ה-Gigabyte AORUS FI27Q-P הוא בהחלט מסך גדול (וכבד), אבל עם מפרט מתקדם ותמיכה בכל הטכנולוגיות החדשות בעולם המסכים, המסך החדש במשפחת AORUS הוא בהחלט מסך מרשים, ולא רק על הנייר – אלא גם במציאות.

לא חסרים דגמים של מסכי מחשב בעולם הגיימינג. וכשאתה רוצה ליצור מסך בשביל מותג העלית שלך, AORUS, החליטו ב-Gigabyte לשלב ב-FI27Q-P את כל התותחים הכבדים שהם יכלו להכניס במסך אחד. ובהחלט, המסך החדש במשפחה, ה-AORUS FI27Q-P, מתהדר בנתונים טכניים חזקים במיוחד, משלב בתוכו תמיכה בכל הטכנולוגיות החדשות וכל זה – עם עיצוב מרשים שמתאים לקו של מוצרי AORUS.

קצת נתונים יבשים

ה-Gigabyte AORUS FI27Q-P תומך ברזולוציות של 1440p, או 2560X1440, ביחד עם קצב רענון סופר מהיר של 165Hz וזמן תגובה של מילישנייה בודדת, וזאת למרות שה-FI27Q-P מגיע עם פאנל IPS, אשר ידוע לרוב בתור הפאנל עם הצבעים המדויקים יותר, אך עם זמני תגובה מהירים פחות. אותו פאנל מגיע עם עומק צבעים של 10bit, במקום 8bit ברוב המסכים כיום, אשר מאפשר למחשב להציג 1.07 מיליארד צבעים, במקום "רק" 16.7 מיליון, מה שמתבטא בצבעים חלקים יותר ומדוייקים יותר.

בכדי לאפשר לכל אותם נתונים לעבור בכל רגע נתון בין המסך לבין כרטיס המסך שלכם, Gigabyte שילבו במסך פרוטוקול תקשורת נתונים בשם HBR3, או High Bit Rate 3, אשר מאפשר מעבר של 32.4 גיגהבייט בכל שנייה דרך חיבור ה-DisplayPort במסך.

בנוסף, כחלק מהמגמה בשוק מסכי הגיימינג, המסך מגיע מצויד גם בטכנולוגיית ה-FreeSync מבית AMD, וגם בטכנולוגיית ה-G-Sync מבית NVIDIA, אשר דואגות לתאם בין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים.

ה-FI27Q-P תומך גם בטכנולוגיית HDR אשר משפרת את חדות התמונה המוצגת על המסך, וכן את הדיוק בהצגת הצבעים, ומאפשרת לנו כגיימרים לראות תמונה חדה יותר, עם צבעים חיים יותר, במיוחד כאשר מביאים בחשבון את העובדה שהמסך מגיע עם טווח צבעים רחב במיוחד – 95% מתקן DCI-P3.

המסך מאפשר לכם לראות את התמונה שבו כמעט מכל מקום. בשל כך שהמסך אינו קעור, זווית הצפיה בו היא ברוחב של 178 מעלות אמיתית, גם כאשר אנחנו מדברים על הכיוון האופקי וגם הכיוון האנכי, ובאמת ניתן לראות תמונה חדה וברורה גם מזוויות קשות (ולא נוחות לגיימינג בעליל).

כפי שציינתי קודם, המסך הוא לא רק גדול, אלא גם כבד. הוא שוקל לא פחות מ-8 ק"ג, כך שעם כלל הפריטים שאיתו באריזה, מגיעים למשקל של 11.9 ק"ג. אותה אריזה כוללת, בנוסף למסך ולמעמד שלו, גם כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB וחוברות הוראות.

המסך עצמו מגיע עם 2 חיבורי USB 3.0, חיבור USB Tybe B, חיבור DisplayPort, שני חיבורי HDMI, חיבור למיקרופון ולאוזניות (חיבור המיקרופון והאוזניות ישירות למסך מאפשר סידור כבלים נוח יותר, ומאפשר גישה קלה ופשוטה לשניהם), וחיבור למנעול קנזינגטון.

עיצוב וארגונומיה

את ההעיצוב של ה-Gigabyte AORUS FI27Q-P אפשר לחלק ל-2 חלקים: מקדימה העיצוב הוא נקי ומינימליסטי, עם שוליים דקיקים ואלגנטיים, ומאחור העיצוב מזכיר לנו שהמסך הוא בכל זאת חלק ממשפחת AORUS, ומכך משתמע שהמסך לא יכול להיות חלק מהעדר, אלא נועד לבלוט, עם תאורת RGB נשלטת ע"י תוכנת RGB FUSION של Gigabyte.

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם הרגלית המסיבית אשר תומכת במסך העצום הזה. מלבד לתמוך במסך, הרגלית עצמה כוללת גם היא תאורת RGB נשלטת, וכן ידית בחלקה העליון, שמאפשרת להרים את המסך כולו בצורה נוחה ופשוטה, ובכך להציבו על שולחן או להעבירו לכל מקום בו נרצה.

