המשחק Hyrule Warriors: Age of Calamity עושה את דרכו אלינו ויגיע לקראת סוף החודש הבא ב-20 לנובמבר, 2020. בינתיים, חברת Nintendo שחררה דמו חינמי שייתן לכם הזדמנות לשחק בפרק הראשון של המשחק ולהבין מי נגד מי.

כזכור לכם, מדובר במשחק ספין-אוף שמקשר את העולם של The Legend of Zelda: Breath of the Wild (שמעכשיו יוזכר כ-BOTW) למשחקי ה-Warriors הנודעים. הסיפור שייפרס בפנינו יציג את מה שקרה ב-100 השנים שקדמו לנצחונו של Calamity Ganon (גאנון של הפורענות) על לינק (Link), זלדה (Zelda) ושאר הדמויות שהכרנו ב-BOTW. זהירות, ספוילרים בהמשך!

שומר קטן, תפקיד גדול

כולנו תהינו מה תפקידו של השומר הזעיר (Diminutive Guardian), וחוץ מזה שהוא על תקן הדמות החמודה במשחק לא הבנו לעומק את תפקידו. ממש בתחילת המשחק התפקיד מתחיל להתבהר אך הוא שופך אור כל כך חזק שזה הציף בי ספקולציות שמיד אחלוק אתכם.

בתחילת הדמו מוצג קטע סינמטי בו גאנון כבר השתלט על השומרים (Guardians) והחיות האלוהיות (Divine Beasts) והתחיל להפציץ את טירת היירול. תוך כדי שהטירה נעה מהפיצוצים, השומר הזעיר והחמוד מתעורר ויוצא מתוך הארגז בו אוכסן וכשהוא רואה את המתרחש, הוא פותח פורטל לעבר הלא כל-כך רחוק, בו ממלכת היירול מתמודדת עם צרות אחרות.

בעבר אליו מגיע השומר הזעיר ממלכת היירול עומדת בפני מתקפה נועזת מצד היצורים המרושעים שמסתובבים שם, בעיקר בוקובלינים, מובלינים וליזאלפוסים (Bokoblins, Moblins & Lizalfoses). המלך רהום (Rhoam) שולח את צבאותיו, ובהם לינק, להניס אותם ולהגן על ממלכת היירול.

במהלך הקרב, לינק מוצא את הבייבי גארדיאן רדום ליד סלע, ולפני שהוא מספיק לתת מחשבה נוספת הוא שומע את קריאותיה לעזרה של אימפה (Impa) שבורחת מבוקובלינים ובידיה לוח שייקה (Sheika Slate) שגם הוא לא פעיל. אימפה מועדת והלוח מתעופף מידיה לכיוונו של לינק והשומר הזעיר, מה שמפעיל גם את הלוח וגם את השומר הזעיר במקביל.

הבטחתי ספקולציות ואני אתן אותן פה. ראשית, אם השומר הזעיר הגיע מהעתיד בו גאנון ניצח, אולי ההפסד שלנו במלחמה כבר לא כל כך בטוח, ואולי בעצם נשחק בציר זמן מקביל אך שונה במקצת. זה אומר שבסופו של דבר כנראה לא נדע לגמרי מה קרה בעבר, אבל זה טוויסט לא רע בכלל.

שנית, זה גורם לי לחשוב על משחק ההמשך של BOTW בהנחה שהספקולציה הראשונה מתקיימת. הייתכן ש-Hyrule Warriors: Age of Calamity יהווה אבן דרך למשחק הבא (כרגע נקרא לו BOTW2) ויתרחש גם הוא 100 שנה לפני התרדמת של לינק שבעצם כלל לא התרחשה לאור הניצחון הגדול על גאנון? ימים יגידו.

