בעוד שהשעון סופר לאחור את הימים עד להשקת קונסולות הדור הבא – Xbox Series S & X של חברת מיקרוסופט, וה-PlayStation 5 של סוני, פיל ספנסר הודיע היום על כך שמיקרוסופט רוכשת בסכום המפוצץ של 7.5 מיליארד דולר את ענקית פיתוח המשחקים בת'סדה במהלך שזכה לכותרת: Xbox + Bethesda.

למי שפחות מכיר – Behthesda אחראית לכמה ממשחקי השחקן-יחיד המוצלחים ביותר בעשור האחרון, עם החידוש למשחקי סדרת Doom ו-Wolfenstein, סדרת Dishonored, משחקי האימה Prey ו-The Evil Within, וכמובן סדרת Fallout ו-The Elder Scrolls.

על פי ההודעה של פיל ספנסר, הליך הרכישה בוצע כבר, וכעת ישולבו כלל העובדים של המפיצה Bethesda Softworks (יחד עם ZeniMax Media) על כלל אולפני הפיתוח שלה – Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog, ו-Roundhouse Studios.

Doom Eternal - סקירה
ה-Doomslayer מצטרף ל-XBOX!

הרומן בין שתי החברות הוא עתיק יומין. המפיצה בת'סדה הייתה בין המפיצות הראשונות שהביאו משחקי AAA שאינם של מיקרוסופט לשירות ה-Xbox Game Pass כשהוא עוד היה בחיתוליו. כעת, כלל משחקי החברה יגיעו לשירות גם עבור המחשב האישי וגם עבור קונסולות ה-Xbox(מה שאומר שאביחי יצטרך לעדכן את הכתבה על 10 המשחקים לשחק בסגר) .

זה אומר אגב – גם משחקי החברה שיצאו עד כה, וגם אלו שיצאו בעתיד, מיום השקתם. כמו Starfield לדוגמה.

מיקרוסופט החלה להגדיל את מספר האולפנים תחת Microsoft Game Studios כבר ב-E32018 עם רכישה מאסיבית של אולפנים נפרדים, והמשיכה לעשות זאת מאז אם כי במנות קטנות. כעת היא מבצעת רכישת ענק שוב פעם, וכעת עומדת על 23 אולפני פיתוח תחת המטריה הנ"ל.

זהו מהלך מעודד, מכיוון שחברת Microsoft על חטיבת ה-Xbox שלה מתעקשות להצטייר כ-Good Guys של עולם הגיימינג עם דחיפה משמעותית להפלת החומות כדי לאפשר לשחקנים להנות יחד עם החברים שלהם ב-Cross Platform, להציע עסקאות משתלמות, לאפשר למפתחי אינדי אקוסיסטם נוח לפיתוח כחלק מ-ID@XBOX, ואולי הכי חשוב: Xbox מאפשרת יד חופשית לאולפנים שמתחתיה בכל מה שקשור להליך הפיתוח, מתוך המחשבה כי בצורה זו התוצר הסופי יהיה המוצלח ביותר.

Bethesda & Xbox

זו בשורה משמחת לאלו שדאגו לגורלם של המותגים השונים תחת המפיצה Bethesda, שנדמה היה כי היא מונעת על פי שורת הרווח בלבד לאחר שביצעה מספר מהלכים "מדאיגים", ובין היתר הוציאה את Fallout 76 שנחשב לכישלון בעיני מעריצים רבים.

מנגד, ישנה דאגה בקרב שחקנים שהמהלך המשולב של Xbox ו-Bethesda ימנע את הגעתם של המשחקים אל הקונסולה של המתחרה – ה-Sony PlayStation 5. אפשר להמר בזהירות, שדווקא מיקרוסופט ואקסבוקס יהיו אלו שידחפו להוצאת המשחקים על גבי הפלייסטיישן 5.

השאלה מתחדדת במיוחד, לאור העובדה שקיימים שני כותרים שאמורים להיות אקסקלוסיבים באופן זמני עבור הקונסולה: Deathloop ו-GhostWire: Tokyo. טרם התקבלה התייחסות מצד מיקרוסופט או בת'סדה לסוגיה.

במידה וזה לא יקרה, ייתכן וה-PlayStation 5 תהיה הקונסולה היחידה שלא תזכה לגרסה משלה ל-Skyrim. גם סוג של אקסקלוסיביות, לא?