שוק המשחקים עובר שינויים גדולים בשנים האחרונות, ולא רק טכנולוגית. מודלים חדשים של משחקים צצים ורעיונות כמו מנוי חודשי למשחקים מתחילים לתפוס תאוצה. מי שרוכבת חזק על הגל הזה היא חברת Microsoft יחד עם מנוי Xbox Game Pass שצובר פופולריות גבוהה מאז הוא הושק.

למקרה ואתם פחות מכירים, המודל של Xbox Game Pass עובד בדומה ל-Netflix – שלמו מנוי חודשי, וכל עוד יש מנוי ניתן לשחק בכל התכנים ללא הגבלה וכמה שתרצו. ברגע שהסתיים המנוי, נסתיימה הגישה. נכון לאפריל 2020, יש ל-Xbox Game Pass כעשרה מיליון משתמשים לאחר שהחל לפעול בשנת 2017. כיום השירות מציע גישה למאות משחקים המתחדשים מדי חודש וזמינים הן ל-Xbox והן למחשב. בנוסף לכך, Xbox ו-EA הכריזו על שיתוף פעולה ומשחקי חברת EA יגיעו ל-Xbox Game Pass החל מחודש נובמבר.

מנוי חודשי ל-Xbox Game Pass לקונסולה יעלה $10 בחודש ומחיר זהה למחשב. החבילה המשולבת Xbox Game Pass Ultimate תעלה $15 וכוללת מנוי למחשב, לקונסולה, Xbox Live, והחל מחודש ספטמבר, גישה לשירות המשחקים בענן xCloud.

מכיוון שאנחנו בתקופת החגים ויש הרבה זמן פנוי, יחד עם הסגר שישאיר אותנו בבית הרבה זמן, ומכיוון שאני שוב רואה תורים בכניסה לחנויות מחשבים, ראיתי שנכון לציין את השירות של Xbox Game Pass כפתרון מצוין לאנשים שרוצים משחקים מבלי לקרוע את הארנק. אבל החלטתי לעשות מעבר לכך ולנסות ולהמליץ לכם על כמה משחקים שאני מאוד אוהב ב-Xbox Game Pass. אז להלן רשימת 10 משחקים ששווה לנסות תחת מנוי Xbox Game Pass נכון לספטמבר 2020.

לפני הכל, אני רוצה לציין שמדובר בטעמי האישי בלבד ויכול להיות שחלק יאהבו יותר או פחות. שנית, זה איננו דירוג מ-10 עד 1 אלא פשוט רשימה של עשרה משחקים מצוינים. שלישית, בחרתי להוציא מכאן כמה משחקים ברורים מאליהם, אבל אני מבטיח לציין אותם בסוף. אז לאחר שסיימנו את הדיסקליימר בואו נעבור על הפנינים בספריה:

Microsoft Flight Simulator 2020

סימולטור הטיסה של Microsoft הוא אחד המשחקים המצופים ביותר שהיו לנו השנה. Microsoft Flight Simulator 2020 הוא סימולטור של מטוסי בוכנה ונוסעים ועד כאן אין ריגוש גדול. אבל המיוחד פה הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע.

המשחק כולו מדמה את כדור הארץ בסקאלה של אחד לאחד תוך הקפדה על דמיון מדהים למציאות. המשחק נשען על מפות אינטרנטיות ותוכנות של בינה מלאכותית מאפשרות דימוי של העולם כולו בתלת מימדי שנאמן למציאות בצורה יוצאת מן הכלל.

הגרסה הבסיסית שמגיעה עם המנוי מכילה 20 מטוסים שונים ואפשרות לחקור את כל העולם. החל מהבית של כל אחד וכלה בפסגת האוורסט ומידבר הסהרה. המשחק מצריך מחשב חזק ואינטרנט טוב, אבל הוא יכול להציע בתמורה גרפיקה מעולה ורמת טיסה מותאמת לכל אחד. המשחק זמין למחשב בלבד.

