ה-Razer Leviathan V2 הוא מקרן קול שמצד אחד מספק סאונד נקי ומדויק, ומצד שני מאפשר לחסוך בכבלים על השולחן, כל זה באריזה נאה עם קורטוב RGB.

כשאנחנו נכנסים לעולם של הסאונד, רוב הגיימרים כיום פונים לעולם של האוזניות, כך שהם לא מפריעים לסביבה שלהם ויכולים לקבל בידוד רעשים סביבתיים מוצלח, אבל לא לכולם נוח לשבת זמן ארוך עם אוזניות על הראש ואלו שעדיין רוצים סאונד היקפי באיכות גבוהה – צריכים למצוא רמקולים טובים שיאפשרו להם את זה.

כמו הכיוון אליו מתקדם עולם הסאונד של הטלוויזיות, גם בתחום הגיימינג ניתן לאחרונה למצוא מערכות סאונד מבוססות מקרן קול (Soundbar) בשילוב סאבוופר, שמאפשרות למקם את האלמנט מתחת למסך כך שהוא תופס פחות שטח בשולחן, ומאפשר העברת פחות כבלים וסידורם.

כמובן שבתור יצרנית מוצרי גיימינג מובילה, חברת רייזר נכנסת לתמונה עם ה-Razer Leviathan V2, שמגיע ב-3 וריאציות שונות: גרסת ה-PRO שכוללת שימוש ב-AI ו-Beamforming ליצירת סאונד מושלם בכל נקודה שתהיו בה מול המחשב, גרסת ה-X שהיא גרסת הבסיס למי שלא מחפש להגזים, וה-V2 האמצעית שאותה לקחנו לבדיקה – עם יכולות THX לסאונד תלת מימדי מדויק שמדמה 7.1 ערוצי קול.

אז מה בעצם מגיע עם ה-Razer Leviathan V2?

למעשה, ה-Razer Leviathan V2 מורכב מ-2 רכיבים: הראשון הוא מקרן הקול, והשני הוא סאבוופר. מקרן הקול גם מגיע עם 2 סטים של רגליות גומי, כך שתוכלו לבחור האם למקם אותו בגובה הפנים (נגיד – מעל המסך) ואז תשתמשו ברגליות הישרות, או נמוך מגובה הפנים (לדוגמה – מתחת למסך) ואז תוכלו להשתמש ברגליות הזוויתיות כך שהוא יופנה לכיוון הפנים שלכם.

מקרן הקול עצמו מעוצב בצורה יחסית שמרנית אך בטעם טוב, כשהוא שחור ברובו, עם לוגו THX בחזית בצד ימין, ולוגו Razer מטאלי בחזית המרכזית שממש מושך את העין למרכז הסאונדבר. בחלקו התחתון תוכלו למצוא רצועת RGB לכל אורכו, ובצידו העליון של הרמקול תוכלו למצוא את חמשת מקשי השליטה – הדלקה/כיבוי, זוג כפתורי עוצמת שמע, כפתור Bluetooth וכפתור שמאפשר בחירת מקור השמע בין Bluetooth ל-USB.

כמו שניתן להביא מהפסקה האחרונה, את ה-Razer Leviathan V2 ניתן לחבר ב-2 דרכים שונות: Bluetooth (בגרסה 5.2) ו-USB (בגרסת Type C). מצד אחד החוסר בחיבור שמע 3.5mm עשוי להיות בעייתי לחלק מהאנשים, אבל מצד שני חשוב לזכור שמדובר בסט מקרן קול שמיועד להתחבר ל-PC, ולא כזה שמיועד לבוא איתכם לטיולים, כך שחיבור ה-USB עונה על הצורך, וחיבור ה-Bluetooth מאפשר גמישות נוספת במקרה ותרצו לחבר לפלאפון שלכם או לטלוויזיה.

איך ה-Razer Leviathan V2 נשמע?

נתחיל דווקא מהסאבוופר, שהוא מרובע שחור לחלוטין ללא מראה מיוחד. בעוד שהוא יחסית קטן בגודלו (22 ס"מ מרובע בגובה של 24 ס"מ), הוא מגיע עם דרייבר של 140 מ"מ (או 5.5 אינץ'). העובדה שהוא קטן לא משפיעה על רמת הבאס שהוא מפיק, ובהחלט אפשר לומר שהוא מורגש.

הסאונדבר עצמו מורכב למעשה מ-2 דרייברים מלאים של 2*4 אינץ', ביחד עם 2 טוויטרים לצלילים הגבוהים ו-2 דרייברים פאסיבים לחיזוק הצלילים הנמוכים (באסים) מהסאונדבר עצמו. השילוב הזה ביחד עם הסאבוופר יוצר במת סאונד רחבה יחסית, עם צליל יחסית מדויק, אך גם יותר מוכוון לגיימינג – מה שאומר יותר דגש על פיצוצים ובאסים.

