Horizon Forbidden West כבר כאן והוא גדול ומרשים מקודמו כמעט מכל בחינה אפשרית. המשחק מציג עולם פתוח ומרתק עם נופים מרהיבים ואנימציה מרשימה. אלוי שלנו מעולם לא נראתה טוב יותר, וכאילו שזה לא מספיק היא חזקה, חכמה ונחושה מתמיד להציל את העולם ואת כל המתגוררים בו. 


אלוי מתחילה את המשחק הזה כחצי שנה מתום המשחק הקודם והאירועים שהפכו אותה למצילה של מרידיאן. באופן תמוה, את המשחק נתחיל כמעט ללא נשקים וגם, תצטרף אלינו למסע דמות חביבה מהמשחק הקודם – וארל (Varl). השניים מחפשים יחד את הבינה מלאכותית שפותחה בניסיון להציל את העתיד של העולם מהשמדה מוחלטת. 

אני מודה שההתחלה הזאת הייתה מוזרה אך מעניינת; מהר מאוד התברר למה וארל איתנו וזה העמיק את הסיפור ככל שהוא התקדם. ניכר שהמפתחת עשתה כאן פיתוח דמויות מעמיק ויוצא דופן – לא רק שאלוי הרבה יותר עמוקה ומעניינת, גם הדמויות שנפגוש לאורך הסיפור, בין אם למשימות ראשיות או משימות צד, עם כולן מאוד ניתן להזדהות והן מלאות רגש ואישיות של ממש.  

לפחות בשעה וחצי הראשונות של המשחק לא תמצאו מקום אחד בו ניתן לשמור ידנית את ההתקדמות. המשחק שומר אוטומטית ולכן כדאי לכם לבדוק את השמירות שלכם במידה ואתם חייבים לצאת מהמשחק לפני שסיימתם את החלק הראשון שלו. המלצה נוספת היא שיהיה לידכם שעון, ככה היה לי הרבה יותר קל לדעת מתי המשחק שמר מאחר והוא שומר באופן אקראי שקשה לשים עליו את האצבע.

מערכת קרב מעולה בכל החזיתות

בכל מה שנוגע למשחקיות – המפתחת לקחה את הדברים הטובים מהמשחק הקודם ושיפרה אותם, אבל זה לא הכל. הפעם במשחקיות, המפתחת דאגה להוסיף מערכת לחימה מקרוב שהיתה חסרה במשחק הקודם. מדובר בתוספת מהנה וגדולה למשחקיות שמוסיפה לו רבות.

לשידרוג הזה מתווספים נשקים רבים ומעניינים, הפוקוס שלנו יעניק לנו אפשרות להכיר ולהבין את האויב בצורה מדוייקת יותר ועוד. בדומה למשחק הקודם גם הפעם את רוב הנשקים צריך לקנות, אבל ישנם נשקים מסויימים שנקבל בין המשימות הראשיות או המשניות והם כולם יכולים לעזור מאוד בחווית המשחק שלנו. 

מאחר שמדובר במשחק עצום, הן מבחינת המפה שלו ומגוון רב של משימות וחפצים לאיסוף, חקר המפה מוגבל על ידי גאג'טים שנוכל לקבל רק בהתקדמות במשימות הראשיות. למשל, את יכולת הצלילה של אלוי ניתן להשיג רק בחלק מאוד מתקדם של העלילה. זה היה קצת מעיק מאחר ומתחילת המשחק היו מקומות ודברים שתיכננתי לגשת אליהם אך בגלל שהיו חסרות לי היכולות הספציפיות נאלצתי לחזור אליהן אחר כך, מה שהיה מתסכל מעט.

למרות זאת, משימות הצד כן מתגמלות ושווה לעשות כמה שיותר מהן. לא רק שזה נותן לשחקן נקודות רבות לעץ היכולות, זה גם יכול לתת המון מבחינת נשקים ואביזרים שבהם משתמשים לשדרג את הציוד והתלבושות. חלק מהמשימות שהיו במשחק הקודם נמצאות גם במשחק הזה, אך אליהן מצטרפים כמה חלקים חדשים מרעננים ומעניינים למדי. בין אם זה משחק לוח חדש, חידות מגוונות המשלבות מספר רב של טכניקות שצוברים במהלך הדרך וזה לא הכל, אך אשמור לכם משהו לחוויה האישית שלכם במשחק. 

