ה-G27QC מבית Gigabyte הוא בבסיסו מסך פרימיום שנעשו בו פשרות קטנות בכדי להתאימו לעלויות מסכי מיינסטרים. עם מפרט חזק ואיכות בנייה טובה – לא תרגישו שאתם מתפשרים.

אי שם בהתחילת שנת 2020, בתערוכת CES2020, חשפה Gigabyte שהיא הולכת להוסיף סדרת מיינסטרים למסכים שלה, מלבת סדרת AORUS המכוונת לשוק הפרימיום (כמו ה-FI27Q P המרשים במיוחד). אותה חשיפה קיבלה משנה תוקף בחודש אפריל, כשהחברה חשפה פרטים נוספים על אותם חמישה מסכים שנחשפו ב-CES2020 באירוע תקשורתי שערכה.

ה-Gigabyte G27QC הוא אחד משלושת המסכים הקעורים שהציגה החברה. ב-Gigabyte מציינים שסדרת המסכים החדשה מכוונת להנגיש את הטכנולוגיה המתקדמת של סדרת AORUS למשתמשים רבים יותר, וכך קיבלנו את ה-G27QC, שמתהדר בנתונים מרשימים במיוחד, בונוסים לגיימרים, ותמחור מיינסטרים לחלוטין.

ה-Gigabyte G27QC מכוון לכבוש שוק שכבר כיום קיימת בו תחרות קשה, עם מסכים כמו ה-AOC C27G1 המעולה. האם יש ל-G27QC את מה שצריך בשביל להצליח בשוק קשה שכזה? יצאנו לבדוק!

Gigabyte Q27QC – היכרות טכנית

ה-Gigabyte G27QC הוא מסך ברזולציית 2K (או 2560X1440, או פשוט QHD), עם קצב רענון מהיר במיוחד של 165Hz וזמן תגובה מהיר של מילישנייה בודדת (MPRT), כך שבהחלט ניתן לראות שמבחינת המפרט שלו – לא מדובר במסך מיינסטרים סטנדרטי.

המסך בנוי מפאנל VA, או vertical alignment, שמציג צבעים חיים וזמני תגובה מהירים יחסית. פאנל VA הוא מעין פשרה בין מסכי IPS בעלי חדות צבעים גבוהה, זמן תגובה גבוה ומחיר גבוה, לבין מסכי TN בעלי זמן התגובה המהיר, המחיר הנמוך, והצבעים הפחות "אמיתיים". הפאנל ב-G27QC הוא בהחלט רספונסיבי, ועם צבעים מעולים.

המסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

כיום רוב המסכים מגיעים עם טכנולוגיית סנכרון מתקדמת המבצעת תיאוםבין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים. ה-Gigabyte G27QC מגיע עם AMD FreeSync Premium, ובנוסף הוא גם G-Sync Compatible.

אחת מאותן הפשרות אותן לקחו ב-Gigabyte הינה תמיכה ב-HDR. המסך משווק בתור HDR Ready (או במילים אחרות HDR 10), מה שלא בהכרח יתאים לכל גיימר (אך לרובם כן), אך למרות זאת המסך מציג צבעים מעולים, עם טווח רחב של 120% sRGB, או 92% מ-DCI-P3.

ה-Gigabyte G27QC הוא מסך קעור (כלומר – לא שטוח) בעל ערך עקימות של 1500R. כלומר, המרחק המקסימלי המומלץ לעבודה עם מסך זה הוא עד 1500 מ"מ (או – 1.5 מטרים). תוסיפו על כך זוויות צפייה רחבות במיוחד של 178 מעלות לכל הכיוונים (צדדים + למעלה/למטה), ותגיעו למסקנה שמדובר במסך שבעצם ניתן למקם בכל מקום, ויהיה לכם קשה מאוד למצוא זווית שבה לא תראו טוב (ואם כן – חבל על הגב והצוואר שלכם).

למרות גודלו של המסך (27 אינץ'), המשקל שלו לא מתקרב למשקל של אחיו לסדרת AORUS, עם 6.4 ק"ג בלבד למסך ואביזריו, או קצת פחות מ-8.9 ק"ג לאריזה כולה, הכוללת בנוסף למסך והמעמד היציב שלו, גם כבל חשמל, כבל HDMI, כבל DisplayPort, כבל USB, חוברת הוראות (QSG), וכן את מסמכי האחריות.

המסך עצמו מגיע עם 2 חיבורי HDMI בתקן 1.4, חיבור DisplayPort בתקן 1.2, חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות, כניסת USB מהמחשב, ו-2 יציאות USB מהמסך, לטובת אביזרים היקפיים שתרצו לחבר אליו (ולא למשוך עד המחשב).

המסך מגיע גם עם 2 רמקולי 2W מובנים בתוכו. לצערי, אין לי שום דבר טוב לומר על הרמקולים האלו. הם לא חזקים במיוחד, לא נותנים צליל עמוק במיוחד, ובכלליות – לא יכול לומר שאני מבין את ההחלטה להכניס אותם למסך (באחיו הגדול, ה-Gigabyte G32QC, הם כבר לא קיימים).