למי מכם שרגיל להשתמש באוזניות או סט רמקולים 2.1 רגיל, עשוי למצוא את חווית הסאונדבר מעט מוזרה בהתחלה, כשהסאונד מגיע מהמרכז ולא מהצדדים, אך כאן יאמר לזכות טכנולוגיית ה-THX שהיא מחוללת פלאים, וממש גורמת לסאונד להרגיש חי ומדויק, כשכל כדור או פגז שתירו או שירו עליכם – תשמעו טוב טוב.

תאורה ותוספות

כמו רוב המוצרים של רייזר, גם ה-Razer Leviathan V2 מגיע עם פס תאורת RGB מתחת לסאונדבר, שניתנת לשליטה ע"י תוכנת ה-Synapse של רייזר, או ע"י האפליקציה של רייזר לפלאפונים (גם אנדרואיד וגם אייפונים) שנקראת Razer Audio. כמובן שניתן לבחור אפקטי תאורה רבים ואף לסנכרן את התאורה עם מוצרי רייזר אחרים שיש לכם במערכת.

השליטה דרך התוכנה/אפליקציה מאפשרת גם שימוש ב-EQ בכדי לעשות פרסונליזציה של הסאונד בהתאם למה שאתם אוהבים, בין אם זה אומר להדגיש את הפיצוצים והיריות עם סאבים חזקים, ובין אם זה אומר להכווין את ה-Razer Leviathan V2 לסוג המוזיקה האהוב עליכם – הכל אפשרי, ובצורה פשוטה ונוחה.

מה עדיף? 2.1 או מקרן קול?

בסוף צריך להגיע לשאלה החשובה ביותר – האם עדיף לקנות מערכת 2.1 טובה, או האם עדיף ללכת לכיוון של מקרן קול עם סאבוופר? ובכן, התשובה היא לא חד משמעית, וזה מאוד תלוי בהעדפות האישיות שלכם, ובמקום שיש לכם על השולחן.

אחד היתרונות הגדול של ה-Razer Leviathan V2 הוא שאפשר למקם אותו בקלות מתחת למסך שלכם, ככה שהוא מנצל שטח שהוא בדרך כלל מת ולא בשימוש, וגם אומר שהוא יסייע לכם בהסתרה של הכבלים שמגיעים אליו עצמו ואל המסך – יתרון כפול.

החיסרון המשמעותי מבחינתי הוא שבעוד שה-7.1 המדומה שה-Razer Leviathan V2 משיג בעזרת ה-THX הוא פחות מדויק ממה שתקבלו ממערכת 2.1 איכותית, מה שעשוי להפריע לשחקני FPS שירצו לדעת לפי הסאונד בדיוק מאיפה יורים עליהם, וזה לא שאי אפשר עם הסאונדבר הזה, אבל הוא פשוט פחות מדויק.

יש שיטענו שהיעדר כניסת 3.5mm, או חיבור אופטי (או אפילו HDMI) הוא חיסרון גדול בסאונדבר הזה, אבל בסוף חשוב לזכור שה-Razer Leviathan V2 הוא מוצר שממוקד לאנשי ה-PC, מה שאומר שחיבור USB הוא הדבר היחיד שצריך, וחיבור ה-Bluetooth הוא תוספת מבורכת שמספיקה לכל מה שצריך.

בסוף חשוב להבין שה-Razer Leviathan V2 הוא סט סאונד מעולה מבחינת התמורה שלו – הסאונד מדויק, נעים וחזק, וכל זה מגיע בתוך אריזה שנראת טוב בעין ועושה סדר מעולה על השולחן. יחד עם זאת, אני בהחלט יכול לומר לכם שזה לא יתאים לכולם, ויש כאלו שיעדיפו את הדיוק במיקום הסאונד כמו במערכת 5.1 או 2.1 (כל עוד הן איכותיות, כן?) כמו ה-Nommo V2 של אותה רייזר.

במחיר של כ-1,000 ש"ח מדובר במערכת לא זולה בכלל שתהיה יקרה מרוב מערכות ה-2.1 הקיימות בשוק (למרות שהמערכות המוצלחות במיוחד של לוג'יטק ואדיפייר כן נמצאות באותו אזור המחיר), מה שהופך את ה-Razer Leviathan V2 לעוד אחד מאותם הדברים שהתמחור הגבוה שלו עשוי להרחיק אנשים ממוצר שהוא באמת נהדר.

ה-Razer Leviathan V2 סופק ע"י נציגות רייזר בארץ – בנדא מגנטיק