Marvel's Avengers הוא משחק אקשן מעולה, עם סיפור חדש ודמויות אהובות, אבל מיועד בעיקר לחובבי המותג. אם יש לכם חברים להצטוות איתם, תזכו להנות משיא החוויה.


המשחק Marvel's Avengers הוא שילוב של Destiny עם נגיעות Warframe במסגרת של משחק beat ’em up, וזו פשוט נוסחה מעולה למשחק של הנוקמים.

כשהמשחק הוכרז בתערוכת E3 2019 התרגשתי מאוד. אני מעריץ של הקומיקסים והסרטים, והמשחק של ספיידרמן ל-PlayStation 4 היה פשוט מעולה בעיני והשאיר אצלי טעם של עוד. הזמן שעבר בין ההכרזה לבין ההשקה היה מלא ברגשות מעורבים ותלונות של אנשים על מה שהם רואים משלבי הפיתוח, אבל עכשיו שהוא כאן ושיחקתי בו בעצמי, יש לי הרבה דברים טובים להגיד, אז בואו נתחיל.

כמו בסרטים, אבל פחות אפי

Marvel's Avengers מחולק למשימות באיזורים שונים של העולם, ואותן משימות מתחלקות למספר סוגים ותתי סוגים. הקמפיין שמוביל את מצב הסיפור מתחיל ביום שנקרא A-Day, מה שהיה אמור להיות יום של חגיגה לנוקמים אבל השתבש לחלוטין וגרם למוות של המון אנשים, ונתן כוחות מיוחדים לחלק מהשורדים של אותו היום.

אחת השורדות היא קמאלה קהאן (Kamala Khan), הידועה גם בתור מיס מארבל (Ms. Marvel), שקיבלה את הכח לשנות את גופה, למתוח ולהגדיל אותו לפי רצונה. אירגון המדע AIM שהשתלט על המצב כ"מושיעים" של האנושות הוציא את כוחות העל אל מחוץ לחוק, וטוען שהוא מנסה לרפא את כל האנשים ש"נפגעו" וקיבלו כוחות. קמאלה שכמעט נתפסת אך מצליחה להימלט, יוצאת למסע בעל כורחה כדי לאחד את הנוקמים ולגלות מה באמת קרה ביום הגורלי שבו העולם השתנה, ומהן המטרות האמיתיות של AIM.

הסיפור אמנם לא בקנה המידה שאליו התרגלנו ביקום הקולנועי, אבל זה די טבעי בהתחשב בעובדה שהוא נבנה על פני עשר שנים. לקח לי בערך 13 שעות לסיים את הקמפיין, והסיפור היה מעניין, ואפילו מפתיע בחלק מהמקומות, אבל היה חסר בו ההומור האיקוני של סרטי Marvel האהובים.

שמים חליפה ויוצאים לדרך

בכל פעם שתפתחו את האפשרות לשחק בדמות חדשה, תפתחו גם סדרת משימות של אותו הגיבור, שהן מעין מצב סיפור יעודי שלו ובו אפשר לקבל ציוד ותלבושות.

גם לאחר סיום הקמפיין הקרב עדיין ממשיך, ישנן משימות רבות בעולם המשחק, בנוסף לאתגרים יומיים ושבועיים שמביאים פרסים קוסמטיים או ציוד. מכיוון שמדובר על משחק באופי של Game as a Service בעתיד יגיעו עדכונים שיוסיפו משימות וסיפורים חדשים, ואפילו אירועים תקופתיים.

המשימות במשחק לא מגוונות כל כך. רובן בנויות ממפה ועליה מטרה עיקרית ומספר מטרות צד נוספות כמו הצלת "אל-אנושיים" (אותם אנשים שקיבלו כוחות כתוצאה מהפיצוץ ב-A-Day) כלואים, פריצה לבונקרים בשביל ציוד מיוחד, או איתור בסיסים סודיים של S.H.I.E.L.D. ובכל זאת, זה עובד טוב למשחק, ושמחתי ש-Crystal Dynamics בחרה לוותר על טרנד העולם הפתוח שמציף את עולם הגיימינג, ולא תמיד בצדק.

marvels avengers

הכירו את הצוות

אחד הדברים המרגשים שעלו כש-Marvel's Avengers הוכרז, היתה ההבטחה להוסיף דמויות חדשות בעדכונים קבועים וחינמיים, ואחרי שניסיתי את כל הגיבורים במשחק, ההבטחה הזו נהייתה מרגשת אפילו יותר. כל גיבור מרגיש שונה לחלוטין מהאחר, עם סגנון משחק שונה שדורש מכם לשים לב לדברים שונים ולתקוף בדרכים מיוחדות בכל פעם מחדש.

