ה-Razer Basilisk Ultimate הוא עכבר גיימינג אלחוטי שמייצג את הטופ שיש ל-Razer להציע לגיימרים עם ידיים גדולות. עם טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת תנועה מהירה ומדויקת על כל משטח ובכל סיטואציה, בשילוב עם עיצוב ארגונומי ונוח – מדובר על אחד העכברים הטובים בעולם.


לא פעם ולא פעמיים דיברנו על החשיבות של ציוד היקפי לגיימר, ובפרט נושא העכבר. אי אפשר שלא להסכים על כך שהעכבר משמעותי יותר מהמקלדת ומהאוזניות. ללא עכבר ברמה גבוהה כנראה שתמצאו את עצמכם מחטיאים יותר, נפגעים יותר, מנצחים פחות ובעיקר – מתבאסים.

בתוך השוק הזה, האופציות לעכברים הן אדירות ומגוונות, אך בתוך המגוון הגדול הזה, ישנם כמה עכברים בודדים שבולטים מעל כל השאר, ומייצבים את עצמם בתור הטופ של העכברים. כזה מתיימר להיות ה-Razer Basilisk Ultimate, שהוא למעשה הגרסה האלחוטית לעכבר ה-Razer Basilisk המוכר והמוצלח.

אלגנטי עם נוכחות

ה-Razer Basilisk Ultimate נולד בדיוק באותה צורה שבה נולד גם ה-Viper Ultimate: יש לנו עכבר מוצלח ואהוב במיוחד (ה-Basilisk הרגיל), אז למה לא לקחת אותו, ופשוט להפוך אותו לאלחוטי? ובום, נולד לו ה-Razer Basilisk Ultimate.

אם נסתכל על הנתונים היבשים שלו, נראה שמדובר על מפלצת טכנולוגית מתקדמת, עם ערכי DPI בין 100 לבין 20,000 בקפיצות של 50DPI, ערכי Polling Rate של 125Hz, או 500Hz או 1000Hz, ומהירות עקיבה של 650IPS. בהחלט נתונים מרשימים, אבל מה זה אומר בעצם?

ובכן, ערכי ה-DPI הגבוהים בשילוב עם ערך Polling Rate גבוה מאפשרים ל-Razer Basilisk Ultimate להגיב בצורה מהירה ומדויקת לכל תנועה או מגע שלכם. בשילוב עם טכנולוגיית ה-Focus plus המובנית בחיישן, שמאפשרת התאמה עמוקה יותר לפרופיל המשתמש שלכם – התוצאה היא כנראה אחד העכברים הכי מדויקים שיש בשוק.

דרך תוכנת ה-Synapse תוכלו לשלוט בכל ההגדרות היבשות של העכבר, ובנוסף לבצע קליברציה (כיול) של חיישן העכבר בהתאם למשטח עליו אתם עובדים, ובכך להפוך אותו למדויק יותר, ומתאים יותר לפרופיל המשתמש שלכם.

התוכנה עצמה נוחה מאוד לתפעול ומאפשרת לכם גם לבחור איזה פעולה יבצע כל כפתור של העכבר, תוכלו לשלוט באפשרויות ה-RGB (ולסנכרן את כל מוצרי הרייזר שלכם במקום אחד), וכמובן להתאים את ה-Razer Basilisk Ultimate לצרכים שלכם.

Razer Basilisk Ultimate – מהיר ומגוון

כמובן שכל היכולות של העכבר זה טוב ויפה, אבל לא שווה כלום אם החיבור למחשב עצמו מתנהל בעצלתיים, וכאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית ה-Razer HyperSpeed, שמבטיחה שיפור של 25% ביחס לטכנולוגיית תעבורת המידע הרגילה של עכברי הגיימינג המוכרים.

החשיבות של הטכנולוגיה היא עצומה. בעולם הגיימינג התחרותי כל שבריר שנייה יכול להיות ההבדל בין ניצחון להפסד, ה-Razer Basilisk Ultimate מחסל את הבעיה הזאת ובעצם מאפשר לכם מינימום השהייה בין תנועה/לחיצה על העכבר, לבין הרגע שבו הפקודה מבוצעת על המחשב (הפינג שלכם זו כבר בעיה אחרת).

בנוסף על כך, כחלק מטכנולוגיית ה-HyperSpeed, המתאם האלחוטי של העכבר יכול להפעיל מספר מכשירים, אז אם יש לכם עוד מכשירים של רייזר שתומכים ב-HyperSpeed תוכלו להשתמש במספר מכשירים שונים על אותו מתאם, כך לדוגמה, תוכלו לחבר גם את ה-Razer BlackWidow V3 Pro שלכם לאותו מתאם.

אם תסתכלו בחלקו התחתון של ה-Razer Basilisk Ultimate, תוכלו גם למצוא גלגלת קטנה עם הכיתוב "Resistance", ששולטת על ההתנגדות של הגלגלת העילית בעכבר. במילים אחרות, תוכלו לשלוט כמה קל/קשה יהיה לכם לסובב את הגלגלת האמצעית בעכבר. פייר? סופר נוח וסופר מועיל שאתה יכול לכוון את ההתנגדות שלה בהתאם לרצונך. פיצ'ר קטן, מפתיע, ונוח מאוד.

בחלקו התחתון של העכבר גם תמצאו את דונגל ה-USB שלו, כך שאם תרצו לקחת את העכבר איתכם לדרכים – תוכלו למקם אותו בלי לחשוש שילך לכם לאיבוד.

