ה-C27G1 מבית AOC הוא מסך FHD המיועד לשוק הביניים של המסכים, ומתהדר ביכולות כיוונון מעולות, קצב רענון גבוה, מעמד VESA כסנטדרט ובמחיר נוח.

ה-AOC C27G1 הוא מסך 27 אינץ מסדרת G1, סדרת הגיימינג של AOC (הכוללת גם את ה-C24G1 הקטן יותר שבחנו בעבר), הכוללת מוצרים תקציביים בהם יחס העלות\ביצועים הוא גבוה במיוחד, שלא כמו סדרת AGON הכוללת מסכי פרימיום כמו ה-AOC AGON AG352QCX וה-AOC AGON AG271UG.

ה-AOC C27G1 לא שונה משאר המסכים התקציביים בסדרת G1, ומגיע עמוס בטכנולוגיות עכשוויות ועם תמחור אגרסיבי בשוק הישראלי. האם הוא עומד בציפיות? יצאנו לבדוק.

AOC C27G1 – סקירת נתונים

ה-AOC C27G1 מגיע ברזולוציית FHD, או 1920×1080, עם קצב רענון מהיר במיוחד של 144Hz וזמן תגובה מהיר של מילישנייה בודדת (MPRT). המסך הוא בעצם פאנל VA, או vertical alignment, שמציג צבעים חיים וזמני תגובה מהירים יחסית. פאנל VA הוא מעין פשרה בין מסכי IPS בעלי חדות צבעים גבוהה, זמן תגובה גבוה ומחיר גבוה, לבין מסכי TN בעלי זמן התגובה המהיר, המחיר הנמוך, והצבעים הפחות "אמיתיים".

המסך כולל טכנולוגיית Flicker Free, שמנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית.

כחלק מהמגמה בשוק מסכי הגיימינג, המסך מגיע מצויד גם בטכנולוגיית ה-FreeSync מבית AMD, אשר דואגות לתאם בין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים.

כחלק מהפשרות אותן נדרשו לעשות ב-AOC בכדי ליצור מסך תקציבי תחרותי, ה-AOC C27G1 לא עומד בתקני HDR למיניהם, דבר שעשוי להיות big no no לחלק מהגיימרים, אך במסגרת פשרת המחיר ה-HDR הוא בהחלט אחד הדברים עליהם ניתן לוותר, במיוחד כשהמסך מגיע עם תמיכה ב-FreeSync וטווח צבעים רחב של 102% SRGB.

ה-AOC C27G1 הוא מסך קעור (כלומר – לא שטוח) בעל ערך עקימות של 1800R. כלומר, המרחק המקסימלי המומלץ לעבודה עם מסך זה הוא עד 1800 מ"מ (או – 1.8 מטרים). תוסיפו על כך זוויות צפייה רחבות במיוחד של 178 מעלות, כך שבעצם מאוד קשה למצוא זווית שבה בעצם אי אפשר לראות את התמונה המוצגת באופן חד, ובאמת – צריך להתאמץ מאוד בשביל למצוא זווית שכזאת, וזו בוודאות לא זווית שבה אתם יושבים לשחק.

למרות גודלו של המסך (27 אינץ'), המשקל שלו לא מהכבדים ביותר בהם נתקלנו, עם 6.11 ק"ג בלבד למסך ואביזריו, או קצת פחות מ-8.1 ק"ג לאריזה כולה, הכוללת בנוסף למסך והרגלית שלו, גם כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, חוברת הוראות ודיסק דריוורים(לאלו מכם שבבעלותם עדיין יש כונן דיסקים), וכן מסמכי האחריות.

המסך עצמו מגיע עם 2 חיבורי HDMI בתקן 1.4, חיבור DisplayPort בתקן 1.2, חיבור VGA עתיק וכן חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות. לצערנו הרב, בניגוד למסכים רבים בשוק, ה-AOC C27G1 לא כולל יציאות USB כלל.

עיצוב וארגונומיה

בניגוד למסכים רבים שמוצעים לגיימרים כיום, ה-AOC C27G1 לא מתהדר בעיצוב מיוחד כזה או אחר, או בתאורת RGB מטורפת. ב-AOC מצהירים שהמסך לא אמור לגנוב את תשומת הלב מליבת העניין שהיא הגיימינג עצמו, ובכך מסייע לתחושת האימרסיביות של השחקן במשחק עצמו. מינימום הפרעה – מקסימום גיימינג.

