Ori and the Will of the Wisps לוקח את כל מה שהיה חסר במשחק הראשון ומשפר אותו. עם עלילה מרגשת, פסקול יפהפה, ומשחקיות מדוייקת, הוא מציב סטנדרט חדש למשחקי מטרואידווניה.


Ori and the Will of the Wisps הוא משחק המשך למשחק המצויין Ori and the Blind Forest, שבו אנחנו משחקים יצור יערות קטנטן שעוזר להשיב את האור האבוד ליער שבו הוא גר, ובכך מציל אותו מרקבון משחית. משחק ההמשך נשען באופן משמעותי על עלילת המשחק הראשון, אבל נדאג לא לספיילר לכם שום דבר ממנה.

לילה חדש, רגשות מוכרים

Ori and the Will of the Wisps מתחיל כשלאורי מצטרפת ידידה חדשה בשם קו (Ku), ינשופה צעירה שאורי ומשפחתו מלמדים איך לעוף. קו ואורי עפים ליער מרוחק, מתפצלים, ואורי נאלץ לחפש אחר קו ביער החדש. תוך כדי, ובדומה למשחק הקודם, אורי עוזר להציל את היער החדש מרקבון משחית.

בניגוד למשחק הקודם, שהיה יפהפה אך שומם, הפעם אורי לא לבד. ולא, זה לא כי קו נמצאת שם כל הזמן, ולמעשה, קו נעלמת בשניה הראשונה האפשרית וכמעט ולא מנוצלת בצורה מעניינת לאורך כל המשחק, שזה די חבל. אבל לא, אורי לא לבד כי היער החדש שאליו הוא הגיע, ניוון (Niwen), מלא ביצורי יער חמודים יותר ופחות שכולם שמחים לעזור לו.

יצורי היער השונים יספקו את אורי במשימות צד ואפשרויות שונות להשיג יכולות חדשות. אף אחד מהם לא מספק נרטיב מתוחכם, אבל הם מוסיפים יותר עניין לעולם של אורי שהיה חסר במשחק הראשון.

העלילה הראשית של המשחק לא מורכבת יותר מדי, אבל נוגעת ללב לא פחות מבמשחק הקודם. אורי מגיע ליער שכמעט ואיבד תקווה ועוזר ליצורים הקטנים בו לקבל תקווה מחדש. המשחק מציג נבל חדש ומסקרן, אבל פחות עמוק ומעניין מהנבל של המשחק הקודם.

ori and the will of the wisps

החיים שביער

Ori and the Will of the Wisps לא יותר ארוך מ-Ori and the Blind Forest, ולמעשה, לקח לי פחות זמן להשלים אותו מאת המשחק הראשון. אבל בניגוד למשחק הקודם, היער ניוון מחולק ליותר איזורים שונים שניתן לבקר בהם. מעבר לכך, יש לנו אפשרות בחירה באיזה סדר לבקר באיזורים השונים, שזו אפשרות נהדרת למשחק בז'אנר המטרואידווניה.

כל המקומות במשחק יפתחו בפנינו כוחות חדשים שיאפשרו לנו להגיע לפינות חדשות באיזורים שכבר ביקרנו בהם. זה מעודד אתכם לחקור מקומות לעומק מספר פעמים, כשכל ביקור חדש בהם נשאר מעניין.

חקר העולם רק נופל כשזה מגיע למשימות המירוץ. במשימות מירוץ, כמו שהשם שלהן מרמז, אתם צריכים להגיע מנקודה אחת לשניה בזמן הקצר ביותר. אף אחת מהן לא מאתגרת מדי, אבל הן לרוב דורשות תזמון מדוייק כדי להשלים את המסלול בזמן הקצר ביותר, וזה לרוב פשוט לא מאוד כיף.

פרט למירוצים, חקר העולם ב-Ori and the Will of the Wisps מצויין, ואחד הדברים שהופך אותו לכזה כיפי הוא המוביליות המשתפרת של אורי לאורך המשחק. בתחילת המשחק, אורי מתחיל ללא כל הכוחות שלו מהמשחק הקודם, אבל מהר מאוד צובר את כל הכוחות הקלאסיים, וממשיך ליכולות חדשות שלא היו זמינות במשחק הקודם.

ori and the will of the wisps

ככל שאנחנו ממשיכים לצבור כוחות, המשחק ממשיך לאתגר אותנו בדרכים שונות שדורשות מאיתנו לשלב את הכוחות כדי להתקדם ולהגיע למקומות חדשים. הכוחות הללו הם יותר מאשר "סיימון" שדורש מאיתנו להפעיל כל פעם יכולת אחרת. חלק מהכוחות דורשים תכנון ויצירתיות וזה הופך אותם לעוד יותר כיפיים לשימוש. בשלבים מתקדמים במשחק, אתם כבר לא מרגישים שאתם מפעילים סדרה של כוחות, אלא פשוט הופכים לגוש קטן וחמוד שטס לאן שאתם מסתכלים. כל זה בזכות השליטה הנוחה באורי ובכוחות שלו.