איכות זו לא מילה גסה

העכבר עצמו שחור לחלוטין בחלקו העליון, פרט ללוגו Razer בחלקו האחורי, תאורה בגלגלת ופס תאורה בצידו השמאלי של העכבר שהם למעשה תאורת ה-RGB של העכבר עם לא פחות מ-14 אזורי שליטת צבע שונים לבחירתכם, כי אין מוצר גיימינג שמכבד את עצמו כיום, בטח של חברת Razer, שלא מגיע עם תאורת RGB מרשימה.

מבחינת הגודל, פה מדובר על עכבר שיתאים יותר לבעלי יד בינונית-גדולה. הוא עכבר בעל מבנה שנראה מסיבי, מה שגם מתבטא במשקלו (כ-107 גרם). בנוסף על כך, תמצאו על ה-Razer Basilisk Ultimate לא פחות מ-11 כפתורים שונים הניתנים לתכנות, כחלק מההכוונה של העכבר לשחקני MOBA (ופחות לשחקני FPS, אליהם מכוון ה-Viper Ultimate) שצריכים את מגוון האפשרויות הזמינות בכף ידם.

איכות הבנייה ניכרת בתחושה שהעכבר מספק. מעבר לכך שהתחושה שהוא מקנה היא של פלסטיק איכותי, המשקל היחסית גדול שלו מקנה תחושה של עכבר עמיד ומוצק. כמו כל עכברי הפרימיום של רייזר, הציפוי העילי על העכבר מקנה תחושה של חספוס קל מאוד, שמצד אחד מאוד נעים למגע, ומצד שני משפר את האחיזה, כך שאין סיכוי שהעכבר יחליק לכם מהיד.

בנוסף לתחושה הנעימה, החומר ממנו עשוי ה-Razer Basilisk Ultimate כמעט ולא צובר סימני שימוש מהידיים, גם כשהיד מזיעה. ואם כבר כן נשאר סימן – ניקוי קל ופשוט והעכבר נראה כמו חדש.

מי בכלל צריך כבל?

את ה-Razer Basilisk Ultimate אפשר לרכוש בשתי וריאציות שונות: עם עמדת הטענה (Dock) או בלי. העכבר שאנחנו סיקרנו הינו הגרסה עם ה-Dock, ואני חייב לציין שהמעמד הוא בהחלט תוספת חביבה. הוא גם נראה מעולה (עם פס תאורת RGB כמובן) וגם מאוד נוח לשימוש. ברגע שיש לכם את עמדת הטעינה, אז כבל הטעינה של העכבר מתחבר אליה ישירות, וכך גם הדונגל (מתאם) USB הקטן של העכבר, והכל משתלב בצורה נוחה ויפה.

הטענת העכבר מתבצעת ע"י הנחת העכבר בצורה מסוימת על ה-Dock כך ששתי שיני המתכת מתחברות לעכבר. ההנחה דיי פשוטה ונוחה, וברגע שתתקרבו עם העכבר קרוב לאזור ההנחה, גם תרגישו מגנט קטן מסייע לכם בכיוון.

לאלו מכם שלא ירצו את ה-Dock, ההטענה מתבצעת ע"י חיבור כבל הטעינה לחלקו הקדמי של העכבר (ניתן כמובן להשתמש בו גם באופן חוטי).

מבחינת חיי סוללה, החבר'ה ב-Razer מצהירים על כ-100 שעות עבודה. בפועל לא הצלחתי להגיע למצב שבו העכבר התריע לי שהוא על סוללה נמוכה (אם תגיעו ל-5% סוללה, הגלגלת תזהר באדום מהבהב), גם כשלא טענתי אותו במשך 2 לילות והשתמשתי בו שלושה ימים. אבל בתכלס? בכל סוף סשן גיימינג היד שלי באופן אוטומטי החזירה אותו למשטח הטעינה, ככה שפרט לפעם המכוונת שלא החזרתי אותו למקום – הוא נטען כל לילה.

זה הכל בכף היד שלכם

בעולם עכברי ה-High End בגיימינג יש לא מעט מתחרים, כמו ה-SteelSeries Rival 650 המעולה או ה-Logitech G502 שזוכה לאהדה רבה, ואפילו ה-Razer Viper Ultimate מאותו הבית. אבל ה-Razer Basilisk Ultimate מעט שונה מהם, הוא גדול יותר ומוצק יותר, והוא נוח גם לשחקני FPS, אבל גם לשחקני MOBA שצריכים את הגמישות בכפתורים.

ה-Razer Basilisk Ultimate הוא עכבר שאתם תאהבו מאוד אם יש לכם ידיים יחסית גדולות, או שאתם אוהבים עכבר עם טיפה משקל ואין לכם רצון להתעסק עם משקולות.

גם כשאני משווה אותו ל-Viper Ultimate, עכבר הדגל השני של Razer, שבמשך חצי השנה האחרונה היה העכבר שלי, אני חייב לציין – שניהם פשוט מעולים. הם מהירים, הם נוחים והם מרגישים טוב ביד. אבל בתור אחד עם כפות ידיים יחסית גדולות, ה-Razer Basilisk Ultimate הוא פשוט התאמה טובה יותר ונוחה יותר עבורי, וכנראה עבור כל משתמש עם כפות ידיים גדולות.

החיסרון היחיד של העכבר כפי שאני רואה זאת, הוא מחירו הגבוה יחסית. את ה-Razer Basilisk Ultimate ללא ה-Dock תוכלו למצוא ב-599 ש"ח (או עכשיו במבצע סוף שנה ב-408 ש"ח!), או עם ה-Dock בעלות של 645 ש"ח, שבהחלט משתלמים ביחס למחיר הרגיל של העכבר.

ה-Razer Basilisk Ultimate סופק ע"י בנדא מגנטיק, יבואנית Razer בישראל