The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom מביא חוויה אפית ואימרסיבית בעולם האהוב, עם המון מה לראות, המון מה לחקור והמון מה ליצור. לינק יוצא להרפתקה חדשה עם יכולות חדשות שמפלפלות את המשחקיות שבמרכזן מערכת יצירה שתבחן את הדמיון שלכם שוב ושוב.


בתקופה האחרונה ראינו כמה כותרי המשך מוצלחים ביותר, כמו God of War: Ragnarok, Star Wars: Jedi Survivor ואפילו Return to Monkey Island הצליח להפתיע לטובה. בלי שמץ של ספק, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (מעכשיו – TOTK) מוכיח מחדש שאפשר לפתח משחקי המשך שבונים הייפ מטורף, ולעמוד בו.

הרוע בהת-Gloom-יותו

המשחק ממשיך קצת אחרי איפה שהמשחק הקודם, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (מעכשיו – BOTW), הסתיים. זלדה (Zelda) ולינק (Link) חוקרים את מעמקי טירת היירול (Hyrule), שם הם מוצאים עדויות למלחמה נוראה ועתיקת יומין ולאיום אפילו גדול יותר מ-Calamity Ganon. 

כמובן, לא הרבה לאחר מכן הרוע משתחרר ובעזרת כוח קודר ועגמומי, ה-Gloom, שולל מלינק את ידו, חרבו, כוחו ובריאותו, ובעצם מחזיר אותו למצב מוחלש כפי שהיה בתחילת BOTW. זלדה נעלמת בתהום הנשיה, ועל לינק למצוא אותה ולהציל שוב את היירול. מצד שני, כדי לפצות על אובדנו הרב, לינק מקבל יד, תרתי משמע, עם פוטנציאל גלום חדש, מראורו (Rauru), מלך הזונאי (Zonai). הזונאי הם גזע פרה-היסטורי, ויש שיאמרו אלוהי משהו, שהוצג אך במרומז במשחק הקודם. 

הפעם, הסיפור מרגיש נוכח הרבה יותר במשחק, ועוטף את השחקן במשמעות גדולה ובמטרה חשובה שעליו לבצע. זה דבר שאהבתי מאוד לראות גם ב-Hyrule Warriors: Age of Calamity שהציג סיפור אלטרנטיבי למה שקרה לפני אירועי BOTW, ושהיה חסר מאוד ב-BOTW, עם כל האהבה שלי אליו. בצורה זו גם הדיאלוגים הפשוטים ביותר עם NPCים יכולים להפיל אסימונים בצורה קלה יותר. 

סצנות המעבר, הזכרונות של זלדה הפזורים בעולם ואפילו המשימות הראשיות הופכות את TOTK להרבה יותר ממוקד מבלי לפגוע בחופש שלכם לחקור את העולם ככל שיעלה על רוחכם. הוא משאיר את כל הטוב שבעולם פתוח ומושך בעל נקודות עניין מרומזות אבל גם מאפשר לכם למצוא את הידיים והרגליים. הסיפור שמלווה אתכם לא כופה את עצמו מצד אחד, ומצד שני מוביל אתכם ונותן הסבר מניח את הדעת לטוויסטים החדשים שתראו.

ביבשה, באוויר, ובמעמקים

שחרור הרוע בתחילת TOTK עשה מהפך בהיירול שאנחנו מכירים ואוהבים; פיסות אדמה נקרעו מהאדמה ועלו לשמיים, בורות אפלים המובילים למעמקי האדמה נפערו ברחבי הממלכה ותופעות אזוריות מוזרות מתגלות בנקודות מרכזיות במפה. 

לינק שלנו יחקור הפעם לא רק את היירול המוכרת, אלא גם את איי השמיים ומעמקי המעמקים שמכוסים בעגמומיות וחשוכים מכל שחור. באמצעות השינוי הזה לא רק שהמפתחים השאירו את המשחק רענן ופחות חזרתי ממה שהוא יכל להיות, אלא גם הוסיפו נדבך על נדבך והגדילו את המפה באופן משמעותי ויצירתי.

ידו בכל

ואם כבר דיברנו על יצירתיות, בואו נדבר רגע על היד של לינק, ובעצם על כל מה ששבט הזונאי הקדום נותן לנו במשחק הזה. כאמור, לינק שולט כעת ביד של מלך הזונאי, שאיתה הוא חושף יכולות נשגבות שמחליפות את יכולות השיקה (Sheikah) מ-BOTW. 

ארבע היכולות שלינק אוצר בידו נקראות Ultrahand, Fuse, Recall ו-Ascend, ובעזרתן תוכלו ליצור מבנים והתקנים, לשלב בין חומרי גלם שונים לבין הנשקים שלכם, להחזיר את הזמן אחורה עבור אובייקטים ולשחות אנכית דרך תקרות, בהתאמה. ישנה עוד יכולת שלא פורסמה בטריילר החשיפה, ולכן לא אדבר עליה ואתן לכם לגלות אותה בעצמכם.

