אחרי מספר לא מעט של שנים והרבה תהיות, המענה של חברת Sony ל-Game Pass של Microsoft סוף-סוף הגיע. המנויים המשודרגים של ה-PlayStation Plus, ה-PlayStation Plus Extra וה-PlayStation Plus Deluxe כבר זמינים לרכישה בארץ ובעולם, ויוסיפו לספרייה שלכם לא מעט משחקים שאולי חשבתם לוותר עליהם.

PlayStation Plus Essential

המסלולים הזמינים בארץ כוללים שלוש קטגוריות, כלומר המסלול הבסיסי ושני השדרוגים שהזכרתי לעיל. המסלול הבסיסי איננו שונה ממה שהיה עד כה, לא בעלות ולא במה שתקבלו תמורת הכסף שלכם. כלומר, תקבלו גישה לשירותים המקוונים של פלייסטיישן (כגון משחקים עם אנשים ברשת וגיבוי בענן) וכן כשני משחקים לספריה שלכם כל חודש. אם ברשותכם פלייסטיישן 5 תהנו גם מספריית הלהיטים שבאה עם המנוי הבסיסי, כל זה בעלות חודשית של 40 ש"ח, 110 ש"ח ברבעון או 244 ש"ח בשנה.

PlayStation Plus Extra

המסלול השני, PlayStation Plus Extra יקנה לכם קטלוג משחקים מכובד עם מגוון די גדול של משחקים וז'אנרים. אם אתם די חדשים בעסק, אז ההנאה שלכם די מובטחת, שכן תוכלו להינות מהכותרים האקסקלוסיביים (או האקסקלוסיביים לשעבר) כגון Horizon Zero Dawn, Marvel's Spider-Man, Bloodborne ועוד. מרבית המשחקים הללו פשוט מעולים וזכו בפרסים רבים ובהערכת הקהל במשך השנים.

מעבר למשחקים ששייכים לאולפנים של פלייסטיישן תוכלו למצוא משחקי צד ג' רבים ומגוונים. אם אתם אוהבים משחקי יריות תוכלו להינות מסדרת BioShock המוצלחת, או אולי מ-Crysis Remastered. תוכלו לנסות משחקי אינדי ששבו את לב האנשים אך נדחקו החוצה מרשימת הקניות שלכם, כמו Celeste, Dead Cells ו-Children of Morta.

אולי תשמחו לשמוע שיש גם לא מעט כותרים יפניים כגון Ys 9: Monstrum Nox, כמה כותרי Final Fantasy, Death end re;quest ועוד כותרים רבים שנראים מעניינים ואף תכננתי לנסות בעתיד. המנוי לא פוסח גם על משחקי מרוצים, ספורט, תפקידים ובעצם, כמעט כל ז'אנר שנפוץ כיום מקבל בו ייצוג מכובד. בעיני המגוון מבטיח שיהיה לכל אחד מה לשחק, ילדים, מבוגרים, ושניהם גם יחד.

הגישה לספריה די נוחה; דרך לחצן הפלוס במסך הראשי בוחרים את ספריית ה"אקסטרה", גוללים או מחפשים את המשחק שאתם רוצים, מורידים ומתחילים לשחק. אם יש לכם פלייסטיישן 4 כבר מההתחלה ושיחקתם בו הרבה אולי לא יהיה לכם מה לעשות עם הקטלוג הזה, אך אם אתם גיימרים מהסוג שלי, ככל הנראה תמצאו שם כמה משחקים שיקרצו לכם, והפעם תוכלו לקרוץ חזרה בלי נקיפות מצפון.

Ys 9: Monstrum Nox

הרשימה הזו אמורה להתרענן לפחות פעם בחודש, החודש למשל יתווספו כ-15 כותרים, ביניהם Marvel's Avengers, Final Fantasy 7: Remake Intergrade ו-Stray. כתוספת ראשונה זה נראה טוב, ויש לקוות שהקצב ימשיך במגמה הזו. ספריית האקסטרה תעלה לכם, ובכן, אקסטרה – 62 ש"ח בחודש, 175 ש"ח ברבעון או 405 ש"ח בשנה.