כמה כיף להיות מהיר וחזק

כל מי ששיחק ב-BOTW יודע שעל אף מעלותיו הרבות הוא לא חף מתסכולים רבים כגון איטיות בהתקדמות ובהתקפות, שבירת נשקים ומגינים וענישה כואבת על כל מכה. ב-Hyrule Warriors: Age of Calamity זה ממש לא כך, ובעצם זה ממש מראה כמה שינה של 100 שנים יכולה לנוון בן אדם. או אלף, לצורך העניין; אפילו בשימוש עם נשקים דו-ידניים לינק היה מהיר באופן מפחיד ומרענן.

הקרבות במשחק מתאפיינים בקצב המהיר ובשלל הקומבואים והפעולות שניתן לבצע כדי להביס את המוני המפלצות, כצפוי ממשחק Warriors. במהלך הדמו ניתן לשחק כלינק, אימפה וזלדה, לכל אחד סגנון קרב כיפי משלו. בינתיים הכי נהניתי לשחק כאימפה – היא אולי שלומיאלית מחוץ לקרב, אבל מי שיעמוד בדרכה יחווה רצף מהיר של שיסופים.

כמו ב-BOTW, תוכלו להתחמק ממתקפות ואם התזמון מתאים תזכו לקצוץ, לבתר ולחתוך את אויביכם ללא הפרעה בחלון זמן קצר. כמו כן, תוכלו להשתמש במגן של לינק בשביל הדיפה. אחת מהטכניקות של לינק, אגב, כולל גלישה שלו על גבי המגן בעוצמה שפשוט מעיפה אותם לכל הרוחות. בהחלט ניכר שהצוות של BOTW ישב עם המפתחים מ-KOEI TECMO, שכן הניואנסים הללו ממש הופכים את המשחק לחווית BOTW נוספת.

מה שמייחד את הגיבורים שנחשפו עד כה (גם אם עוד לא שיחקנו אותם) היא האפשרות להשתמש ביכולות של לוח השייקה. היכולות הללו יתנו לכם להשתמש בכל היכולות בהם השתמשתם ב-BOTW אך עם מינימום סרבול. בנוסף, הלוחמים יוכלו לאסוף מטות קסם של היסודות אש, קרח וחשמל על ידי הבסה של וויזרובים (Wizzrobes) ולהשתמש בהם כדי לזרוע הרס בשורות האויב. גם כאן יש דמיון ל-BOTW; אם תשתמשו במטה חשמל, לדוגמה, הטווח שלו יורחב אם האויבים נמצאים בתוך שלולית גדולה.

כאשר תשחקו בשלבים בהם תשלטו ביותר מדמות אחת, תוכלו לעבור מאחת לשנייה בקלות ובמהירות, לפי הצורך. בנוסף, תוכלו לתת פקודות לדמויות שבשליטתכם, ובעוד אתם כובשים יעד מסויים, הדמות השניה תוכל לטפל ביעד אחר.

תוך כדי קצירת האויבים תאספו חפצים רבים שיעזרו לכם מחוץ לקרב. יש כל מיני "משימות" שדורשות מכם מצרכים מסויימים ובתמורה יתנו לכם דברים שונים כגון שדרוג לחיים, לנשקים או אפילו מתכון חדש שתוכלו לבשל ולאכול לפני קרב. כמו כן, תוכלו להשתתף בקרבות שאינם חלק מהסיפור בשביל לקבל פרסים או סתם כדי להתאמן על היכולות שלכם ובל נשכח את האפשרות להחליף תלבושות ונשקים לדמויות.

באופן אישי מאוד נהניתי לשחק בדמו והוא רק גרם לי להיות יותר סקרן לראות לאן המשחק המלא ייקח אותנו ואם תחליטו לרכוש את המשחק המלא, תוכלו להמשיך לשחק מאותה נקודה אליה תגיעו בדמו, שזה תמיד מבורך. כאמור, Hyrule Warriors: Age of Calamity יגיע אלינו ב-20 לנובמבר ויהיה זמין על קונסולת Nintendo Switch בלבד.