Disney Illusion Island הוא משחק מטרוידוניה לגיל הרך שכיף לשחק בו, אפילו שהוא לא מציג אתגר גדול לשחקן הוותיק. לקהל היעד שלו, מצד שני, הוא קולע לחלוטין, והוא יכול להיות בדיוק המשחק הזה שיכניס את השחקנים לעולם הקסום הזה. לא של דיסני, אלא של הגיימינג.


כבר הרבה שנים שלא שיחקתי משחק דיסני, בטח לא אחד ראוי לשמו. ככל הנראה משחק הדיסני האחרון שנגעתי בו היה כנראה צעצוע של סיפור 2 שאני זוכר אותו לטובה וכלול כעת במנוי הדלוקס של PlayStation Plus. אפשר לומר שדי גדלתי על המשחקים השונים מבית דיסני ולכן Disney Illusion Island סיקרן אותי מאוד.

העלילה לוקחת אותנו לאי מונות' (Monoth), שם מתקבצים ארבעת החברים המוכרים מיני מאוס, מיני מאוס, דונלד דאק וגופי בעקבות מכתב מסתורי שמזמין אותם לפיקניק. לא פיקניק ולא נעליים, מסתבר שהחברים שלנו יישארו רעבים עוד זמן מה, כי מסתבר שהייתה זו מזימה כדי להביא גיבורים שיעזרו לפתור את הבעיות ולהשיב את הסדר במונות' על כנו.

במהלך המשחק תצטרכו לבקר בשלושת הביומות (Biomes) השונות המרכיבות את האי ולהשיב ספרים עבי כרס שמגינים על הביומות ואשר נגנבו על ידי גנבים בני בליעל. הסיפור המלווה אותנו חמוד ומלא בהומור שילדים יאהבו ויבינו, ומלווה בחלקו בדיבוב עם הדמויות האייקוניות שכולנו אוהבים.

כל הילדים קופצים רוקדים

Disney Illusion Island הוא פלטפורמר בסגנון מטרוידואניה, כלומר שהמפה של כל הביומות מחוברת למפה אחת רציפה, אך לא תוכלו להגיע לכל החלקים שלה על ההתחלה. במהלך המשחק מיקי וחבריו יקבלו יכולות פלטפורמינג חדשות שיאפשרו את ההתקדמות מחד וחקירה שניה של אזורים קודמים מאידך.

ויש מה לחפש – בכל מקום יש איזה קלף לאסוף, איסטר אג חבויה לצלם או איזו פיסה של ממורביליה שכדי להגיע אליה צריך טיפה להתאמץ. בגדול, לא חייבים לאסוף שום דבר, אך לשחקנים שרגילים לנסות לאסוף הכל מהכל, זה פשוט מתבקש ובלתי נמנע להתעכב רגע בשביל הדברים הקטנים הללו.

הפלטפורמינג קליל מאוד ומתפתח בקצב איטי ובהדרגה. מדי פעם תקבלו עוד יכולת כגון קפיצה כפולה, קפיצת קיר ועוד שלל אבני בסיס של פלטפורמינג. בעצם, אפשר לומר שהמשחק מלמד שחקנים חדשים פלטפורמר מה הוא, והאמת שהוא עושה עבודה לא רעה בכלל.

נוסף לכך, המשחק ממש לא מעניש, ואף קל מאוד. יש נקודות שמירה סמוכות יחסית אחת לשנייה והאויבים ברובם לא רודפים ספציפית אחרי השחקן, כך שלרוב די פשוט להתחמק מהם. בשונה ממשחקי עבר כמו אלאדין ומלך האריות בהם כאשר החיים יורדים ל-0 נגמר המשחק וצריך להתחיל הכל מהתחלה, כאן פשוט תתחילו מנקודת השמירה האחרונה בה עברתם, ותוכלו להמשיך בכיף וללא חשש.

הבוסים חביבים, ובעצם מהווים מעין "מבחן סופי" כדי לוודא שהפנמתם את טכניקות הפלטפורמינג שהמשחק מעניק לכם. לא הייתי מגדיר אותם כקשים, אבל יכול להיות שחדשים בתחום, שזה בעצם קהל היעד של המשחק, עשויים להרגיש אתגר מה במהלך הקרבות הללו.

יש לציין ששיחקתי במשחק במצב לשחקן יחיד, אך קיים גם מצב קו-אופ למשחק של עד ארבעה שחקנים לקונסולה, במשחק יחד על הספה (ולא באונליין). כאשר תשחקו במצב כזה תוכלו לעזור לחבריכם על ידי שלשול חבל מפלטפורמה גבוהה, לתת להם בוסט בקפיצה ואף לתת להם חיבוק ולהגדיל להם את החיים.

לדעתי המשחק הזה עושה עבודה נהדרת עבור ילדים או אנשים שמעולם לא ניסו פלטפורמרים, ואני שופט אותו אך ורק על פי זה. כאשר החלטתי לנסות אותו ידעתי שהוא לא יהווה עבורי אתגר של ממש, או בכלל, וכמובן צדקתי. מצד שני, כאבא, אני מחפש משחקים איתם ניתן לפתוח צוהר לגיימריות העתיד שלי, בצורה שתתסכל אותן כמה שפחות מצד אחד ומצד שני תשאיר להן טעם של עוד. אציין גם שהמשחק לחלוטין בלתי אלים, ואף יצור חמוד לא נפגע בתהליך.

צבעוני, מרהיב ומאוד מאוד דיסני

עיצוב העולם ב-Disney Illusion Island הוא דיסני במלוא מובן המילה. הכל נראה חי ובסגנון ציורי וחמוד. מיקי וחבריו מאויירים בסגנון הקלאסי והנוסטלגי של דיסני, עם צבעים עזים, צורות פשוטות והרבה קסם. הסגנון גם מאפשר לכם כשחקנים לנחש היכן עשויים להתחבא סודות, שזה בכלל נחמד.

בכל מה שקשור בסאונד, המשחק עושה עבודה מעולה. פס בקול של המשחק כיפי ולא נמאס עליי, הקולות מסביב מכניסים חיות לעולם הדו-מימדי וכל התזמור הזה יוצר אווירת דיסני שכיף להישאב אליה למשך שעות ארוכות.

Disney Illusion Island הוא קליל, משעשע, מלמד ונותן הצצה בטוחה לעולם המשחקים. אם אתם מחפשים משחק חמוד וכיפי עבורכם או עבור דור הגיימרים הבא שאתם מגדלים, אני ממליץ עליו בחום.

מפתחת: Dlala Studios

מפיצה: Disney Electronic Content

תאריך יציאה: 28 ביולי, 2023

ז'אנר: פלטפורמר, מטרוידוניה

זמין על: Nintendo Switch

בוקר על: Nintendo Switch

עותק הביקורת של Disney Illusion Island סופק על ידי נינטנדו ישראל