חברת הענק EA Games עובדת על משחקי הכדורגל שלה בשיתוף עם הארגון הבין-לאומי FIFA כבר כמעט 30 שנה. זהי אחת מסדרות המשחקים המזוהות והנמכרות ביותר בהיסטוריה, וכבר FIFA 22 שובר קופות בעולם כולו. אבל יכול להיות ש-FIFA 23 לא ייקרא FIFA בכלל.

קאם וובר (Cam Weber), המנהל של EA Sports, פנה לכל מעריצי הכדורגל בעולם דרך פוסט בבלוג של החברה בו הוא מתאר את ההצלחה המסחררת של FIFA 22, אבל גם את החזון לעתיד:

"מאז ההשקה, הצטרפו למשחק 9.1 מיליון שחקנים, נוצרו 7.6 מיליון קבוצות Ultimate Team, ו-460 מיליון משחקים כבר שוחקו" הוא כותב. "נמשיך ליצור חוויות מדהימות בעונה הקרובה, אבל קודם כל – תודה מקרב לב לכל קהילת מעריצי הכדורגל".

זו בהחלט כמות מרשימה של שחקנים, אבל כולנו מרגישים את ה"אבל" הרציני שהולך לבוא. וובר ממשיך ומדבר על החוויות ש-EA רוצho ליצור, ועל החובה שלהם כחברה שמתעסקת בראש ובראשונה בספורט "להקשיב למעריצים בעולם כולו".

הוא ממשיך ומרחיב על מה הם עשו עד עכשיו, ועל החוזים והזכויות שנוצרו בין EA לבין 300 שותפים, מעל 17 אלף ספורטאים, מעל 700 קבוצות, 100 אצטדניונים ו30 ליגות ברחבי העולם – כל זאת לאורך 30 השנים האחרונות. זו הסיבה, למעשה, שעד היום, אפשר לשחק בליגת UEFA champions, ליגת UEFA europe, CONMEBOL Libertadores, Premiere, Bundesliga ועוד ליגות רבות וגדולות אחרות אך ורק בסדרת משחקי פיפא.

שמות גדולים וחוזים חזקים - סוד ההצלחה של FIFA
שמות גדולים וחוזים חזקים – סוד ההצלחה של FIFA

זוהי חד משמעית אחת החוזקות הגדולות של EA – החוזים שיש להם, והרשיונות להשתמש בשמות הגדולים. אבל מה עם השם הכי גדול? השם של המשחק? FIFA? "כשאנחנו מסתכלים קדימה, אנחנו חוקרים את הרעיון לשנות את השם של משחק הכדורגל הבין-לאומי שלנו" ממשיך וובר. "הכוונה היא, שאנחנו בוחנים מחדש את הסכם הזכויות לשם עם FIFA, שהוא הסכם נפרד מכל שאר השותפויות הרשמיות והרשיונות שלנו ברחבי עולם הכדורגל."

לטענתו של וובר, כאשר EA Sports מקשיבה לשחקנים, היא שומעת על גדילתה של קהילת הכדורגל העולמית, בכל רמה, כולל ליגות "גראסרוטס" ("עממיות" בתרגום חופשי) ותוך עליה מהירה של כמות ואיכות משחקי הנשים.

EA מבטיחה להמשיך ולגדול עם קהילת הכדורגל העולמית, להקשיב לקהילה, להקשיב לשחקנים, ומחכה לפידבקים של השחקנים כדי ליצור את החוויה האינטראקטיבית הטובה ביותר. או במילים אחרות "להמשיך לגדול ולצמוח, וליצור – ביחד אתכם."

האם השם FIFA באמת כזה חשוב? האם זה מה שעושה את הפרנצ'ייז? או שאולי EA עושה מהלך נכון ויפה שמתאים לקהילה כל כך כל כך גדולה? איך אומרים – הכדור בידיים שלכם!