איירון מן הוא לדעתי הדמות המיוחדת והמגוונת מכולן. באמצעות מערכת ה-Talents שעליה נרחיב בהמשך, ניתן לפתוח עבורו לייזרים וטילים שמצטרפים ל-Repulsors, וניתן להחליף ביניהם בחופשות ולבחור במה להשתמש בכל רגע נתון. כל אחת מהאפשרויות משנה את סגנון המשחק של איירון מן, כשהלייזרים יכולים ליצור הרבה נזק סביבתי, לעומת הטילים שיכולים להתמקד במטרה אחת לנזק גבוה במיוחד. בעוד שהוא מסוגל להילחם פנים אל פנים בקלות, אני דווקא מעדיף להשתמש בו מרחוק ולהתקרב רק כדי לטעון את האנרגיה הנדרשת לשימוש בנשקים החזקים יותר.

בלאק ווידו (Black Widow) לעומת זאת היא דמות הרבה יותר מהירה אך שברירית שמבוססת על התחמקות, מתקפות נגד ופינישרים, וככל שהיא מצליחה להתחמק יותר הנזק שהיא גורמת עולה משמעותית.

thor

בכל פעם שהגעתי לדמות חדשה, נהרגתי מספר פעמים עד שהבנתי שעלי לשנות את סגנון המשחק שלי ולשחק כמו שאמורים לשחק אותה, ולאט לאט ראיתי שזה נהיה טבעי יותר ויותר.

הגיבור הבא שיצטרף לצוות יהיה הוקאיי (Hawkeye), דמות שמבוססת על תקיפה מרחוק כמעט לחלוטין, כך שמעניין אותי לראות איך היא תשתלב במשחק.

ציוד, טאלנטים ובחירות אישיות

מערכת הציוד במשחק זהה כמעט לחלוטין לזו שבמשחקי Destiny. את הציוד משיגים מתיבות שמפוזרות בעולם, או מאוייבים שתנצחו. לכל פריט ציוד יש ציון עוצמה שניתן לשדרג באמצעות חומרים שניתן להשיג באותן דרכים, או על ידי פירוק ציוד שאתם לא צריכים.

השוני נכנס ב-Perks, יכולות פאסיביות שיש לכל חפץ שבו תשתמשו. זה יכול להיות דברים כמו שיפור הגנתי למספר שניות לאחר שאתם מתחמקים בהצלחה, או בונוס נזק לאחר שתבצעו פינישר. שחקן שירצה למקסם את הדמות שלו יוכל לבחור סטים של ציוד שמתאים לטאלנטים ולסגנון המשחק שלו. אבל לרוב פשוט השתמשתי בכפתור היעודי ששם עליכם את הציוד הטוב ביותר באופן אוטומטי.

מערכת הטאלנטים (Talents) היא חלק שאהבתי מאוד במשחק, והיא זו שמאפשרת סגנונות משחק רבים לכל דמות. ככה נותר הבדל בין הת'ור שאני בניתי לת'ור שמישהו אחר בנה.

לכל דמות יש מתקפה חלשה, מתקפה חזקה, מתקפה מרחוק, יכולת הגנתית ו-3 יכולות מיוחדות. לכל אחד מאלה יש עץ שדרוגים משלו, שמאפשר להרבה גיוון ויצירתיות. חלק מהשידרוגים בנאליים ופאסיביים, אבל רובם אקטיביים ומוסיפים מתקפות חדשות או משדרגים קיימות. איירון מן יכול לפתוח טילים, ולאחר מכן לשדרג אותם ולאפשר לו להינעל על מספר רב של מטרות ולשגר טילים לעבר כולן בו-זמנית.

avengers talents

האפשרות לבחור אם לחזק את כישורי הקרב פנים אל פנים שלי, המתקפות המיוחדות, המתקפות לאחר התחמקות או מתקפות נגד, גרמה לי להרגיש שהגיבור שאני משחק מותאם לאיך שאני אוהב לשחק אותו. זה בנוסף לסגנון המשחק הבסיסי של הגיבור עצמו, מה שיוצר עומק רב לדמות ומקום להתמקצעות.