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם המעמד, שכפי שציינו מקודם הוא אינו מסיבי במיוחד, ולא אמור לגרום בעיות לאלו מכם אשר מעוניינים לשים אותו על שולחן קטן יחסית. נקודת היתרון הגדולה במעמד של ה-AOC C27G1 הוא עצם חיבור ה-VESA שאיתו הוא מתחבר למסך. ואת זה – אנחנו בהחלט אוהבים.

חיבור VESA, מלבד היותו חיבור מהיר, פשוט ונוח, מאפשר לנו לכוון את המסך בצורה מאוד נוחה ופשוטה, וכן מגדיל את טווח האפשרויות עצמן. כך שלדוגמא כיוון הגובה של המסך הוא בטווח של 13 ס"מ, ציר התנועה האופקי שלו הוא עם מפתח של 34 מעלות לכל צד (מטורף!!) ואחרון חביב הוא יכולת ההטיה האופקית של 25.5 מעלות (4 מעלות למטה ועד 21.5 למעלה). בהחלט טווח תנועה רחב מאוד, שמאפשר לנו כגיימרים למקם את המסך בצורה נוחה, לא משנה איך אתם אוהבים לשבת או מה גובה השולחן ביחס לכיסא.

המסך מגיע עם 5 כפתורי שליטה שונים, אשר מאפשרים לנו שליטה בממשק ה-OSD הסטנדרטי המוכר של AOC. לטעמי ריבוי הכפתורים הוא יתרון, ומאפשר לנו כמשתמשים נוחות גדולה יותר בתפעול המסך, בניגוד למסכים אשר החליטו להחליף את התצורה לכפתור בודד, מה שעשוי לגרום ללחיצות שגויות ותסכול רב למשתמש.

AOC C27G1

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של AOC הוא נוח ופשוט, ומאפשר מעבר מהיר בין קטגוריות שונות, מצבי תצוגה שונים, תיקוני צבע, אפשרויות OSD בזמן גיימינג כמו סופר FPS על המסך או כוונת על המסך, דבר יעיל במיוחד עבור משחקים שבהם אין לנו כוונת Built In (רמאות? עדיין לא החלטנו).

הממשק עצמו, בעוד שהוא נוח מאוד לשימוש, עשוי להפריע לפעמים בשל כך שהוא משתלט על חלק נכבד יחסית מהמסך, ובמיוחד עקב כך שהוא מגיב בצורה מעט איטית – עשוי לתסכל את אלו מכם שאוהבים תגובה מיידית ללחיצות שלהם.

AOC C27G1

AOC C27G1 – מסך תקציבי לכל הדעות

ה-AOC C27G1 הוא בדיוק כמו שמתואר – מסך תקציבי. הוא לא מצוין בשום דבר ולא גרוע בשום דבר.

מצד אחד הוא מגיע ברזולוציה שכיום נחשבת בסיסית של 1080p "בלבד", אך מצד שני הוא מגיע בקצב רענון מהיר במיוחד של 144Hz. מצד אחד הוא מאפשר חיבור HDMI ו-DP ואף מגיע עם שני הכבלים, אך מצד שני הוא מגיע ללא חיבורי USB או חיבור מיקרופון נפרד אך כן כולל חיבור VGA.

מצד אחד מדובר בפאנל VA בעל צבעים טובים ונעימים, אך מצד שני המסך מעט נופל ברמת הבהירות שלו עם 265nit בלבד (מה שעשוי להפריע בשימוש תחת שמש יחסית ישירה).

אז כן, לא מדובר פה על מסך High End, ברור לנו. אבל בסופו של דבר, כאשר אנחנו מחפשים מסך שנכנס תחת הגדרת מסך תקציבי, אנו מבינים שיהיו פשרות. ה-AOC C27G1 מתפשר על חלק מהדברים, אך הוא לא מתפשר על הדברים החשובים ביותר לגיימרים שמחפשים להיות תחרותיים: FPS גבוה, זמן תגובה קצר, ואיכות צבע טובה.

AOC C27G1

השאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם שוקלים לקנות את ה-AOC C27G1 הן מה יותר חשוב לכם – רזולוציה או קצב רענון? מחיר או מראה? פיצ'רים או איכות תמונה? – אם אתם מחפשים את התמונה הטובה ביותר שאפשר לקבל עבור הכסף שלכם, במיוחד אם התקציב שלכם הוא בסביבות ה-1500 ש"ח שה-AOC C27G1 עולה, אז הוא בהחלט אופציה טובה עבורכם.

נזכיר כי גם החל השיווק של סדרת ה-G2 לשוק בישראל אותם ראינו לראשונה בתערוכת Gamescom 2019.

המסך AOC C27G1 סופק ע"י נציגות AOC בישראל