לאחר כל ההדלפות, ולאחר כל רסיסי המידע שפוזרו בשנה האחרונה, הגיע הכנס השנתי של Facebook Reality Labs שהתחדש בשם Facebook Connect ומארק צוקרברג בכבודו ובעצמו הכריז על היורש לאוקולוס קווסט הלא הוא ה-Oculus Quest 2. כאמור, רק לפני יומיים דלפו בטעות (או לא בטעות?) סרטונים המכריזים על הפרטים הטכניים של Oculus Quest 2.

רוב הפרטים הטכניים שדלפו היו נכונים והמפרט שלו יכלול מסך LCD אחיד ברזולוציה של 4K. על פי המפרט, מדובר ברזולוציה של 1832X1920px לכל עין, כמעט 2k. שטח האחסון הפנימי יעמוד על 64GB או 256GB ועל כל אלו ינצח מעבד Snapdragon XR2 שמכיל 6GB של זכרון RAM ויכולת עיבוד VR ו-AR.

בזמן ההכרזה דובר גם על יכולות AR כאשר אנחנו יודעים על עקיבת הידיים המפורסמת של Oculus Quest ואולי אף תכנים חדשים שיעשו שימוש במצלמות המובנות במשקפת, שלטענת Facebook גם עברו שדרוג. שדרוג נוסף שהציגה החברה הוא שיפור היכולות הגרפיות של Oculus Quest 2 בחיבור ישיר למחשב VR Ready על ידי כבל Oculus Link. במצב כזה המכשיר יוכל להציע קצב רענון של 90Hz, הגבוה יותר מזה של משקפת ה-Oculus Rift S שקיימת כיום בחיבור ישיר למחשב.

לקינוח, החברה גילחה 10% ממשקלו והחליפה את הרצועות הישנות ברצועות נוחות יותר על הראש. הבקרים קיבלו שדרוג רציני בתחום הארגונומיה, ביכולת העקיבה וב-Haptic Feedback. שיפור נוסף שהיה מבוקש מאוד בדגם הישן יותר הוא IPD adjustment לעיניים המבקש להתאים את המרחק בין העדשות לפי העיניים של כל משתמש. ל-Oculus Quest 2 יהיו שלושה מצבים שמהם תוכלו לבחור את זה שנוח בעיניכם (הבנתם?).

Oculus Quest 2

הדבר שהפתיע הכי הרבה היה המחיר, בזמן ההכרזה מארק צוקרברג הכריז כי המחיר יהיה נמוך, ואכן מחיר משקפת של 64GB יעמוד על מחיר נמוך מאוד של $299, מחיר נמוך אף מקודמו. המחיר שנקבע איננו סתם, חברת Facebook מנסה להנגיש את מכשיר ה-Oculus Quest 2 לציבור רחב ככל שניתן ולהשתלט על השוק הזה. החברה לא מסתירה שהיא רוצה שהמשקפות ישמשו לעוד דברים רבים מעבר למשחקים והיא גם הציגה יישומים רבים לשיחות ועידה, מפגשים חברתיים וקניות על גבי המציאות המדומה. המהלך הזה בהחלט יכול לבסס אותה כמכשיר לכל בית. היתרון הגדול של Oculus Quest 2 זו העובדה שאין צורך במחשב כדי להריץ אותו והוא קל ונוח לנשיאה. דברים אלו הופכים אותו למכשיר שימושי גם ליישומים עסקיים וחברתיים.

יחד עם המכשיר הוכרזו גם אביזרים נלווים כמו כבל Oculus Link שציינו למעלה, שיעלה $79. בנוסף הוכרזו שתי רצועות ראש חדשות, אחת המהווה שדרוג לרצועה הקיימת ותעלה $49 והשנייה תכלול סוללה נוספת מובנית בתוך הרצועה עצמה ותעלה $129 ותגיע יחד עם תיק נשיאה למכשיר. מי שירצה את תיק הנשיאה בנפרד יוכל לרכוש אותו במחיר של $49.

Facebook ביצעה כאן מהלך מאוד תחרותי על ידי גילוח אדיר במחיר וניסיון לפנות לכל כיס. זהו אינו רעיון שלה, גם Xbox יצאו באסטרטגיית מחירים וחברת Sony השיבה במחיר תחרותי לקונסולת ה-PlayStation 5. האם מדובר בתגובה למשבר הקורונה שמאלץ יצרנים להיות תחרותיים על כיסו המצומצם של הצרכן או שמא Facebook מנסה להשתלט על שוק המציאות המדומה באמצעות הכח הכי גדול שלה, הכסף.

oculus qoest 2 package

בנוסף לקסדת Oculus Quest 2, הציגה חברת Facebook Reality Labs שיתוף פעולה בין יצרנית העדשות Luxotica, האמונה על מותגים כמו Oakley, Ray-Ban, Armani ועוד על שיתוף פעולה ליצירת משקפי מציאות רבודה לשימוש מסחרי אך אין עדיין פרטים בנושא. החברה הבטיחה כי שנה הבאה יהיה מה לשתף, ואולי אף להציג אבטיפוס ראשוני. לא פחות חשוב הוא מה שלא הוכרז. כצפוי, Oculus Rift לא קיבל עדכון גרסה וצפוי היה שהחברה תנטוש את קו המוצרים של Rift. ואכן, מספר שעות לאחר הכנס החברה הכריזה על הביטול באופן רשמי ואמרה שהמכירות של קו המוצרים הזה יפסיקו בשנת 2021.

אם תרצו, תוכלו לבצע הזמנה מוקדמת ל-Oculus Quest 2 כבר עכשיו, המכשירים עצמם ייצאו לשוק ב-13 לאוקטובר, 2020.