Star Wars: Jedi Survivor לוקח את הבסיס המוצלח של המשחק הקודם ומוסיף עליו שכבות נוספות של מורכבות, מכניקות, עולמות מורכבים יותר ועלילה יותר בוגרת. החבילה הכללית יותר מוצלחת אבל כמו מסדר הג'דיי בכלל לא מושלמת.


האימפריה מכה שנית

כארבע שנים לאחר צאת המשחק הראשון בסדרה, Star Wars Jedi Survivor זונח את דור הקונסולות הקודם ומחזיר אותנו לנעליו של קאל קסטיס (Cal Kestis), אביר הג׳דיי המנסה לשרוד תחת שלטון האימפריה בגלקסיה רחוקה רחוקה מכאן.

עלילת המשחק מתרחשת חמש שנים לאחר סוף המשחק הקודם, Star Wars: Jedi Fallen Order. מתישהו בקפיצת הזמן הזו קאל נפרד מהצוות של חללית המנטיס (Mantis) שאליהם הוא חבר במשחק הקודם, ויוצא להרפתקה חדשה כשבראש מעייניו – להלחם באימפריה. אולם מטבע הדברים, כשאתה נלחם באימפריה אתה לא יכול לעשות זאת לבד, וקאל מוצא את עצמו מאחד מחדש את צוות המנטיס. ביחד, הם מחפשים מקום חדש ושקט ממנו יוכלו לתכנן את הבאות בלי לחשוש מאימת האימפריה.

חוץ מהאימפריה, קאל יתמודד מול קבוצת אוייבים חדשה בשם ה-Badlam Raiders כששתי הקבוצות מנסות למצוא משהו קריטי וחשוב בכוכב המרכזי החדש, אותו נזכיר בהמשך. לאורך העלילה קאל יפגוש דמויות חדשות ויחבור אל דמויות שכבר הכרנו במשחק הקודם, ובסך הכל מדובר בעלילה מוצלחת שלוקחת את הדמויות שאנחנו מכירים ואוהבים ומוסיפה להן עוד רמות מורכבות כשהעלילה באופן כללי בעלת מוטיבים יותר בוגרים ומעניינים.

כמו כן, באופן מפתיע למדי עלילת המשחק מתחברת לעידן עלילתי חדש בעולם של סטאר-וורז. מדובר בעידן ה-High Republic שעד היום קיבל יחס רק בספרים חדשים וסדרות קומיקס ממש מהשנים האחרונות. זה מאוד מעניין ומרענן כיוון שביחד עם החיבור העלילתי אנחנו גם זוכים לראות באופן מוחשי כיצד דמויות ועולמות מהתקופה הזו נראים וכיצד הם שונים מהמראה הרגיל של מלחמת הכוכבים.

משחקי כוח

כראוי למשחק המשך, Star Wars: Jedi Survivor בונה על הבסיס של המשחק הקודם בסדרה ומוסיף עוד תוכן כמובן ועוד מכניקות ומורכבויות. במשחק הקודם קיבלנו עולמות יחסית לינאריים, אך עם אפשרויות חקירה מעניינות וסיבה לחזור אליהם כאשר פותחים כוחות חדשים שיאפשר לכם לגלות סודות ומיקומים חדשים. Jedi Survivor לוקח את הבסיס הזה, ויוצר לכם, ובכן, בסיס. אני כמובן מתכוון לכוכ הענק והמרכזי בשם קובו (Koboh) שאליו נחזור כמה וכמה פעמים עם הרבה יותר חופש מחקרי והמון סודות לגלות.

לאחר שתפתחו את Koboh, תתחילו לפתח לאט לאט את הבסיס, ולאורך כל המשחק העיירה תתפתח ותגדל עם מספר מוכרים ופיצ'רים שיחכו שתזרקו להם מטבע ובתמורה יתנו אופציות קוסטומיזציה חדשות, שידרוגים לדמות ועוד משימות צד. כבר על ההתחלה Koboh ירגיש ענק ומבוכי ברמה שתרגישו שאין סוף לכמות הסודות. אם אתם שחקנים שאוהבים פשוט להסתובב ולגלות פינות סודיות בסביבות משחק ללא הפסקה, אתם תרגישו ממש בבית במשחק ובכוכב.

וכמו כל ג'דיי ראוי, קאל דמות מאוד אקרובטית עם שלל אפשרויות תזוזה ופלטפורמינג ברחבי המפות. קאל ממשיך עם היכולות שהוא קיבל במהלך Jedi Fallen Order ומההתחלה השליטה בו מרגישה נהדר. עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה, ובמהרה קאל מגלה את הספיידר-מן הפנימי שבו ומתחיל להשתמש בGrapple Hook משלו כמו שכל גיבור פעולה מודרני צריך.

