Honkai: Star Rail הוא משחק תפקידים מסוגנן, עם סיפור מסקרן, דמויות צבעוניות וכיפיות, ומערכת קרב בתורות שהיא כיפית וטקטית. הוא משחק חינמי שמציע תוכן איכותי במיוחד, ודורש מכם מעט מאוד השקעת זמן בתמורה.


כשרק התחלתי לשחק ב-Honkai: Star Rail, הגעתי עם מלא הייפ, שירד מהר כי כל החברים שלי ובערך כל האנשים בפייסבוק שלי, השיגו את הדמות המוגבלת של הגאצ'ה ורק אני לא. וגם בכללי היה לי ממש מוזר לשחק במשחק שנראה כמו גנשין אימפקט אבל שלא יכולתי לקפוץ בו.

אבל ברגע שהפסקתי לצפות ממנו להיות "גנשין אימפקט בחלל" ויותר מה שהוא באמת – משחק תפקידים בחלל בסגנון Knights of the Old Republic או Mass Effect, משולב עם הסטייל של סדרת משחקי פרסונה – אז התחלתי באמת לאהוב את המשחק. ובסופו של דבר, שעות ארוכות לתוך המשחק, גם השגתי את הדמות שרציתי.

מלחמת החמש-כוכבים

ב-Honkai: Star Rail אנחנו משחקים את ה-Trailblazer, דמות אלמונית לכאורה, שמוצאת את עצמה על תחנת חלל לרקע מתקפה של מפלצות שעשויות מכוח בין כוכבי בשם Fragmentum. המשחק מהר מאוד מכיר לנו את הדמויות ההתחלתיות, מרץ 7 (כמו התאריך, זה השם שלה), ודאן הנג, ובהמשך גם שולח אותנו למסע בין כוכבי.

הסיפור הראשי תופס קצב ונהיה מעניין רק לקראת סוף הסיפור של הכוכב הראשון שמבקרים בו, שזה קצת חבל, במיוחד כי ההתחלה זו הנקודה שבה המשחק חייב לתפוס אתכם חזק. אבל ברגע שהוא נהיה מעניין, אתם נשאבים פנימה לסיפור הרקע העשיר של היקום, האלים השונים ששולטים עליו, והדמויות השונות שמאכלסות אותו.

מעבר לסיפור הראשי, יש לנו סוגים שונים של משימות צד, שחלקן יותר עלילתיות או מכוונות דמויות, וחלקן סתם מרחיבות את העולם.

אבל בשונה ממשחקים אחרים בז'אנר, ובפרט Genshin Impact של אותם היוצרים, סטאר רייל נותן לנו להשפיע על התקדמות הסיפור. ההשפעה קטנה, אבל זה מספיק כדי להרגיש שאתם לא תגיעו לאותה התוצאה כמו החברים שלכם. לפעמים נותנים לכם לבחור עם מי לדבר, איזו מתנה להמליץ לדמות מסויימת לקנות, או יותר מזה – אתם יכולים גם לבחור שלא לעלות על הרכבת הבין-כוכבית ולצאת להרפתקה מלכתחילה, אז אם אתם מתחילים לשחק, נסו את זה ותראו מה קורה.

Honkai: Star Rail story

לאורך המשחק פזורות שלל משימות לא רשומות, חלקן רפרנסים למשחקים, סרטים, וסדרות, וחלקן סתם מגוחכות. הן לא מאוד מתגמלות, אבל בעיקר עוזרות למשחק לפנות לקהל הגיקי שאליו הוא מכוון. כל המשחק מרגיש כמו מכתב אהבה לז'אנר ההרפתקאות בחלל, עם וייבים שמזכירים לי את Knights of the Old Republic, Firefly, ו-Mass Effect, יחד עם רבים נוספים.

נכון לזמן כתיבות הביקורת, העלילה של המשחק עוד לא גמורה, שכן המשחק מצופה להמשיך לקבל עדכונים כל שישה שבועות, אבל בינתיים, נראה שסטאר רייל לא נופל מאחיו הגדול גנשין אימפקט, בכל הקשור לעלילה לפחות. העולמות מעניינים, וכבר שמתי את העין על דמויות שיהיו שחיקות בעתיד שאני מת להשיג לעצמי.

כל פעם קרב אחר

הבסיס של המשחקיות של Honkai: Star Rail, שונה מהותית משני המשחקים הבולטים הקודמים של המפתחת – זה לא משחק אקשן, ולא חקר בעולם פתוח. במקום זאת, אנחנו מסתובבים במבוכים ושאר איזורים סגורים, עם מערכת קרבות בתורות. אז למי שציפה למשחק אקשן נוסף, זה אולי ירגיש כמו צעד לאחור.

