כנס Facebook Connect סיפק לא מעט כותרות. היורש הבלתי מעורער Oculus Quest 2 זכה למתיחת פנים משמעותית וקפיצת מדרגה טכנולוגית. להזכירכם, Oculus Quest יצא רק במאי 2019. אחת הבעיות שהיו תמיד ל-Oculus quest היה המחסור בכותרים חזקים שימשכו את המותג למעלה. אז למרות שיצאו כמה משחקים מצוינים כמו Lone Echo שעדיין מחכה למשחק המשך, ו-Asgard’s Wrath שזכה לביקורות מהללות, עדיין קיים פער בין Oculus Quest למתחריו, הקונסולות החדשות.

לכן, Facebook Reality Labs הפתיעו הפעם עם שיתופי פעולה מעניינים בכדי להביא כותרים חדשים למשקפת. החברה פרסמה ש-Oculus Quest מכר תוכן בשווי של 150 מיליוני דולרים במהלך חיי המשקפת, כאמור שנה וקצת. לכן צפוי שחברת Facebook מאמינה ביכולת שלה להרוויח מתוכן יותר מאשר מכירת חומרה ולכן הורידה את מחיר המשקפת ל-$299. אז איזה תוכן צפוי להגיע לנו בקרוב?

Medal of Honor Above and Beyond

Medal of Honor: Above and Beyond VR הוא אחד המשחקים המצופים ביותר ברשימה, שמחדש מותג ישן ולוקח אותנו אל מלחמת העולם השניה והמחתרת הצרפתית. המשחק נמצא בפיתוח שלוש שנים על ידי חברת Respawn והוא יגיע אלינו בחודש דצמבר. המהלך המפתיע ביותר שהכריזו עליו בכנס הולך ל-Medal of Honor שיגיע גם ל-Steam ויהיה זמין לכל מכשירי המציאות המדומה תחת Steam VR ויכלול שיתוף פעולה בין הפלטפורמות השונות. זה אחד המהלכים המעניינים שיצאו בתחום הזה, ואנחנו נחכה לדצמבר לראות את היישום.

Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge

Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge הוא המשחק החדש בסדרת משחקי מלחמת הכוכבים שמגיע למציאות מדומה. הוא יהיה אקסקלוסיבי ל-Oculus Quest ו-Oculus Quest 2. גיבור המשחק הוא טכנאי דרואידים שהתרסק על פלנטה בשם Batuu ועליו להתמודד עם כל הצרות של הכוכב ולהציל את עצמו. וכמובן שאם מדובר בסיפור על טכנאי דרואידים, אנחנו נראה מופעי אורח של R2-D2 ו-C-3PO. המשחק עצמו פותח על ידי המפתחים של Vader Immortal שהיה מצוין ונקווה שימשיכו את המסורת.

Jurassic World Aftermath

Jurassic World Aftermath הוא משחק בסגנון אנימציה מיוחד שמזכיר את Borderlands. המשחק מתרחש כשנתיים אחרי נפילתו של Jurassic World , וגמיטב המסורת הגיבור נתקע על האי מוקף כולו בדינוזאורים רעבים ואלימים. מטרת המשחק היא לחלץ מידע סודי מהמעבדות ולהצליח לצאת איתו מהאי כאשר ירדפו אחריכם ולוסירפטורים עצבניים ושאר לטאות ענק. למשחק אין עדיין תאריך יציאה והוא יהיה אקסקלוסיבי ל-Oculus Quest אחד ושתיים.

The Walking Dead: Saints & Sinners

The Walking Dead: Saints & Sinners, משחק מהעולם האפוקליפטי של המתים המהלכים, יגיע אל חנות ה-Oculus Quest. לא מדובר פה במשחק חדש, אלא העברת אפשרות הרכישה מהחנות של Steam לחנות של Oculus. המשחק עצמו זכה לביקורות חיוביות כשהוא יצא במקור בחנות של סטים. הוא משחק של 15 שעות בערך, שכולו טבח זומבים יחד עם עלילה מעניינת. המשחק יגיע יחד עם צאת Oculus Quest 2 ב-13 לאוקטובר, בדיוק בזמן לליל כל הקדושים.

Sniper Elite: VR

Sniper Elite: VR הוא משחק נוסף על טהרת מלחמת העולם השניה. הסדרה הפופולרית Sniper Elite מקבלת גרסת מציאות מדומה וזורקת אותנו לתפקיד הצלף שיורה בנאצים. אך מכיוון שהפעם מדובר בגרסת VR יהיה מעניין לראות את הנשימה, היציבות והכוונות תחת תנועות הגוף במציאות מדומה. המשחק יגיע ל-Quest ול-Rift אך אין לו עדיין תאריך יציאה.

Population: One

Population: One הוא משחק Battle Royale למציאות מדומה והולך להיות מעניין מהרגיל. הכותר הזה הולך להיות אקסקלוסיבי ל-Oculus Quest ו-Oculus Rift. המשחק יאפשר לשחקנים לטפס על קירות, לקפוץ, לעוף ולהילחם בכל מקום. המשחק פותח על ידי חברת BigBox VR והיא מתכננת לערוך בו אירועים רבים ועדכוני תוכן על בסיס קבוע. מעניין יהיה לראות איך המשחק יתומחר.

Warhammer 40,000 Battle Sister

Warhammer הוא מותג פופולרי נוסף שמקבל משחק אקסקלוסיבי ל-Oculus Quest. הכותר Warhammer 40,000 Battle Sister יהיה משחק ירי מפוצץ באקשן ובעצם יהיה המשחק הראשון של Warhammer במציאות מדומה. השחקן ישחק את Ophelia ויהיה עליו לעבור מרחץ דמים כדי לשרוד את המשחק.

כותרים מעניינים לא פחות יהיו The Climb 2, משחק הטיפוס האתגרי שמקבל אתרים חדשים כמו הרי געש וגורדי שחקים. גם המשחק עתיק היומין Myst, שהיה מאוד פופולרי לפני 25 שנה, מקבל רימייק ויגיע השנה לחנות של Oculus. משחק ה-Beat Saber הפופולרי מקבל אפשרות של ריבוי משתתפים שנדרש על ידי השחקנים, יחד עם עוד שירים של BTS, להקת הבנים הדרום קוריאנית. ובכלל, Facebook מנסה לקרוץ לקהל היפני, או סתם וויבים כמונו, עם כמה כותרים חדשים ויפניים במיוחד.

שיתוף פעולה נוסף עם Ubisoft יניב עוד כמה כותרים פופולריים, אבל זה כבר נושא לכתבה בפני עצמה. המשחקים כולם יגיעו לחנות של Oculus וניתן יהיה לרכוש אותם שם.