סורה מפני האור

אבל הכוח החדש המוצלח ביותר שאורי מקבל ב-Ori and the Will of the Wisps הוא היכולת להלחם באויבים באמצעות חרב מאור בשם Spirit Edge. אחרי שבמשחק הקודם יכולנו בעיקר להתחמק מאויבים תוך כדי שאנחנו מורידים להם את החיים מרחוק באמצעות קרני אור שמתבייטות עליהם, במשחק ההמשך קיבלנו מערכת קרב אמיתית, שדומה יותר למשחקים אחרים בז'אנר.

לאורי יש מגוון התקפות, כולל התקפה שתשגר את האויבים לאוויר ותתן לנו לעשות בהם ג'אגלינג, ומנגד, התקפות אוויריות שיתנו לנו לבלות יותר זמן מעל הקרקע. מערכת הקרב מהנה במיוחד, והיא רק ממשיכה להשתפר לאורך המשחק.

ל-Spirit Edge מצטרפים חץ וקשת שאורי מקבל בשלב מוקדם במשחק. אלה מאפשרים לאורי לשחרר עוד התקפות גם כשהוא מרוחק מהאויבים. אורי ממשיך לאסוף עוד נשקים שונים לאורך המשחק, ויש לנו המון מקום לגיוון באיך שאנחנו בוחרים להלחם באויבים במשחק.

ori and the will of the wisps

זה לא נגמר שם – מעבר לנשקים השונים שאורי מקבל, אנחנו מקבלים גם קריסטלים שמאפשרים לנו לשנות את איך שיכולות מסויימות פועלות. למשל, במשחק יש קריסטל שהופך את החיצים שאורי יורה עם הקשר לחיצים שמתפצלים ויוצרים נזק הקפי. הקריסטלים הללו הם לא רק עוד חפץ לאסוף, אלא ממש משנים את סגנון המשחק ונותנים לו מימד נוסף של עומק.

Ori and the Will of the Wisps לא עוצר בלהוסיף מערכת קרב שכל כך היתה חסרה במשחק המקורי, ומוסיף גם קרבות בוס אמיתיים. במשחק הראשון הדבר הכי קרוב לקרבות בוס שראינו היה סצינות המרדף, שהיו אפיות ומהנות ביותר, אבל בהחלט אנטי-קליימטיות. במשחק ההמשך אנחנו רואים כבר קרבות בוס בגודל מלא, שידרשו מכם, כמובן, להשתמש ביכולת החדשה שפתחתם קצת לפניהם, כיאה למשחק בז'אנר. המשחק מוסיף אבל לא גורע, ולא מוותר על סצינות מרדף אפיות.

היופי שבאופל

Ori and the Will of the Wisps מצליח להיות אפי ומרגש גם בזכות הויזואליות המצויינת שלו. היער ניוון צבוע בשלל צבעים, החל מסגולים וכחולים אפלים, וכלה בצהובים מדבריים, ופריחה אדומה. כל איזור במפה מקבל אופי ייחודי, ומלא גם בפרטים קטנים ברקע שהופכים כל נקודה למעניינת.

הויזואליות הנהדרת של המשחק לא מסתיימת ברקעים, ומתבטאת גם באנימציות של הדמויות השונות, ובמרכזן אורי. כל תנועה קטנה שלכן מתבטאת באנימציה מדוייקת של אורי ולפעמים גם של חפצים רכים במפה, שנותנת תחושה של משקל וכוח. הכל מגיב בצורה מושלמת למה שהייתי רוצה שיקרה, וזה הופך את המשחק למהפנט.

את המסע היפהפה שלכם ביער ניוון מלווה פסקול תזמורתי ומרגש. מכלי נשיפה לכלי קשת, ומקהלה, הפסקול של Ori and the Will of the Wisps עוצמתי, ומדלג בין קטעים שבהם הוא ממתין ברקע, לקטעים שבהם הוא תופס את מרכז הבמה ומגביר את הרגשות שמועברים.

ori and the will of the wisps

Ori and the Will of the Wisps הוא המשך מצויין למשחק המקורי, שלוקח את כל מה שהיה חסר במשחק הראשון ומוסיף אותו. הוא על הדרך מעט מזניח את חלק מהפוטנציאל של העלילה שלו, אבל התוצר הסופי הוא בכל זאת משחק metroidvania מהטובים שקיימים.

הוא קובע סטנדרט לאיך משחק בז'אנר צריך להבנות, עם פס קול מרגש ואנימציה מפורטת ומדוייקת. המשחק נותן דרכים נהדרות לנוע ממקום למקום, להלחם באויבים, והכל מרגיש טבעי, אינטואיטיבי, ודי מהפנט.

מפתחת: Moon Studios

מפיצה: Xbox Game Studios

תאריך יציאה: 11 למרץ, 2020

ז'אנר: אקשן-הרפתקאות

זמין על: Xbox OnePC

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Ori and the Will of the Wisps סופק על ידי בנדא מגנטיק.