מערכת הקרב בתורות לא מרגישה מאוד מתוחכמת ממבט ראשון, כי כל דמות יכולה לבצע מספר מצומצם של פעולות. אחד הדברים שעושים אותה מעניינת זה המבחר הגדול של הדמויות (שימשיך לגדול עוד יותר עם התקדמות המשחק), והיכולת שלכם לצייד אותן לקרב בצורה מגוונת.

Honkai: Star Rail combat

אבל עוד דרך שבה מערכת הקרב נהיית מעניינת זה בעזרת התפקידים השונים של הדמויות, ואיך שהמכניקות של כל אחת מהן עובדות יחד. יש לכם דמויות שבנויות על לשבור את החולשה של האוייבים שלכם, דמויות טנק שנועדות להגן, דמויות ריפוי, דמויות נזק לאורך זמן, ועוד. כל קרב מאתגר ידרוש מכם לבחון מחדש את השיטה שבה אתם מנצלים את מאגר הדמויות שלכם. ככה אני מצאתי את עצמי משתמש באופן קבוע עם הרוב המוחלט של הדמויות שלי (כ-10 מתוך 15 נכון לזמן כתיבת הביקורת), משהו שלא קרה באותה נקודת זמן עם משחקים כמו Genshin Impact לדוגמה.

המבוכים עצמם לא סופר מעניינים. הם די לינארים עם מעט הסתעפויות מעניינות. מה שכן עושה אותם לקצת יותר מעניינים הם הפאזלים שפזורים לאורכם, שכוללים רובוטים שתצטרכו לתקן, עגלות פחם שתצטרכו לדחוף, ואפילו מיני-קוביות הונגריות שתצטרכו לפתור. הפאזלים לא מאוד קשים, אבל הם מאתגרים מספיק כדי להיות מעניינים ומרגשים בכל פעם.

אבל המשחק מצליח לעקוף את חוסר התחכום במבוכים במצב הכי מעניין שהוא מציע. ב-Simulated Universe, שהוא מצב רוגלייט של המשחק, אתם תקחו צוות דמויות ותדלגו בין חדרים בודדים מתוך המבוכים שביקרתם בהם. לאורך ההתקדמות בין החדרים, אתם תאספו שיפורים מסוגים שונים, ובסופו של דבר תאתגרו בוסים קשים במיוחד בעזרת הצוות שלכם ומאגר השיפורים שאספתם. מצב המשחק הזה מרגיש גם כמו מקום לבטא את היצירתיות שלכם, וגם מאוד מתגמל, ככה שיהיו לכם סיבות לחזור אליו שוב ושוב.

Honkai: Star Rail combat

איך לא להשתעבד למשחקי גאצ'ה חדשים

Honkai: Star Rail הוא משחק שבנוי ככה שאתם תמשיכו לחזור אליו יום אחרי יום, תעשו משימות יומיות, תנצלו את האנרגיה היומית שלכם, ולאט לאט תחזקו את הדמויות שלכם ותאספו דמויות חדשות. אז השאלות המתבקשות שלכם אמורות להיות – כמה זמן הוא דורש מכם? האם כל התהליך מרגיש טוב ולא רפטטיבי? ואולי יותר מזה – מה אפשר לעשות אחרי שכבר סיימתם את כל התוכן העלילתי שזמין לכם?

לשמחת כולנו – השגרה היומית של הונקאי סטאר רייל היא קצרה למדי. הרבה יותר קצרה משל גנשין אימפקט, ויותר משל רוב המשחקים הדומים בז'אנר. את הקרבות שתעשו כדי לנצל את האנרגיה היומית שלכם במשחק, תוכלו להפעיל על אוטומט, ועל הילוך מזורז, והם יעברו ככה בטיל.

גם המשימות היומיות עוברות זריז – המשחק מציע לכם מגוון של פעילויות שתוכלו להשלים כדי לקבל פרסים יומיים. את רוב הפעילויות אתם תשלימו דרך ניצול האנרגיה היומית, והן בכללי ברובן פעילויות מאוד פשוטות שאפשר לסיים בדקות בודדות.

ביחד, סך הזמן שלוקח לכם להשלים את הפעילויות היומיות לא עולה על 10 דקות – בהחלט נראה שהמפתחת לקחה בחשבון את זה שחלק גדול מהשחקנים של הונקאי סטאר רייל משחק גם בגנשין אימפקט במקביל, ואין לו זמן להשתעבד לגמרי למשחק חדש.

Honkai: Star Rail side quests

בנוסף לפעילויות היומיות, יש לכם גם בוסים שבועיים, ורף נקודות שתרצו לצבור במצב ה-Simulated Universe שהזכרתי מקודם. שני אלה מתגמלים מאוד, ומציעים לכם רמות קושי עם פרסים נוספים שתרצו לאתגר. מעבר לאלה, יש לכם גם מגדל קרבות אתגר שבו תוכלו לאתגר קרבות קצרים אך קשים. כמו עם משחקים אחרים, הקרבות הללו הם המבחן האמיתי לחוזק של הדמויות שלכם, אבל בהחלט לא מהותיים כדי להנות מהמשחק.