אולם המכניקות האלה לפעמים לא משתלבות באופן מושלם. בשלבים יותר מתקדמים של העלילה יש רצפים ארוכים של פלטפורמינג שמשלבים מספר מכניקות. קטעים אלו מצריכים דיוק מושלם, ולפעמים תאלצו לנסות מספר פעמים כאשר כישלון מחזיר אתכם חזרה לנקודה מסויימת לפני הרצף, וקוטע את ההנאה מהמשחק.

שש אלי קרב

גם יכולות הקרב של קאל נשמרו מהמשחק הקודם, כולל מהלכים ועמדות מוצא (stances) וכבר מהשעה הראשונה קאל יכול להשתמש בחרב אור יחידה, שתי חרבות אור, וחרב אור כפולה, כלומר שלוש תנוחות שלכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלהן, שמאפשרות לכם בחירה של סגנון המשחק, או גיוון במהלכו.

Star Wars: Jedi Survivor מציע גם שתי עמדות מוצא חדשות, החרב הגדולה- Crossguard, בה כל מכה יותר איטית אבל מצד שני שוברת יותר מהר הגנות של אוייבים והבלאסטר, בה קאל משתמש גם ברובה הבלאסטר וגם בחרב האור כדי לפגוע בכל מי שמעז לבוא כנגדו. היתרון של הבלאסטר הוא גם פגיעה באויבים מרוחקים וגם החזרת התחמושת בעזרת פגיעה עם חרב האור, מה שמכריח אתכם לנהל קרב מאוזן.

בדומה למשחק הקודם, גם הפעם מערכת הקרב שואבת הרבה השראה ממשחקי Dark Souls וההמשכים הרוחניים שלהם. כל האוייבים הרגילים במשחק מהווים סיכון לקאל אם לא משחקים בזהירות, והם חוזרים לחיים ברגע שנחים בנקודת שמירה. אבל בזכות הכוחות ג'דיי שמתמשים בהם והסקילים שפותחים לשימוש עם החרב, הקרבות מאוד דינמיים עם מספיק אפשרויות לנצח אוייבים במלא צורות מגניבות ומספקות.

אם יש לכם ניסיון עם סדרת משחקי Souls ומשחקים אחרים בסגנון הזה אתם כנראה גם תרגישו שהרמת קושי הבסיסית פה קלה מדי. אם לא, אתם כנראה תהנו מאוד מהרמת קושי הרגילה.

מיפוי נעים

אחת הטענות הגדולות כנגד המשחק הקודם הייתה המפה הגרועה שהקשתה על הניווט בכוכבים, לאן ללכת ואיך להנגיע לנקודות ציון אחרות. הפעם המפה הרבה יותר יעילה, היא מראה איזה חלקים חסומים, לאן ניתן להתקדם בקלות ואיזה עצמים עכשיו אינטרקטיביים עם הכוחות החדשים. תוספת חשובה נוספת זאת העובדה שיש נקודות Fast Travel שניתן להשתמש בהן כשיושבים באחת והן ברורות על המפה בכל רגע.

ברמה האישית אני חייב לציין שיש תחושה שהמשחק רוצה שתשתמשו במפה באופן עקבי גם כשלא באמת צריך. כלומר, לא תמיד ברור לאן אפשר להתקדם ובאיזה אופן בצורה אורגנית ונאלצים להשתמש במפה כדי להבין לאן להתקדם. אז מצד אחד, שאפו על ההנגשה, ומצד שני, למה בכוח?

זה לא באג, זה Force באג

ואם כבר אני מותח ביקורת, בואו רגע נתייחס ל-Rankor שבחדר. על המחשב האישי המשחק סבל וסובל מבעיות ביצועים, בלי קשר לחומרה שבה אתם משתמשים. אם זה נפילות פריימים קבועות, או תקיעות מוזרות במהלך מסע בין כוכבים. גם אם החומרה שלכם ברמה אגדית, עדיין תשימו לב לבעיות בטעינות של טקסטורות, מודלים שמרצדים, באגים ומוזרויות שונות בזמן סירטונים. כל אחד מאלה בנפרד לא נורא בפני עצמו, אבל בצירוף ובתדירות גבוהה זה מוריד את ההנאה הרציפה מהמשחק.

Star Wars: Jedi Survivor ממשיך ומשפר כמעט כל נקודה חיובית מהמשחק הקודם. הוא מביא סיפור סוחף ובוגר יותר מ-Jedi Fallen order, מכניקות חקר ומטרוידווניה מפותחות ומשמעותיות יותר ומערכת קרבות מספקת. לולא הבעיות הטכניות שהוא משופע בהן, Jedi Survivor יכול היה להיות משחק אקשן נהדר ואחד ממשחקי סטאר וורז הטובים ביותר, ועדיין יש סיכוי. איך אומרים? כל עוד חרב האור דולקת אפשר לתקן? EA, לתשומת לבכם.

מפתחת: Respawn Entertainment

מפיצה: Electronic Arts

תאריך יציאה: 28 באפריל, 2023

ז'אנר: פעולה, הרפתקה

זמין על: PS5, Xbox series X|S, PC

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Star Wars Jedi Survivor נרכש על ידי המסקר