PlayStation Plus Deluxe

המסלול האחרון, ה-PlayStation Plus Deluxe מוסיף על כל אלו קטלוג צנוע של משחקים נוסטלגיים שרצו על קונסולות עבר. ניסיתי לשחק קצת ב-Toy Story 2 שחרשתי עליו כילד ומאוד אהבתי, אולם אחרי מעט מאוד זמן נטשתי אותו לטובת משחקים שלא גורמים לי לחשוב שהמשקפיים שלי לא נקיות.

הספרייה הנוספת די קטנה, שזה מעט מאכזב. הבעיה העיקרית היא שגרסת הפרימיום של המנוי הזה לא זמינה בארץ, ולכן כל ספריית המשחקים של פלייסטיישן 3 שזמינים דרך סטרימינג פשוט לא נמצאת שם, שזה קצת מוריד מערך המסלול כפי שהוא.

אולם, מסלול הדלוקס מביא איתו דובדבן קטן ומתוק, שהוא ה-Game Trials, דרכו תוכלו לחוות ולנסות משחקים שונים לפני שתרכשו אותם. אישית ניסיתי את Horizon Forbidden West, שם נותנים לנו חמש שעות תמימות לשחק ולהתמכר לנופים, לדמויות ולקרבות, ואת-The Cruel King and the Dragon Hero שם היו לי שעתיים ליהנות ממה שיש למשחק להציע.

PlayStation Plus Deluxe

בהמשך עתידים להגיע לשם עוד הרבה משחקים, שכן סוני מחייבת את המפתחים הרוצים להשתמש בפלטפורמה שלה להכין גרסה ל-Game Trials, מה שמשחק בדיוק לידיים של המנויים במקרה הזה. מסלול הדלוקס אמנם לא מוסיף הרבה, אבל אם חשוב לכם לנסות משחקים לפני הרכישה תוספת התשלום עשויה להשתלם לכם בטווח הרחוק. ה-PlayStation Plus Deluxe יעלה לכם 71 ש"ח בחודש, 205 ש"ח ברבעון או 465 ש"ח בשנה.

אז מה שווה לנו?

שאלת השאלות היא, כמובן, על איזה מנוי ללכת. ובכן, אם כל מה שאתם צריכים מהקונסולה שלכם זה לשחק בספרייה הקיימת שלכם דרך הרשת, תעשו בחוכמה אם פשוט תישארו בגרסת הבסיס, ה-PlayStation Plus Essential.

אם התוכן של ספריית המשחקים במנוי ה-PlayStation Plus Extra קורץ לכם, זו הבחירה המשתלמת בעיני, בייחוד אם יש בקטלוג כמות נכבדת של משחקים שמעניין אתכם לשחק וזמן פנוי לשחק אותם. אם מדובר בכותרים נקודתיים שלא אכפת לכם לוותר על גישה אליהם בעתיד, פשוט תעשו את המנוי לחודש או לרבעון, תשחקו במה שמעניין אתכם ותסגרו את הפינה.

התוכן של מסלול ה-PlayStation Plus Deluxe הוא כנראה לא משהו שהייתי משקיע בו בצורתו הנוכחית, וכפי שהזכרתי קודם, רק אם אתם פשוט חייבים את ה-Game Trials זה יהיה שווה את התוספת של כ-9 ש"ח בחודש על מסלול האקסטרה.

סדרת המנויים החדשה של סוני אולי לא מרשימה כמו הגיימפאס, אבל היא התחלה טובה שאפשר לצמוח ממנה, בתקווה. ניתן רק להמתין ולראות האם קצב הרענון של הספריות יעמוד במבחן, האם נקבל את שירות הסטרימינג בארץ והאם סוני מכינים למנויים כמה הפתעות שוות בעתיד. אם אתם עדיין לא בטוחים, תוכלו לעיין ברשימת המשחקים בקישור הבא.

עותק הביקורת של מנוי ה-PlayStation Plus Deluxe סופר על ידי ישפאר.