מבחינת ארגונומיה וזוויות צפייה, המסך מאפשר כיוונון באפשרויות רבות. מלבד כיוון גובה (העלאה והורדה) של המסך ביחס לרגלית בטווח של 13 ס"מ, ציר התנועה האופקי הרחב שלו מאפשר מפתח של 40 מעלות (20 מעלות לכל צד), ויכולת הטיה אופקית נוספת של 26 מעלות (עד 5 מעלות למטה ועד 21 מעלות כלפי מעלה) מאפשרות גמישות ענקית במיקום המסך והתאמה מושלמת לזווית הצפיה הדרושה לשחקן, לא משנה בצורת הישיבה ומיקומו.

בנוסף על כך, חיבור המסך לרגלית נעשה ע"י מחבר VESA אשר מאפשר, בנוסף לחיבור נוח ופשוט בין המסך לרגלית, לסובב את המסך ב-90 מעלות כך שיעמוד על צידו מבלי להוסיף התקן חיצוני נוסף.

במקום כמות מקשי OSD גדולה, החליטו ב-Gigabyte לכלול במסך רק כפתור אחד, אשר לחיצה עליו תפתח תפריט אפשרויות, המאפשר לכבות את המסך, להיכנס להגדרות התצוגה של המסך עצמו, לפתוח את עזר הגיימינג או לפתוח את הדאשבורד. בנוסף, הזזתו של הכפתור לאחד מארבעת הצדדים (מבלי לחיצה) יאפשר לכם לפתוח תפריט אחר באופן מיידי, כמו בחירת מקור התצוגה, שליטה על ווליום, בחירת מצב תצוגה, או איזון השחור במסך.

הכפתור ממוקם בתחתית המסך ובמרכזו, והפעלתו הינה נוחה, פשוטה, ואחרי כמה שימושים בודדים – הופכת להיות אינטואטיבית במיוחד. הכפתור קל למציאה וה-feedback המתקבל לגבי הלחיצות הינו ברור ונוח.

תוספות לגיימרים

המסך מגיע עמוס בתוספות לגיימרים. באמת, כמות אפשרויות ה-OSD שמגיעות במסך הזה הן אינסופיות. הראשונה שבהן היא ה-Dashboard, אשר מאפשר לכם לקבל מידע על גבי המסך לגבי מצב החומרה שלכם, בהתאם לנתונים שתרצו לראות, החל מטמפרטורת חלקי החומרה שלכם, דרך תדרי פעולה, ועד אחוזי שימוש של המערכת ומהירויות סיבוב של המאווררים שבשליטת המחשב.

המסך השני הוא ה-Gameassist, אשר מספק לנו כשחקנים אפשרויות שליטה רבות. הראשונה והמוכרת מבינן הינה היכולת להפעיל כוונת על המסך, גם אם המשחק אותו אתם משחקים אינו מספק כוונת. רמאות? תלוי את מי תשאלו, היות והפונקציה הזאת נכנסת ביותר ויותר מסכי גיימינג כיום.

אפשרויות נוספות הן אפשרות להוסיף טיימר או קאונטר אשר מאפשר לנו כגיימרים לתזמן פעולות שלנו ושל האויב,לדוגמא – ארטילריית האויב יורה כל 30 שניות? אפשר להפעיל טיימר בכדי לדעת מתי לתפוס מחסה, או קאונטר המאפשר לנו לספור כמה אויבים הרגנו.

כמובן שישנן את האפשרויות הרגילות שאנחנו רגילים לראות בכל מקום – יכולת לשנות את טמפרטורת הצבעים המוצגים במסך, יכולת קביעת מצב ה-Gamma, קביעת בהירות המסך ובחירת פרופילי תצוגה שונים מבין הקיימים במסך – או יצירת פרופילים משלכם. בנוסף על כך, הכניסו ב-Gigabyte במסך גם מנגנון בשם Black Equalizer 2.0, אשר מאפשר לקבוע את רמת ה-"חושך" ע"י שליטה נפרדת ב-1296 מחיצות, ויצירת איזון תאורה בין חלקים שונים במסך.

AORUS FI27Q-P – תוספת ראויה למשפחת AORUS

מהרגע הראשון אין סיכוי לטעות. ה-Gigabyte AORUS FI27Q-P הוא מסך שמיועד לטופ. הוא עמוס פיצ'רים, עם מפרט טכני עשיר ומרשים שמסתכם כולו בתמונה חדה, חיה ומדויקת.

אבל ה-FI27Q-P הוא מעבר לרק תמונה טובה, אלא האריזה כולה משדרת יוקרה. בין אם איכות החומרים מהם בנוי המסך, בין אם עיצוב הרגלית, ובין אם תאורת ה-RGB המרשימה בצידו האחורי. המסך בהחלט בולט, וירשים בכל שולחן עליו ימוקם.

השאלה שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם רוכשים את המסך הזה, היא: "האם אני רוצה מסך שטוח, או מסך מעוגל?". לכל אחד משני סוגי המסכים יש את היתרונות שלו, וכמובן שלכל גיימר ישנה את ההעדפה האישית שלו בנושא.

אך ללא ספק, אם אתם מחפשים מסך שטוח, ה-AORUS FI27Q-P הוא מסך מעולה, מרשים, בעל צבעים מרהיבים וחדות תמונה משגעת. עם מחיר צפוי של כ-2,500 ש"ח הוא ללא ספק בחירה מצוינת.