רכוב על קורי ההייפ הגיח לעולם הכותר החדש של ספיידרמן וכבש את ליבי עם המשחקיות המצויינת שלו. Marvel's Spider-Man הוא משחק שקשה להניח אפילו לרגע.

ספיידרמן הוא אחד מגיבורי הקומיקס האהובים עלי וכנראה אחד הפופלאריים ביותר בעולם של Marvel. הוא מציג בפנינו גיבור עם השקפת עולם די תמימה וחוש הומור בריא, ודווקא בגלל זה נורא חששתי כשהוכרז המשחק החדש בכיכובו שבסוף נקבל משחק חלול. כמה שמחתי להתבדות.

Marvel's Spider-Man הוא כעת אחד המשחקים האהובים עלי של השנה, יש לו עלילה משמעותית, ומערכת הלחימה שלו היא יותר מאשר "עוד כפיל של באטמן".

עלילה משמעותית ומעניינת בכיכוב הגיבור השכונתי

Marvel's Spider-Man שם אותנו בנעליו של איש העכביש, פיטר פרקר. בניגוד למשחקי ספיידרמן אחרים בהם שיחקנו הפעם אנחנו נתקלים בפיטר כשמונה שנים לאחר התקרית שהפכה אותו לאיש העכביש והוא איננו ילד תיכון חסר ניסיון. במקום זה, פיטר עכשיו לוחם פשע משופשף ומנוסה שבין עצירת בריונים ברחוב ללוחמה בנבל על כזה או אחר מתמודד גם עם החיים שלא מפסיקים לסטור לו בפנים.

לאורך המשחק נחשף להרבה דילמות ודרמות בחייו האישיים של פיטר, ממערכת היחסים בינו לבין מרי ג'יין ועד להתלבטויות כיצד יוכל לתרום יותר לעולם – כספיידרמן לוחם הצדק או כפיטר פארקר המדען הצעיר והמבריק.

בניגוד להמון משחקי עולם פתוח בהם נתקלתי, ב-Marvel's Spider-Man ניכר כי שמו דגש גדול על העלילה, משימות העלילה מתוסרטות וכתובות בצורה נהדרת ופשוט מצאתי עצמי מתקשה להתאפק מלהמשיך למשימת העלילה הבאה ובכלל לא להתעסק בכל הזוטות שמסביב.

משימות העלילה די מגוונות ונעות בין משימות התגנבות למרדפים ברחבי העיר וכמובן ללחימה בפושעי על שונים. ראוי לציין שנעדרים כאן פושעים רבים מעולמו של ספיידרמן שיכלו ללא ספק להפוך את חווית הלחימה בהם וגם את העלילה למשובחת אף יותר אבל זה לא שחסרונם ממש בולט או מפריע.

Marvel's Spider-Man swing

נקודה מעניינת נוספת היא משימות עלילה שבהן נשחק לא את פיטר עצמו אלא דמויות משניות שונות, כאשר לרוב מדובר במשימות עם אופי התגנבותי שמטרתן לשפוך אור על קטעים בעלילה אותם לא חווינו כספיידרמן באופן ישיר, אלא קרו לפני שהופענו במקום ומסופרים לנו על ידי הדמות אותה נשחק. בהתחלה זה היה נראה לי קצת טרחני אבל לאט לאט התחלתי לחבב את הקטעים הללו ולדעתי הם מוסיפים הרבה לעלילה ומכניסים אותנו ממש לתוך האויירה והעלילה.

לצערי יש גם דברים שפחות אהבתי כמו השימוש במקטעי Quick-Time-Events. אני באופן אישי לא כל כך אוהב את זה במשחקים אבל כאן זה הרגיש יותר איטי ומיותר מתמיד.

בנוסף, חלק משמעותי ממשימות הצד חוזר על עצמו. חלקן מרגישות כאילו הן שם כדי שיהיה עוד מה לעשות כשאתם מסתובבים בניו יורק. החלק שכנראה הכי הפריע לי הוא אירועים בזמן אמת שעל ספיידרמן לעצור, שמצד אחד לא היו מאוד מעניינים וחזרו על עצמם, ומצד שני, היה מאוד קשה לגרום להם לצוץ כדי להשלים את ההשגים הקשורים אליהם.

היו גדולים יותר

המשחק מתרחש בסביבותיה של העיר ניו יורק ביקום של Marvel, שנראית פשוט מעולה על ה-PlayStation 4. מפת העיר מחולקת לסגמנטים וכדי לגרום למשימות ומוקדי עניין בסגמנט מסויים להופיע במפה נצטרך לתקן מגדלי מעקב של תאגיד אוסבורן הפזורים ברחבי העיר. את המגדלים נתקן ע"י מיני משחקון של כוונון התדר הנכון – משהו שכבר יצא לנו לראות בעבר. משימות הצד ומוקדי העניין שיופיעו במפה לאחר מכן יאפשרו לנו לצבור נקודות פיתוח לפיתוח של יכולות החליפה ונקודות ניסיון.

במהלך המשחק נוכל לשפר את יכולותיו של ספיידרמן ואת הציוד והחליפות בהן הוא משתמש. לחימה נגד אויבים וכן התקדמות בעלילה יזכו אותנו בנקודות ניסיון וכך נוכל לעלות רמות ולצבור כישורים חדשים. הכישורים מתחלקים לשימוש בגאדג'טים, מוביליות, ולחימה, ומוסיפים למשחק עומק נוסף, שמונע ממנו להיות סתם עוד משחק beat-em-up כשזה מגיע ללחימה.

פיטר פארקר הוא מדען די מוכשר ובעזרת המנטור שלו, פרופסור אוקטביוס, הוא מפתח גאדג'טים די מגניבים שיעזרו לו להילחם בפשיעה.