כמו כן, ישנה מערכת שמאפשרת לשדרג את הנשקים והתלבושות שלנו. חלק מהיכולות של הנשקים יכולות להיפתח רק דרך עץ היכולות. העץ רחב ויפה למראה, אך איך הוא מבחינת חווית משתמש?  קצת מעיק בעיניי. הוא נראה גדול ומפחיד כי יש לו מלא קטגוריות ויכולות אבל הוא שימושי ואני בהחלט ממליץ לבחון אותו לעומק. 

ודבר אחרון בנוגע לשידרוגים, יש צורך בציד בעלי חיים במשחק הזה ויש המון סוגים בניגוד למשחק הקודם. לשועל, חזיר הבר והארנבת מצטרפים גם עקרבים, סוגים שונים של בעלי כנף וגם מכרסמים שונים. כולם קריטיים, מסתבר, מאחר והציד שלהם מקנה לנו את האפשרות לשדרג את הכל במשחק הזה. ישנם בעלי חיים שקשה יותר למצוא, וכאלה שנמצאים בכל מקום – צריך רק לשים לב. 

אזהרה קטנה ממני, לא ברור מה חשבה המפתחת כשעשתה זאת, אך בכל ציד כזה, בעל החיים שצדתם ישמיע קולות גסיסה מוגזמים שקצת גרמו לי לאי נוחות בתחילת המשחק. 

כשהדמיון עולה על כל מציאות

פס הקול של Horizon Forbidden West עבר שידרוג משמעותי ביחס לקודמו והוא מצד אחד עכשווי ומודרני אך עדיין מתאים בצורה מופתית למשחק עצמו. המנגינות השונות בקרבות ובמהלך שוטטות בחלקים השונים במפה משתלבות בצורה נפלאה עם ההתקדמות שלנו במשחק. המנגינות גם עוזרות להבין אם אנחנו קרובים לסכנה ואפילו מסייעות לשאוב אותנו לסצנות השונות שנעבור ביחד עם אלוי. 

בפן הגרפי אני יכול לשבת שעות ולשבח את יצירת המופת היפהפיה הזאת אבל בקצרה – מדובר כאן במשחק מרהיב למדי שלא רק שהוא מדהים ויפה ויזואלית, הוא מרשים כמעט מכל בחינה. לא משנה מה תעשו במשחק. בין אם תהיו באמצע קרב עם איזה פיל מתכת או סתם תדאו באוויר עם הגליידר החדש במשחק. 

ברוב הקטעים הסינמטיים וגם מחוץ להם עשתה המפתחת שימוש בטכנולוגיית Performance Capture, שלוכדת את הבעות הפנים של השחקנים שגילמו את התפקידים השונים. זה הקנה לכלל הדמויות תחושה אמיתית יותר ואיפשר תחושה של הזדהות איתן או עם המצב שלהן.

ישנם גליצ'ים קטנים ודי משעשעים שנתקלתי בהם אך מדובר במשחק גדול ולכן צפיתי לכמות גדולה של באגים אבל אני שמח לציין שנתקלתי רק בכמה בודדים ובלתי מזיקים. כמובן שהם לא ישארו שם עוד הרבה, עם שיחרור המשחק יגיע גם הפאץ' ראשון. 

Horizon Forbidden West הוא ללא ספק משחק מרשים עם ביצועים נהדרים, נשקים ייחודיים ודמויות שבנויות בצורה מרתקת. כמה שחיכיתי לשחק בו, הוא לא איכזב אותי אפילו לא לרגע. אין ספק ש-Guerilla Games יודעים היטב מה הם עושה וכיצד להעניק למעריצים את מה שהם כל כך חיכו לו. הוא אמנם לא נותן לכם לחקור את כל מפת העולם, אבל זה בסדר – כי חוויית החקר, והמשימות השונות הם תענוג שאין כמוהו.

המשחק הזה מלא בכל כך הרבה דברים מדהימים וטובים שאי אפשר לחשוף מבלי לעשות ספויילרים, אז אני אשאיר את שאר הפרטים אצלי. אני יותר מאשמח לשמוע ממי שיבחר לשחק במשחק את הדעות שלכם לגביו. האם נהניתם ממנו כמוני? האם הוא היה עוצר נשימה בחלקים העלילתיים שלו? האם גם אתם חושבים שזו  אכן יצירת מופת של משחק? תאמרו לי ברשתות החברתיות!

מפתחת: Guerrilla Games

מפיצה: Sony

תאריך יציאה: 18 בפברואר, 2022

ז'אנר: אקשן-הרפתקה

זמין על: PS5, PS4

בוקר על: PS5

עותק הביקורת של Horizon Forbidden West סופק על ידי ישפאר.