האינטלטור האהוב על כולנו חוגג 35 שנים, ונינטנדו פינקה אותנו עם אירוע דיירקט שהציג ים משחקים חדשים וישנים שכולם מריו. ההכרזה הכי מעניינת בעיני היתה ללא ספק זו על Super Mario 3D All-Stars, אוסף של 3 ממשחקי התלת-מימד הטובים ביותר בסדרה.

Super Mario 3D All-Stars הוא אוסף של שלושה מהפורטים הכי נחשקים שמעריצי מריו יכלו לקוות להם. באוסף תמצאו את Super Mario 64, את Super Mario Sunshine ואת Super Mario Galaxy. הקיום של האוסף דלף במספר דרכים עוד לפני הדיירקט, כך שמעריצים ידעו פחות או יותר למה לצפות, אבל זו עדיין היתה בשורה משמחת ביותר.

אז למה, בעצם, שאוסף משחקים ישנים יעניין אתכם? זה מכיוון וכל אחד מהם מביא את הקסם שלו, וביחד הם מביאים המון המון תוכן.

הראשון מבין השלושה הוא Super Mario 64. המשחק יצא במקור ב-1996 ל-Nintendo 64, וביסס את הכיוון התלת מימדי שסדרת משחקי סופר מריו לימים תפסה. הוא הציע מגוון דרכים לקפוץ ולנוע ממקום למקום ונתן לנו לפתור את השלבים שלו בצורה יצירתית. אבל מה שהיה הכי מעניין לדעתי ב-Super Mario 64, זה שבכל שלב היו לנו מספר יעדים סודיים להשלים, שכל אחד מהם מעניק כוכב נוסף שאפשר לאסוף. זה לימים הפך לסימן היכר של משחקים תלת מימדיים של מריו, אבל באותו זמן זה היה מהפכני ביותר.

super mario 3d all stars 64

המשחק השני באוסף הוא Super Mario Sunshine שיצא במקור ל-GameCube. במשחק מריו מגיע לאי בשם Delfino, שם הוא מגלה כפיל רשע שלו שמלכלך את האי כהוגן. מריו מקבל תרמיל מיוחד בשם FLUDD שנותן לו לשאוב מים ולהשפריץ אותם כדי לשטוף את הלכלוך, או אפילו כדי לרחף באוויר כמו באמצעות תיק סילוני. המשחק משלב בין משימות עם מספר יעדים, כמו ב-Super Mario 64 יחד עם עולם פתוח שניתן לחקור. ביחד עם מערכת ה-FLUDD, הוא היה משחק מאוד מיוחד שיהיה כיף להנות ממנו מחדש על ה-Switch.

לבסוף, המשחק השלישי באוסף הוא Super Mario Galaxy שיצא במקור ל-Wii. המשחק הציג בפנינו שלבים הבנויים מלקט כוכבי לכת זעירים עם כוח משיכה משלהם. ב-Super Mario Galaxy ניתן לקפץ בין כוכבים שלכל אחד מהם יש כוח משיכה משלו, והוא נחשב עד היום לאחד המשחקים המוצלחים ביותר של מריו. בנוסף למשחקיות ייחודית, המשחק השאיר מאחוריו יותר תיאוריות מעריצים מכל משחק אחר בסדרה, ואולי עכשיו שחקנים יחשפו עוד מידע שיאמת את חלקן.

משחק ההמשך, Super Mario Galaxy 2 נעדר מהאוסף, אבל אפשר רק לנחש שהוא יקבל הוצאה מחודשת בנפרד. אחרי הכל, לא מדובר בבעיית רשיונות, כי ידוע שנינטנדו ביחסים מאוד טובים עם… נינטנדו.

בנוסף לשלושת המשחקים, האוסף יכלול נגן מנגינות מהמשחקים השונים, כדי שתוכלו להאזין לפסקול המצויין של כל אחד מהם, גם כשאתם לא משחקים.

super mario 3d all stars sunshine

לדעתי, האוסף הזה יכול בקלות להיות אחד המשחקים הנמכרים ביותר ב-Switch, אבל באופן מפתיע, נראה שנינטנדו מתכננת להגביל את הקיום שלו לתקופה קצרה של חצי שנה. לפי נינטנדו, המשחק יהיה זמין לקניה, גם פיזית וגם דיגיטלית, עד ה-31 למרץ בשנה הבאה. אחרי זה? בהצלחה למצוא אותו באיביי במחירים מוגזמים.

זו לא הפעם הראשונה שמשחק של נינטנדו נמכר באופן מוגבל, וזה לא איזה טאבו גדול, אבל אין ספק שהטריק הזה בעיקר נועד כדי ליצור אצל כולם הרגשת פספוס מטורפת אם הם לא קונים את המשחק כמה שיותר מוקדם. אני באופן אישי כבר הזמנתי את העותק שלי.

לשמחתנו, לא נצטרך להמתין הרבה כדי לשחק ב-Super Mario 3D All-Stars. המשחק עתיד לצאת בעוד שבועיים, ב-18 לספטמבר, ל-Switch כמובן. המשחק ימכר עד ה-31 למרץ, ושלל חנויות כבר מכרו את הקצאת העותקים הנוכחית שלהן, אבל אני בטוח שהוא יחזור למלאי בהמשך.