בהמשך המשחק, נזכה לראות גם אוונטים שבועיים, ותוספות לסיפור ולמשימות הצד. אני בטוח שגם עם כל אלה, המשחק לא צפוי לדרוש נתח זמן גדול במיוחד, שזה סך הכל דבר טוב לשחקנים, בעיני לפחות.

המשחק עוקב אחרי אותן מערכות של גנשין אימפקט, וזה אומר עדכונים באורך 6 שבועות, שמורכבים מזוג דמויות מוגבלות שתוכלו להשיג דרך מערכת הגרלות מסוג גאצ'ה – אחת ב-3 השבועות הראשונים, ואחת ב-3 השבועות המאוחרים. את המטבע כדי להשיג את הדמויות תצברו דרך התוכן של המשחק, בין אם אלו משימות הסיפור, מציאת תיבות אוצר, או אירועים מוגבלים בזמן שיגיעו בהמשך.

עוד מוקדם לדעת, אבל אם אפשר לצפות ממנו להיות מתגמל במידה דומה לגנשין, זה אומר ששחקנים חינמיים לגמרי יוכלו לקבל דמות מוגבלת בממוצע פעם ב-2 או 3 עדכונים, עם סטיות תקן לכאן או לכאן. מה שחשוב לדעת פה, זה שהמשחק לא צפוי לחייב אתכם לשלם כדי להתקדם, ופשוט תצטרכו לתכנן נכון מספיק זמן מראש מי הדמויות שתרצו להשיג, ולעבוד לכיוון המטרות שאתם מסמנים לעצמכם.

Honkai: Star Rail gacha

כמו כוכב מנצנץ

כמובן שהמשחק בנוי ככה שאתם לא תרצו לוותר על אף דמות חדשה שיוצאת. כל דמות במשחק נראית יותר מגניבה ובומבסטית מהקודמת לה, לכולן יש עיניים צבעוניות מיוחדות ותלבושת מגניבה. משהו שמאוד כיף במשחקי גאצ'ה שכאלה זה שכל דמות חדשה שיוצאת היא חגיגה שמלווה במוזיקה מגניבה, מופע אפי בסיפור שסובב אותה, מדבבים מצויינים, וכל מה שמסביב.

כאן כל זה בא לידי ביטוי – המוזיקה מעולה, ובפרט שירי הנושא של הדמויות, והדיבוב של הדמויות השונות נעשה על ידי חלק מהמדבבים הכי פופולאריים ואהובים בתעשייה.

הנופים בתחילת המשחק אמנם קצת משעממים – הכוכב הראשון שבו מבקרים מורכב משממות קפואות ושכונות עוני, שמציעות מעט מאוד עניין או צבע. כל זה משתנה ברגע שאתם מגיעים לכוכב השני של המשחק, השאנזו לופו (Xianzhou Loufu) שהוא בעצם צי בין גלקטי עצום, שפחות או יותר אמור לייצג את "סין, אבל בחלל". אני בטוח שמכאן דברים רק ילכו וישתפרו.

מעבר לכל אלה, האפקטים הויזואליים בקרבות, ובייחוד ההתקפות האולטימטיביות של כל דמות, כולם נראים מעולה, בין אם זה על המסך הקטן של הטלפון, או המסך הגדול של המחשב.

Honkai: Star Rail graphics

עם דמויות יפות, סיפור מרתק, ומלא רפרנסים כיפיים, Honkai: Star Rail הוא משחק תפקידים מעולה שאני מת לראות לאן הוא יתקדם. לא משנה על איזה אספקט מסתכלים, רואים שהמפתחים שלו ממש אוהבים את הז'אנר של הרפתקאות בחלל, ומשחקי תפקידים בתורות בפרט.

הוא מציע שלל דמויות ייחודיות לבנות, שאף אחת מהן לא מרגישה חלשה במיוחד, ולכל אחת יש משהו מגניב לתרום. ועם מצב המשחק Simulated Universe הנהדר, אפשר להעביר בו שעות גם אחרי שסיימתם את הסיפור.

והכי חשוב, הוא חינמי, וזמין גם במחשב, גם באנדרואיד, וגם ב-iOS, ככה שבאמת קשה שלא יהיה לכם על מה לשחק אותו. אז תעלו על הרכבת, ותצטרפו אלי להרפתקה בחלל עם Honkai: Star Rail.

מפתחת: HoYoverse

מפיצה: HoYoverse

תאריך יציאה: 26 באפריל, 2023

ז'אנר: תפקידים, הרפתקה

זמין על: PC, iOS, Android

בוקר על: PC