בתאריך ה-16 לספטמבר יערך הכנס השנתי שנקרא בעבר Oculus Connect, ועתה שונה שמו ל-Facebook Connect בעקבות המיתוג מחדש שעושה Facebook למחלקת ה-VR. כמו כל כנסי המשחקים בשנה האחרונה, גם Facebook Connect ישודר אונליין ויכסה את כל החדשות של facebook ו-Oculus בנושא המציאות המדומה.

חברת Facebook מנסה למתג את Oculus מחדש בשם Facebook Reality Labs או בקיצור FRL. עקב כך Facebook נמנעה מלקרוא לו "כנס VR" או לציין את השם Oculus כנושא הכנס. עד עכשיו Facebook לא פרסמה את הלו"ז לכנס אבל אנחנו ננסה להעריך במה הכנס יעסוק, מה החידושים הצפויים לנו מבית Facebook ו-Oculus.

פייסבוק מציגה Oculus Quest 2?

ראשית, כבר הרבה זמן שרצות שמועות על Oculus Quest חדש, הידוע בכינוי Oculus Quest 2. מדובר בגרסה חדשה יותר של Oculus Quest. ב-24 ליולי, חשף משתמש ב-Reddit תמונות שיווקיות של ה-Oculus Quest 2. ככל הנראה, המכשיר יוכל להגיע בצבעים של לבן בנוסף או במקום השחור.

השמועות מספרות על כך ניתן יהיה להתאים את העדשות למרחק משתנה בין העיניים כפי שניתן היה ב-Oculus Rift. לפי התמונות שפורסמו ב-Reddit יהיו לעדשה שלו 3 מצבים שיאפשרו להתאמה מרבית לעיניים.

שאלה נוספת שמעניינת משתמשים רבים היא שדה הראייה וקצב הריענון. בעוד שאין מידע או חצאי מידע על שדה הראייה, דיווחים מ-Bloomberg מדברים על קצב ריענון של 90Hz. לשם השוואה, Oculus Rift S עומד על קצב ריענון של 80Hz, וה-Oculus Quest הנוכחי עומד על קצב ריענון של 72Hz. לפי הדיווחים של Bloomberg, הקצב החדש ניתן הודות למעבד הגרפי החדש של Snapdragon, כנראה אחד מהסדרות 845/855/865. שמועות נוספות מדווחות על גילוח של 10-15 אחוזים מהמשקל של Oculus Quest 2.

לפי פרטים שמצאו מספר מפתחים, כנראה שיתבצע עדכון לשלטים ויתווספו להם נורות LED 60Hz לשיפור התגובה שלהם. כמו גם שיפור ב-Haptic Feedback. העיצוב ישאר דומה ככל הנראה, למעט מתיחת פנים שאולי תעשה.

בגדול, אנחנו נקווה לראות שיפור משמעותי בשדה הרוחב וברזולוציה, תמיכה מלאה בידיים ישר מהקופסה ללא צורך בהתעסקות, ואולי אף חיי סוללה טובים יותר. אבל חשוב לא פחות, כבל של Oculus Link שיגיע עם החבילה המקורית.

פרטים לגבי המחיר התגלו ברשימות חדשות באתר של Walmart. הרשומות שנמצאו הציגו סטים חדשים ל-VR שיעלו $299 לגרסת 64GB ו-$399 לגרסת 256GB. עדיין לא ברור אם יקראו לו Oculus Quest 2, אבל גורמים לא רשמיים טוענים שכן. לפי דיווחים נוספים, החברה כבר הוציאה לייצור שתי מיליון יחידות וכנראה יוכרזו בכנס הקרוב.

מאידך, אין כל דיווחים על חידוש ל-Oculus Rift S, מה שלא מפתיע לאחר שחברת Facebook הציגה את ה-Oculus Link, שמאפשר לחבר את המכשיר למחשב האישי ולקבל את אותה החוויה מבלי לרכוש מכשיר נוסף. סביר להניח שהחברה תחליף את כל המכשירים ב-Oculus Quest 2, כפי שהפסיקה את הייצור של Oculus Go.

ממציאות מדומה למציאות רבודה

מעבר ל-Oculus Quest 2 אני בטוח שנשמע עוד עדכונים על המשחק המצופה Medal of Honor Above and Beyond. המשחק אמור לצאת בסוף השנה ויהיה אקסקלוסיבי ל-Oculus, ואולי אף ייצא במקביל להשקת ה-Oculus Quest 2. המשחק קיבל טריילר חדש בתערוכת Gamescom 2020 והוא מפותח על ידי Respawn בשיתוף על Oculus.

מוצר נוסף שלהערכתי יופיע בכנס הוא SparkAR. זהו סטודיו ששייך ל-Facebook ומציע תוספי AR ל-Instagram, ורשתות נוספות של צילום ווידאו. הוא מאפשר ליוצרים להכין תוספים של AR, ולהשתמש בקיימים. SparkAR משתמש בבינה מלאכותית כדי להוסיף למצלמה אלמנטים של AR. בנוסף לכך, יכול להיות שיוצגו מוצרים עתידניים יותר כמו משקפי מציאות רבודה עם מפות חיות וטלפונים למציאות רבודה כפי שהוצגו בכנסים הקודמים.

Facebook Horizon רשת חברתית או אמצעי ריגול?

אחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת שיופיעו בכנס Facebook Connect הוא Facebook Horizon. זוהי הרשת החברתית החדשה שנועדה למשתמשי Oculus בפרט ומשתמשי VR\AR בכלל. היא תשלב את כל האלמנטים של רשתות חברתיות וכל האפליקציות המוכרות ברשת ה-VR של Facebook. היא גם תכלול יכולות משחקיות חברתיות כמו ה-Rec Room שקיים היום, כמו גם אפליקציות ייעודיות שצפייה בסרטוני מציאות מדומה ואפיקציות צ'אט במציאות מדומה.

לפי החזון של Facebook, כל השירותים החברתיים יערכו במציאות מדומה תחת Facebook Horizon. החברה מייעדת את הרשת לא רק למשחקים וסרטים אלא גם לשיחות ועידה, שימוש במציאות מוגברת, וכנסים עסקיים שיעברו במציאות מדומה. לשם כך מפתחים אנשי Facebook Reality Labs או FRL טכנולוגיות חדשות לשילוב מציאות מדומה ומציאות מוגברת, כמו גם טכנולוגיות צליל ו-Spatial Audio כדי להעניק תחושת מציאות אמיתית למשתמשים במרחב הוירטואלי.

יש ביקורת לא מעטה על השימוש של Facebook ברשת, שכן מעתה יחויבו משתמשים חדשים להתחבר לרשת כדי להפעיל את הערכה של Oculus Quest 2 או כל משקף אחש של מציאות מדומה או מציאות רבודה. מכיוון ש-Facebook אינה מצטיינת בשמירה על פרטיות, אנשים רבים כועסים על ההכרח להתחבר לשירותים שלה כדי להינות מחווית ה-VR.

חברת Facebook מצידה טוענת כי זה הכרחי כדי לקבל את החוויה המלאה, וכי היא עושה הכל כדי לשמור על פרטיות המשתמשים. אך רק לאחרונה נתגלו פיסות תוכנה המאפשרות ל-Facebook לעקוב אחר משתמשים במכשירי Oculus.

אנחנו נמשיך לעקוב אחרי השמועות בנוגע ל-Oculus Quest 2 ולפרטים בנוגע לכנס. נמשיך לעדכן אתכם.