במהלך אירוע ה-Facebook Connect נוכחנו לדעת שהשמועות היו נכונות אחרי הכל, שניים מהכותרים הגדולים של Ubisoft, הלא הם Assassin’s Creed ו-Splinter Cell נוחתים ב-Oculus Quest 2.

באופן די נועז, Ubisoft מחייה את סדרת המשחקים של Splinter Cell דווקא למציאות המדומה, וזאת לאחר שהמשחק האחרון בסדרה יצא אי שם בשנת 2013. אמנם בהדלפה הגדולה של Walmart קנדה לקראת E3 2018 ראינו איזכור של משחק בסדרת Splinter Cell, אבל אז היה מדובר באחד שיועד לקונסולות, וכנראה בוטל או מעולם לא נחשף.

שני הכותרים יפותחו על ידי הצוות שתחתיו פותחו המשחקים של Clancy והם Ubisoft’s Red Storm.

oculus qoest 2 package

מאחר ומשחקי מציאות מדומה אינם בטבעם דינמיים, כלומר השחקן פחות או יותר מקובע למקום וזז מנקודה לנקודה בצורה שמוגדרת מראש על ידי המשחק, יהיה מעניין לראות איך יתגברו על המכשול הזה או האם הם ימציאו את עצמם מחדש בצורה כזו שלא תאפיל על הכותרים אלא תיצור חוויה שונה וייחודית.

בנוסף לכל השאלות הקשות שעולות בהקשר למשחקיות, Ubisoft שחררה חדר בריחה במציאות המדומה של Assassin’s Creed שאמור יותר להיות מחזה מאשר פתרון פאזלים. אני מניח שזו הדרך שלהם לומר שגם שם עושים דברים בשביל הכיף לפעמים וגם כנראה כדי להתנסות עם החברים החדשים.

מאחר והפיתוח הינו של Red Storm, ניתן להניח כי לפי מידת ההצלחה של שני הכותרים הללו אנו צפויים לראות מיגרציה של עוד כותרי על לעולם המציאות המדומה כדוגמת Far Cry אך זו רק הנחה ואפשר להמשיך לקוות.

בעבר, Ubisoft שחררה משחקי מציאות מדומה כמו Eagle flight, Transference ו-Star Trek: Bridge Crew שקיבלו ביקורות די טובות, אבל כעת נראה שהם החליטו לעלות מדרגה וכולנו מחזיקים להם אצבעות.

עוד אין תאריך יציאה למשחקים של Splinter Cell ו-Assassin's Creed למציאות מדומה, אבל נדאג לעדכן אתכם בהמשך. ה-Oculus Quest 2 עתיד לצאת ב-13 לאוקטובר.