סך הכל במהלך המשחק נצבור ארסנל של 8 גאדג'טים די מגניבים כמו למשל קורים מחשמלים או רחפן עכביש שיעזרו לנו להתמודד מול האויבים השונים, וכל אחד מהם ניתן לשדרוג.

Marvel's Spider-Man skills

יחסית לבחור צנוע, ספיידי מחזיק מלתחה לא קטנה בכלל של 27 חליפות שונות – כן, קראתם נכון 27 חליפות! החליפות יפתחו עבורנו עם העלייה של ספיידי ברמות וחלקן ניתנות לפתיחה רק על ידי ביצוע של משימות מסויימות, כמו למשל איסוף חפצים. כל חליפה מגיעה עם יכולת מיוחדת משלה שניתנת לשימוש גם עם חליפות אחרות לאחר שפתחנו את החליפה אליה היא משוייכת.

היכולות של החליפה אמנם ניתנות לשדרוג אבל על מנת לשדרג אותן נצטרך להשתמש באותן נקודות שדרוג איתן משדרגים גם את הגאדג'טים וגם פותחים חליפות מסויימות – מה שאומר שלאורך המשחק צריך לשים לב על מה מבזבזים נקודות שדרוג. את נקודות השדרוג נצבור על ידי ביצוע משימות צדדיות ומיני משחקונים.

החליפות מוסיפות המון למשחק, גם קצת נפח טקטי של לבחור חליפה מתאימה מול אויבים שונים וגם היכולת לבחור את חליפת הספיידרמן האהובה עליך ולהסתובב ולהילחם איתה גרמה לי עוד יותר לשקוע לתוך המשחק והעלילה. לא מדובר כאן בעוד פריטים לאסוף בכדי להגיע לפלטינום אלא ממש באלמנט משחקיות חשוב ושימושי.

ספיידרמן נלחם בפשע בצורה טובה מתמיד

קשה שלא לשים לב עד כמה מערכת הקרבות במשחק מזכירה את מערכת הקרבות של משחקי באטמן. עם זאת, יש לה מספר שיפורים מבורכים.

הקרבות הם מבוססי קומבואים כאשר לרשותנו עומד ארסנל הגאדג'טים של ספיידי, ושלל קומבואים שונים שנוכל לבצע על האויבים העומדים מולנו. נוסף על כל אלה עומד לרשותנו חוש העביש של ספיידרמן שמתריע לנו מספר שניות לפני שמישהו פוגע בנו ומאפשר לבצע התחמקות אלגנטית.

מוטיב חשוב מאוד בקרבות הוא השימוש בסביבה, המשחק מספק לנו שלל אפשרויות להשתמש בסביבה נגד האויבים, החל מהטלת מכסי ביוב ועד הפלת פיגומים.

Marvel's Spider-Man combat

הקרבות מרגישים זורמים וחלקים כאשר בלי מאמץ ניתן לגרום לספיידי לבצע קומבואים מרשימים ביותר. נוסף על כך, החליפות אותן הזכרנו מוקדם יותר והעובדה שניתן להחליף ביניהן בכל רגע נתון מאפשרות גמישות רבה והתאמה לפי האויבים בהם אנחנו נתקלים.

סך הכל המערכת מלוטשת וזה די חשוב במשחק שהמוטיב המרכזי שלו הוא הלחימה, מצאתי את עצמי נהנה מהקרבות כל פעם מחדש, יש כל כך הרבה קומבואים ווריאציות שקשה להשתעמם.

ניו יורק נראית יפה מתמיד

מבחינה ויזואלית ספיידרמן הוא אחד המשחקים המרשימים ביותר שיצאו לי לשחק על ה-PlayStation 4. העיר ניו יורק נראית מדהים ממש והאנימציות המוקפדות הופכות את התנועה שלנו ממקום למקום לתענוג של ממש.

נהניתי מההתנדנדות על קורי העכביש ברחבי העיר וביצוע תרגילי אקרובטיקה שונים לא פחות מהקרבות והמשימות עצמן, היה נחמד להסתובב ולהיזכר במקומות בהם יצא לי לבקר גם במציאות. גם בקרבות ניתן להתענג על האנימציות המוקפדות כך שכל תנועה של ספיידרמן או של האויבים נראית חלקה וכמעט מציאותית.

פיצ'ר נחמד מאוד שהוסיפו עם יום השקת המשחק הוא היכולת לצלם תמונות סלפי של ספיידי במהלך המשחק. באופן מפתיע, זה ממש כיף.

Marvel's Spider-Man selfie

בשוק רווי במשחקי עולם פתוח, Marvel's Spider-Man מצליח להתבלט לטובה ואפילו להתעלות מעל המגבלות שבדרך כלל יאפיינו משחקים בז'אנר. העלילה נהדרת והעולם נראה שוקק וחי ומה שיותר חשוב המשחקיות פשוט ממכרת.

מה שמונע מהמשחק הזה להיות מושלם לצערי היא ההרגשה שחלק מהתוכן במשחק מרגיש מיותר, כאילו הוא נדחף על מנת למלא את החלל, המון משימות צדדיות רפיטטיביות או אירועים אקראיים שחוץ ממיקום משתנה אין בהם יותר מדי אקראיות וזה קצת מבאס.

מצד שני החוויה הכוללת היא לא פחות ממדהימה ואם אתם אוהבים משחקי פעולה ויש ברשותכם PlayStation 4 לא נותר לי להגיד עוד דבר מלבד רוצו ותשיגו את המשחק – כן החוויה היא עד כדי כך טובה והמשחק הוא בקלות מועמד מועדף אצלי למשחק השנה.