No Man’s Sky

אחרי שסיימנו לחקור את כדור הארץ הגיע הזמן לצאת אל הגלקסיה עם משחק החלל, No Man’s Sky. המשחק שסומן בהתחלה ככישלון ענק, זכה לכמות אדירה של עדכונים וכיום הוא מציע שעות רבות של תוכן בחקר חלל, פלנטות וחיזרים משונים.

המשחק הוא מעין ארגז חול גלקטי שניתן לחקור בו כוכבים משונים, צמחיה מוזרה ובעלי חיים על פלנטות מסוכנות ויפהפיות. יש בו קרבות חלל, ניהול משאבים והישרדות ומסחר ואפשר למצוא בו תוכן לכל אחד.

No Man's Sky נוצר כולו באמצעות מחשב שבנה את היקום כולו והוא מכיל מיליארדים של כוכבים, ציי חלליות ובניית בסיסים משוגעים כשהמשחק הוא מעין הומאז' לקלאסיקות המד"ב של שנות השמונים. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

Elder Scrolls Online

Elder Scrolls Online הוא אחד ממשחקי ה-MMORPG הפופולריים של השנים האחרונות. משחק התפקידים מרובה המשתתפים בעולם של Tamriel מציע כמות אדירה של תוכן עם הרפתקאות וקווי עלילה בלתי נגמרים. יחד עם שיתוף פעולה עמוק בין השחקנים בעולם ואפשרויות רבות לגיוון הדמויות, Elder Scrolls Online מציע לכל שחקן משהו.

כל הדמויות במשחק מדובבות באופן מלא, וניתן לשחק לבד או עם חברים. המשחק מתאפיין בעלילה מעולה, שיתופי פעולה נרחבים בין שחקנים. ניתן לבחור ממגוון דמויות וגזעים בעולם פנטזיה מלא קסם ומפלצות משונות.

זהו אחד מעולמות הפנטזיה הגדולים שפגשתי והשילוב בין משחק לשחקן יחיד עם משחק מרובה משתתפים פשוט מצויין – אפשר לשחק לבד ולא להרגיש בכלל אנשים נוספים, ואפשר להשתלב בפעילות חברתית עשירה דרך גילדות או סתם שיתופי פעולה אקראיים. המשחק זמין ל-Xbox בלבד.

Monster Hunter World

אם אתם אוהבים להרוג מפלצות, במשחק הזה תעשו מזה קריירה. Monster Hunter World הוא משחק תפקידים שכולו סובב סביב הרג מפלצות.

הגיבור מתחיל עם ציוד פשוט ובסיסי וככל שהוא הורג מפלצות ומשיג מהן חומרים אפשר לבנות ציוד חזק יותר וטוב יותר. זה אולי נשמע פשוט, אך לכל נשק יכולות אחרות ושיטות קרב שונות ולכל מפלצת נקודות תורפה שונות. המשחק עצמו מכיל מכניקות רבות והוא מורכב מאוד. מערכת ענקית כל crafting יחד עם ניהול משאבים הופכת לפעמים את הקרב למשני בחשיבותו. אך כאמור, הדגש כאן הוא על להיות מוכן למפלצת הנכונה. זוהי מכניקה לא פשוטה עם עקומת למידה תלולה מאוד אך היא מתגמלת מאוד והופכת את המשחק לייחודי בנוף. המשחק זמין ל-Xbox בלבד.

Observation

לפעמים יותר מעניין להיות הניצוד מאשר הצייד. בשביל זה יש את Observation, משחק אימה בחלל. דוקטור אמה פישר היא אסטרונאוטית בתחנת חלל שנראית כמעט נטושה, למעט מערכת בינה מלאכותית שמלווה אותה. עם התפתחות העלילה היא מגלה שאולי היא לא לבד בתחנה.

באמצעות שימוש בפאזלים וחיפוש אחר רמזים, אנו מגלים אט אט את הסיפור של התחנה ואלו שאכלסו אותה. לבינה המלאכותית שמלווה אותה יש דמיון עז ואולי לא מקרי להאל מאודיסאה בחלל. תחנת החלל עצמה לקחה השראות עיצוביות מה-ISS והיא מלאה במצלמות טלויזיה וידיים רובוטיות שמאפשרות לאמה פישר לשלוט בתחנה ולקדם את העלילה.

