כנס CES שפתח את שנת 2020 (CES 2020) סיפק לנו הכרזות רבות מצד יצרניות החומרה (כמו הכרזות נוספות מהתערוכה), וכמובן גם חברת Gigabyte עם מותג העלית שלה, AORUS, לא קפאה על שמריה בזמן האחרון, והכריזה בכנס על השקתם של 3 מסכים חדשים אשר יצטרפו למסכי הגיימינג הקיימים במשפחת AORUS, כמו ה-FI27Q-P המדהים.

מבין שלושת המסכים, אנו נזכה לראות רק אחד בתצורה שטוחה (Flat), כאשר שני האחרים יהיו קעורים (Curved). אך המשותף לשלושת המסכים הוא המעבר לקצבי רענון גבוהים במיוחד, אשר מקבעים את 144Hz כסטנדרט המינימום החדש לגיימינג.

הבסיסי – Gigabyte G27F

המסך הראשון מבין השלושה הוא ה-G27F שטוח המסך, אשר מגיע ברזולוצית FullHD 1080p, אשר היום כבר נחשבת לסטנדרט המינימלי בתעשייה, עם קצב רענון מרשים של עד 144Hz, ועם 2 רמקולי 2W מובנים במסך.

המסך אינו תומך באף תקן של HDR, אך כן כולל תמיכה ב-FreeSync מבית AMD, ותואם G-Sync מבית Nvidia, כך שאלו מכם אשר רוצים לקבע את קצב הרענון עם כרטיס המסך שלכם – אין עליכם מגבלה של חברה אחת בלבד.

27 אינץ למתקדמים – Gigabyte G27QC

המסך השני ברשימה הוא ה-G27QC, המגיע בתצורה קעורה (1500R), עם רזולוציה מרשימה של QHD 1440p (המוכר גם כ-2K), הנכנס לאט לאט לתוך נעלי רזולוציית הסטנדרט של יצרניות המסכים. המסך מגיע בקצב רענון מהיר של עד 165Hz, וגם הוא כולל 2 רמקולי 2W מובנים במסך.

בניגוד לאחיו הבסיסי יותר, ה-G27QC כן עומד בתקינת HDR Ready, ואף כולל תמיכה ב-FreeSync Premium מבית AMD המותאם לקצבי רענון גבוהים, בנוסף לאותה תאימות ל-G-Sync מבית Nvidia.

גדול ומתקדם – Gigabyte G32QC

המסך האחרון מבין השלושה הוא ה-G32QC, המגיע גם הוא בתצורה קעורה (1500R), עם אותה רזולוציה מרשימה כמו אחיו הקטן – QHD (או 1440p). גם מסך זה מגיע עם קצב רענון של עד 165Hz לאלו מכם החייבים כל פריים ופריים (אני מדבר אליכם שחקני CS:GO….).

ה-G32QC אינו מגיע עם רמקולים מובנים כמו אחיו הקטנים, אך כן מגיע עם תקן HDR מתקדם יותר בדמות DisplayHDR 400 ותמיכה בתקן FreeSync Premium Pro המתקדם מבית AMD (חלקכם מכירים בתור FreeSync 2) המותאם למסכי HDR, בנוסף גם כן לאותה תאימות ל-G-Sync של Nvidia.

בנוסף על הצגת המסכים החדשים, הודיעו ב-Gigabyte על כך ששלושתם יטמיעו לראשונה את טכנולוגיית ה-Auto Update החדשה של Gigabyte, אשר יופעל אוטומטית עם הדלקת המסך (כאשר הוא מחובר למחשב, כמובן) ויבצע בדיקת מערכות למסך, ובמידת הצורך יבצע עדכונים לקושחת המסך.

מבחינת Gigabyte שלושת המסכים הללו, שיצאו כבר ב-Q1 השנה – הם רק ההתחלה. החברה הודיעה כבר ב-CES 2020 שהיא מתכננת להוציא מסכים נוספים אשר יכסו את כלל הקטגוריות שבין 27 ל-32 אינץ (שטוח/קעור, FHD/QHD), ולנו נותר רק לחכות ולראות אילו עוד קלפים מחזיקה Gigabyte בשרוול.