור לעצמם את זמינות המשחקים שלהם, ולא רק להאלץ למחוק כדי לפנות מקום.

לבעיית המקום יש פתרון יחסית פשוט, והוא כמובן לשחרר HDDs בעלי נפחים גדולים, אשר מותאמים לנשיאה בדרכים וזה כפי שרובנו מכירים – נפוץ עד מאוד. אך מעבר לכך, בכדי להפעיל משחקים על קונסולות כיום ובכדי באמת לשמור על גיימינג ברמה גבוהה מבלי ליצור צוואר בקבוק בין הכונן הקשיח לשאר החומרה – נדרש פתרון אשר מסוגל להיות גם גדול, וגם מהיר. השקת WD_BLACK היא התשובה של Western Digital לבעיה הזו.

משפחת WD_BLACK

משפחת WD_BLACK שהוכרזה ב-Gamescon 2019 תכלול בישראל שתי תתי-משפחות של כוננים, שהן ה-P10 וה-D10. אם שמעתם על ה-P50 שהוכרז גם הוא ותוהים למה הוא לא הוזכר, זה כי הוא כרגע לא מיובא באופן רשמי לארץ.

משפחת ה-P10 תציע כוננים עם נפחי איחסון הנעים בין 2TB לבין 5TB, בעלי חיבור USB3.2 ו-3 שנות אחריות. מחירי הכוננים ינועו בין 479 ש"ח ל-859 ש"ח.

משפחת ה-D10 תציע כוננים עם נפחי איחסון של 8TB או 12TB, מהירויות של עד 250MB/s ב-7200RPM ויכללו גם קירור אקטיבי ו-3 שנות אחריות. מחירי הכוננים יהיו 1099 ש"ח לגרסת ה-8TB, או 1699 ש"ח לגרסת ה-12TB.

בתוך שתי משפחות אלו ישנם גם כוננים אשר מיועדים לעבודה עם קונסולת XBOX, וכחלק משיתוף הפעולה בין WD לבין Microsoft, הרוכשים יקבלו גם מנוי חינם ל-Game Pass Ultimate; רוכשי ה-P10 יקבלו חודשיים חינם, ורוכשי ה-D10 יקבלו 3 חודשים.

אם תרצו לקנות מוצר ממשפחת WD_BLACK בארץ, הם זמינים לרכישה ברשת BUG בלבד נכון לעכשיו.