המשחק רווי בפאזלים וחידות שמייצרים אתגר שונה במשחק שאורך כשש שעות ומנסה לגלות אם אמה פישר לבד ביקום. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

A Plague Tale: Innocence

ואם כבר להיות נרדפים, אז למה לא על ידי האינקוויזיציה? הכירו את אמיסיה ואחיה הוגו שבורחים מהאינקוויזיציה שרוצה את הוגו מסיבות לא ברורות. כל זה על רקע מגפה מיסתורית והרבה חולדות מיסתוריות שמופיעות משום מקום.

בניגוד להרבה משחקי פעולה, הגיבורה אמיסיה לא יודעת להרביץ או להרוג. היא יודעת לירות בקלע אבל זהו בהחלט לא משחק של Hack and Slash. הסיפור עמוק ומעניין והגרפיקה יפהפיה.

A Plague Tale: Innocence מכיל הרבה חידות ופאזלים וסובב ברובו על התגנבות ובריחה. באמת, אל תנסו להרוג חיילי אינקוויזיציה כאילו היו זומבים.

אמיסיה, שתמיד חשדה באחיה ובאימם שגוננה עליו כל חייה מוצאת את עצמה האחראית הבלעדית להישרדותו כשצבא שלם מחפש אחריו. למה הם מחפשים אחריו ומה אמא שלהם הסתירה מהם? שחקו עד הסוף המפתיע. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

Hollow Knight

Hollow Knight הוא אחד המשחקים המעניינים ביותר מבחינת אווירה. הוא שולח אתכם לחקור מבוך ענק תת קרקעי של משחק בסגנון מטרואידווניה, עם שלל מקומות לחקור שלכל אחד אווירה מיוחדת. החל מעיר תת קרקעית דרך אולמות אפלים ואפילו אגמים.

המשחק נראה פשוט על פניו, עם גרפיקה בסיסית דו מימדית, אבל מכיל בתוכו שדרוגים רבים, ומכניקות מעניינות וכל זה מבלי לגרור את השחקן בכח ממקום למקום אלא לתת לו את החופש לגלות את העולם הזה. כמו כל משחק מטרואידווניה, יש בכל שלב מקומות שלא ניתן להגיע אליהם עד שמוצאים את השדרוגים הנכונים ובכך פותחים עוד חלקים.

הקרב תלוי מאוד בתזמון, ניצול חולשות ותגובה מהירה בניגוד למראה הפשוט שהוא מציג. היריבים באים במגוון צורות וכך גם האתגרים בהריגתם. מומלץ למי שיודע להתאזר בסבלנות ורוצה לחקור עולם עשיר. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

Ori and the Will of the Wisps

נמשיך במשחקי מטרואידווניה דו מימדיים ונגיע ל-Ori and the Will of the Wisps. אחד ממשחקי הפלטפורמה היפים ששיחקתי שמשלב אור וצבע ומוזיקה בצורה מעולה.

Ori הוא רוח יער עשוית אור שמאבד את חברתו Ku הינשופה ונחלץ להציל אותה לאחר שזו נעלמת ביער. בתור הרוח עליכם לקפוץ ולרוץ ולהתחמק ממכשולים. עם הזמן Ori, ילמד טכניקות חדשות של תנועה וקרב ששומרות על דינמיקה יפהפיה בין תנועה וקרב ומאפשרות לרוץ, לקפוץ, לנוע מתחת לאדמה ובתוך המים ולהתגלגל ממקום למקום.