נוקמים, התאחדו!

אמנם ניתן לשחק את Marvel's Avengers לבד, אך הוא בבירור נועד למולטיפלייר. בבטא הפתוחה קיבלנו את הטעימה הראשונה של המולטיפלייר. כבר אז הבנתי שיש למשחק פוטנציאל רב.

במשחק המלא קיבלנו מגוון רחב יותר של משימות שאת רובן ניתן לשחק ביחד במצב ה-Avengers Initiative שהוא בעצם התוכן סוף המשחק של Marvel's Avengers. במצב זה, הסיפור ממשיך בצורה של משימות נפרדות, שהאתגר בהן עולה לפי רמת הכח של הדמות שאותה נבחר לשחק.

ניכר שמדובר על משחק שמתוכנן לקבל עידכונים קבועיים לפי המתווה הזה, כשניתן לבחור קמפיינים ספציפים לשחק לפיהם, וכנראה שבעתיד נקבל קמפיינים נוספים.

כשמשחקים בצוות, יש חשיבות רבה ליכולות שמחזקות את הקבוצה, והתזמון שבו כל אחד משתמש ביכולות שלו כדי למקסם את הנזק שלכם כקבוצה. זה דורש תיאום בסיסי ביותר – הכל זריז, פשוט, וכיף.

שומעים את האקשן

הנופים, המבנים, השטח, הכל במשחק נראה טוב, והספינה שמתפקדת כבסיס הפעולה נראית אפילו מעולה. כל השאר לא יפיל אתכם מהכסא, ואין כאן איזשהו משהו שלא ראינו, אבל זה בסדר גמור. הדבר היחיד שמצליח לבלוט באמת הוא המראה של הנוקמים בחליפות שלהם, כשאיירון מן נראה מעולה וניתן להבחין בחליפה שלו בולטת על פני השטח המפורט פחות.

במהלך המשחק נשמע נעימות רקע הירואיות כפי שהתרגלנו לשמוע ביקום הקולנועי של Marvel, אבל מה שבולט באמת הוא האפקטים הקוליים. כיף לשמוע את הסאונד האייקוני של הפטיש של ת'ור או ה-Repulsors של טוני, והם מצליחים להישמע בדיוק כמו שאנחנו זוכרים.

הדיבוב של הדמויות לא ברמה אחידה בעיניי, אבל קשה לי לומר האם זה בגלל בחירה שגויה של מדבב או בגלל שהתרגלתי לשמוע את הקול האיקוני של רוברט דאוני ג'וניור כאיירון מן. בלאק ווידו נשמעת מעולה (כי זו לורה ביילי, כמובן), ת'ור נשמע הירואי ונורדי וקפטן אמריקה נשמע סמכותי. טוני סטארק הוא יוצא הדופן בעיניי, אבל כפי שאמרתי, יתכן מאוד שזה בגלל שהתרגלתי לדמות האייקונית מהקולנוע.

לצערי, חוויתי מספר קריסות, וגם לאחר עידכון כרטיס המסך נאלצתי להוריד את ההגדרות הגרפיות מעט, למרות שהדרייבר התאים את ההגדרות למה שהיה אמור להיות מומלץ. החלק המעצבן הוא שלא קיימות נקודות שמירה אוטומטיות במהלך המשימות, כך שאם המשחק קורס לכם במהלך משימה, תצטרכו להתחיל אותה מההתחלה לחלוטין, מה שכמובן מעצבן מאוד. הנחמה היחידה היא שציוד שמצאתם או רמות שעליתם עדיין יחשבו.

captain america

Marvel's Avengers הוא משחק מעולה אבל בעיקר מיועד לחובבי המותג, ואם יש לכם חברים לשחק איתם הוא נהיה אפילו טוב יותר.

אני לחלוטין חושב שהמפתחים עשו את הבחירות הנכונות ביצירת המשחק. אם הם ימשיכו ככה ויעמדו בהבטחות שלהם להוסיף גיבורים ומשימות חדשות, ובעצם יגשימו את חזון ה-Game as a Service שלהם, מדובר במשחק שהולך להישאר איתנו עוד זמן רב, ממש כמו הגיבורים עצמם.

מפתחת: Crystal Dynamics

מפיצה: Square Enix

תאריך יציאה: 4 בספטמבר, 2020

ז'אנר: אקשן

זמין על: PC, Xbox One, PlayStation 4

בוקר על: PC