כל זה כמובן הוא רק פני השטח של היכולות הללו, והדבר היחיד שיגביל אתכם בשימוש בהן הוא הדמיון שלכם. תוכלו גם לשלב יותר מיכולת אחת כדי להשיג מטרות מסויימות, בין אם זה כדי לפתור חידות במקדשים, להגיע למקומות שקשה לטפס אליהם או סתם כדי לבדוק מה קורה אם אתם עושים את זה. כמו נניח, ליצור מכונת מלחמה יורקת אש, לדוגמה.

היכולות החדשות של לינק כיפיות ואף נותנות מענה לבעיות שעלו במשחק הקודם. לדוגמה, יכולת השילוב מאפשרת לשלב בין מקל פשוט וסלע לפטיש, אבל גם בין חרב לחנית ארוכה, בין חץ לצמח מתפוצץ ובין מגן לכמעט כל דבר אחר. זה גם מוסיף גיוון ביד רחבה לסגנון המשחק, גם ממש מפתה ומסקרן לנסות שילובים שונים וגם מעלה את הדורביליות של נשקים ומגנים באופן משמעותי. הם עדיין ישברו, אבל הפעם זה נותן לכם הזדמנות ליצור משהו חדש וטוב יותר ולא רק להתבאס שנשברה החרב הטובה שהשגתם.

עם יד על הלב, ההצגה של שבט הזונאי, הן מהפן העלילתי והן מהפן של המשחקיות המחודשת, הפכו את חווית המשחק לשלמה וטובה יותר, זאת מבלי לגרוע מהאתגרים שהוא מציב. 

קרב חוזר

אחת המערכות שלא השתנו דרמטית בין המשחקים היא מערכת הקרב. כאשר תידרשו להלחם, תוכלו לבחור מבין הנשקים שלכם, להשתמש ביכולות שלכם אם תזדקקו להן (למשל, יכולת ה-Recall כאשר זורקים עליכם חבית נפץ) ולהעניש אויבים שהצלחתם להתחמק מהמכה שלהם באופן מושלם. 

אמנם במערכת עדיין חסרה האפשרות להתמקד באויב ספציפי או לשנות מיקוד, אך נוספה לה הגמישות המחשבתית והאסטרטגית עם כל השילובים השונים שאתם יכולים ליצור לנשקים שלכם, עם היכולות החדשות של לינק ועם הפתעות נוספות שאתם צפויים להתקל בהן בהמשך.

אז נכון, לינק עדיין חלש ואיטי יחסית למה שהוא היה לפני 100 שנים, אי שם ב-Age of Calamity, אבל בתור ותיקי BOTW טוב שלא הזיזו יותר מדי את הגבינה שלנו, וניתן לחזור לעניינים מהר מאוד. בנוסף, במשחק נראה גם אויבים חוזרים אך משודרגים וחזקים יותר, וגם אויבים שלא נראו בעבר עם סגנונות לחימה שונים. 

איזה עולם, איזה עולם

העולם של The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom יפהפה, מסקרן ופשוט שואב אליו בעוצמה כזו שקירבי היה מתקנא בה. אמנם אין איזו קפיצת מדרגה ויזואלית מהמשחק הקודם, אולם בהרגשה האישית זמני הטעינה לפחות השתפרו, למרות שהעיצוב והגרפיקה נשארו כמעט זהים.

כמו העולם של BOTW, גם כאן פשוט תענוג להסתובב, לחקור ולפתור את החידות הקטנות שמפוזרות בעולם בדרכים שונות ומגוונות. העולם חי ונושם, ואם תקשיבו לו תוכלו לנחש ולזהות התרחשויות שקורות מסביבכם גם אם לא התמקדתם על זה בעיניים.

זה כמובן מוביל אותנו לכל אזור השמע במשחק. אם חשבתם שהמוסיקה ב-BOTW אפית ונהדרת, הרי שב-TOTK הכל מרגיש אפילו עוד יותר עוצמתי ומרגש, בייחוד כי כבר נקשרתי לסיפור, לעולם ולדמויות שמלוות אותנו במשחק. 

לחזור שוב להיירול ב-The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom זו חוויה מעולה שציפיתי לה מאוד, ואני שמח שהיא לא אכזבה. הוא הוסיף אפשרויות חדשות שיבחנו מחדש את היצhרתיות שלי ושל כל השחקנים האחרים תוך שמירת הליבה המעולה של קודמו. אז אל תטמנו את ידכם בצלחת, ותנו ליד הזו על יכולותיה להוביל אתכם לשלל דרכים יצירתיות לצלוח את המשחק ולהתמודד עם כל מה שאל ידו להעמיד בפניכם.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 12 במאי, 2023

ז'אנר: תפקידים, פעולה, הרפתקה

זמין על: Nintendo Switch

בוקר על: Nintendo Switch

עותק הביקורת של The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom סופק על ידי נינטנדו ישראל