הסיפור מעולה, הסגנון הויזואלי מרשים והתנועתיות של Ori פשוט טבעית. כמשחק מטרואידווניה, השדרוגים שתקבלו עם הזמן יאפשרו לכם להגיע למקומות שלא ניתן היה להגיע אליהם בעבר. בנוסף לכל זה, הדמויות במשחק מעניינות ונותנות תחושה של מעורבות אמיתית בקידום הלילה. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

What Remains of Edith Finch

What Remains of Edith Finch הוא סיפור משחקי עוצר נשימה הלוקח אותנו לסיפור של משפחת פינץ' דרך עיניה של אדית' החוזרת לבית משפחתה ומטיילת בו כדי לגלות את סיפור משפחתה. השמועה על קללה שרובצת על משפחת פינץ' מדרבנת את אדית' לגלות את האמת מאחורי הסיפור המשפחתי.

זהו משחק ממבט ראשון, ולמרות שהמשחקיות בו אינה מכנית ברובה היא מספרת סיפור מעולה, וכל פרט בו מוצג בצורה פנטסטית וייחודית.

המשחק עצמו לא ארוך ועיקר המשחקיות שבו מתבטאת במציאת כניסה לחדרים שמגלים את הסיפור של כל חבר משפחה. למרות שיש טרגדיות רבות במשחק, הן מוצגות בצורה טובה. האם המשפחה אכן מקוללת? מה יקרה לאדית' בבית ומה היא תגלה על עברה? גלו בעצמכם במשחק מעניין ושונה. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

Middle-earth: Shadow of War

אחרי שסיימנו לחקור את נבכי נפשותינו נחזור להרוג מפלצות לפי משקל והפעם, אורקים. Middle-earth: Shadow of War מתרחש בתוך עולם המערכה של שר הטבעות ומכיל אורקים רבים שרוצים להתקיף את עולם בני האדם ולהשמידם. בראשם עומד סאורון והטבעת האחת, והחיץ היחיד המפריד ביניהם הוא Talion הסייר וטבעת כח חדשה שנועדה להילחם בהם.

המשחק מכיל הרבה יותר מאקשן ומשחק תפקידים, ובכל מוות שלכם, היריבים שלכם מתחזקים. בנוסף למערכת הקרב ישנה מערכת של בניית צבאות וקרבות מצור, ואף שיתוף פעולה בין שחקנים שונים. הבוסים במשחק גם כן מאוד מעניינים ואף יכולים לחזור חזקים יותר ורעים יותר.

תחושת נקמה עמוקה מתעוררת כש-Talion מפסיד לאורק והאורק זוכה לכבוד ותהילה. זה גם מתרגם במכניקה, אך אין תחושה טובה יותר מלפגוש יריב עתיק. שעות של תוכן, גרפיקה מצוינת ומכניקה מעולה, זה משחק שאפשר להעביר בו שעות על גבי שעות. המשחק זמין למחשב ול-Xbox.

וזהו, אלה היו 10 משחקים בגיים פאס שמומלצים לסגר. זוהי כמובן רק רשימה חלקית, יש עוד עשרות משחקים מעניינים ב-Xbox Game Pass ומבחינת ערך לכסף הוא מצוין לשחקנים שמחפשים מגוון של משחקים להתנסות בהם.

ישנם כמה משחקים שלא ציינתי כיוון שלא ראיתי טעם להציג אותם, כי הם עומדים בפני עצמם ולכן רק אציין שיש אותם ב-Xbox Game Pass. הראשון מבין אלה הוא The Witcher 3, אחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר בכל הזמנים שנמצא ב-Xbox Game Pass והוא משחק בגדר חובה לחובבי פנטזיה. Halo, סדרת משחקי הירי מגוף ראשון הקאננונית של Xbox זמינה גם כן. וכמובן Forza Horizon, סדרת מרוצי המכוניות הריאליסטית שאף זוכה לחידוש יחד עם הדור החדש של הקונסולות בסוף שנת 2020. אני בטוח שיש עוד משחקים ואני תמיד שמח לגלות כותרים חדשים ופנינים חבויות.

Xbox Game Pass זמין גם למחשב וגם לקונסולה, או לחלופין לרכוש את מנוי ה-Ultimate שנותן גישה לשניהם, Xbox Live Gold, וגישה ל-xCloud.