עיצוב וארגונומיה

כש-Gigabyte החליטה לייצר מסך שיתחרה בקטגוריית המיינסטרים, אחת הפשרות עליה החליטו שם, היא לא לשלב אלמנטי RGB, או אלמנטי עיצוב מיוחדים אחרים, בליין המסכים שלה. ישנם גיימרים שיעדיפו מראה טוב, על מפרט טוב, אבל אנחנו בהחלט מאמינים בפתגם המוכר של "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". ה-Gigabyte G27QC אולי נראה פשוט, אך מתחת למכסה המנוע, כפי שראינו, אין שום פשרות.

שלא תבינו אותנו לא נכון, ה-Gigabyte G27QC הוא לא מסך מכוער. ממש לא. להפך – הוא פשוט ואלגנטי, גם מלפנים וגם מאחור. המראה של המסך הוא "בוגר" יותר, ללא אלמנטי RGB או עיצוב צעקני כזה או אחר. אנחנו בהחלט אהבנו את זה, אבל כמו הפתגם המוכר השני – "על טעם ועל ריח אין להתווכח".

מלבד המסך עצמו, הקופסה כוללת את גם המעמד של המסך, שהוא קטן, פשוט ואלגנטי, ולא אמור לגרום בעיות לאלו מכם אשר מעוניינים לשים אותו על שולחן קטן יחסית. המעמד מתחבר למסך בחיבור VESA 100X100, אך לצערנו במסגרת הפשרות – המסך מתחבר למעמד ללא חיבור מהיר, אלא עם 4 ברגים. ביננו? כמה פעמים אתם כבר מנתקים את המסך מהרגלית שלו?

אז אחרי שחיברתם את ארבעת הברגים פעם אחת למסך, החיבור מתנהג כמו כל חיבור VESA מהיר רגיל, ומאפשר לנו לכוון את המסך בצורה מאוד נוחה ופשוטה, וכן מגדיל את טווח האפשרויות עצמן. כיוון הגובה של המסך הוא בטווח של 13 ס"מ, ציר התנועה האנכי שלו הוא של 25 מעלות (5 מעלות למטה ועד 20 למעלה), אך ללא אפשרות תזוזה אופקית. בהחלט טווח תנועה רחב מאוד, אם כי קצת מאכזבת חוסר יכולת התנועה האופקית.

המסך מגיע עם כפתור שליטה אחד בודד, הממוקם מאחורי המסך בצידו הימני, ומאפשר לנו שליטה בממשק ה-OSD של Gigabyte. אישית, מיקומו של הכפתור לא היה נוח עבורי, שכן אתה נאלץ לגשש מאחורי המסך מבלי לראות היכן הוא ממוקם. מבחינה עיצובית זה מאפשר ל-Gigabyte עיצוב נקי יותר בחזית המסך, ואכן אחרי שימוש מועט מתרגלים למיקום הכתפור, אך בסה"כ – אני מעדיף לראות את הכפתור, ולא לגשש אחריו כל פעם.

הכפתור – מצד שמאל למטה, קטן ומוסתר.

תוספות לגיימרים

ממשק ה-OSD של Gigabyte הוא נוח מאוד. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא יכולת להשתמש בעכבר ובמקלדת שלכם לצורך שליטה, ללא צורך להתעסק בכפתורים, ולזכור מה לוחצים בשביל לחזור אחורה ומה לוחצים בשביל לאשר – פשוט ונוח.

מעבר לכך שהממשק נוח מאוד, הוא מאפשר לנו כגיימרים להקל לעצמנו על החיים, בין אם זה ע"י הוספת כוונת על המסך, מייצב כוונות, הוספת טיימר, הצגת מידע על המערכת שלכם על המסך, וכן שליטה ברמת החושך במסך ע"י ה-Black Equalizer.

Gigabyte G27QC – תקציבי אך מרשים

אז ראינו את אותן פשרות שהחבר'ה ב-Gigabyte לקחו בשביל להפוך מסך פרימיום למסך מיינסטרים. נכון, אלו פשרות שאנחנו כגיימרים היינו מעדיפים שלא יקחו, אך מצד שני, מי שלא מוכן להתפשר – מבין שיש משמעות תקציבית לחוסר הפשרות הללו.

בניגוד להרבה מסכים בקטגוריית המיינסטרים, ה-Gigabyte G27QC לא מתפשר על החומרה שלו. עם רזולוציה מרשימה של 2K וקצב רענון של 165Hz, הוא בהחלט נותן פייט גם למסכים יקרים ויוקרתיים יותר, בעוד שפאנל ה-VA שעליו בנוי המסך מספק צבעים יפים במיוחד, עם חדות מרשימה ביותר.

כך שמצד אחד בפאנל VA עם יכולות מרשימות ביותר, אך מצד שני המסך נופל ברמת הבהירות שלו עם 250nit בלבד, מה שעשוי להפריע בשימוש תחת שמש יחסית ישירה, או בסרטים עם אווירה חשוכה יותר (אל דאגה, ה-Black Equalizer פה בשביל לסייע).

עם מפרט חזק ועלות מפתיעה של כ-1,600 ש"ח בחנויות בארץ, ה-Gigabyte G27QC הוא בהחלט מסך ששווה לשקול כשאתם בונים מערכת.

המסך Gigabyte G27QC סופק ע"י נציגות Gigabyte בישראל