כחלק מתערוכת Gamescom 2020 קיבלנו טריילר סיפור חדש למשחק הממשמש ובא בסדרת משחקי Medal of Honor, שפותח על ידי Respawn Entertainment, הלא הוא Medal of Honor: Above and Beyond VR. הסיפור שלו ייקח אותנו לתקופת מלחמת העולם השנייה, שם השחקן יכנס לנעליו של גיבור העלילה, במלוא מובן המילה.

גיבור המשחק הינו איש OSS (ראשי תיבות של Office of Strategic Services, המשרד לשירותים ביטחוניים, אשר לימים יהפוך ל-CIA) שמטרתו היא ביצוע משימות חבלה, ריגול, חיפוש והצלה, וכל מה שביניהם בעומקה של אירופה שנכבשה בידי הנאצים. כיאה למשחק מסדרת Medal of Honor, המשחק יחולק לשלוש מערכות.

במערכה הראשונה תעבדו עם המחתרת הצרפתית בכדי להכין את הקרקע לפלישה. ניתן להבין מהראיון בטקס הפתיחה של Gamescom 2020 כי נעשתה עבודת מחקר וכחלק ממנה אף רואיינו ותיקי המלחמה. מחקר זה בא לידי ביטוי באסטרטגיות שהשתמשו במחתרת הצרפתית ובהן אתם תיקחו חלק, כגון שימוש במוסיקה על מנת לסנכרן מתקפה על חיילים נאצים. כן, אתם תתפעלו פטיפון.

המערכה השנייה תתמקד בפלישה לנורמנדי או בשמה היותר מוכר, D-Day, והלחימה בדרך לברלין. כולנו כבר חווינו בעבר משחקים בהם השתתפנו בפלישה לנורמנדי, הרי מדובר באחד הקרבות האפיים והטרגיים בתולדות האנושות. ברם, מעולם לא חווינו את הפלישה מגוף ראשונה במציאות מדומה, ואפשר לקוות שבעזרת הטכנולוגיה הזו נקבל עוד אלמנט של ריגוש ופחד לפלישה.

במערכה שלישית נתמודד עם תכנית הנשקים הסודיים של הנאצים, ביניהם מטוס ה-262, רקטות ה-V2, וחדי העין מביניכם יכולים לראות בטריילר שאפילו קיימת משימה בה גונבים מטוס מסרשמידט Me 163 משדה תעופה של הצבא האפור.

המשחקיות עצמה מראה כי הושקעה הרבה מחשבה באיך לגרום ל-Medal of Honor: Above and Beyond להרגיש כמה שיותר מציאותי. מלבד העובדה שכנראה נהיה בכל כלי תחבורה צבאי אפשרי, בין אם זה טנק, סירה או מטוס, המשחק שם דגש על הפרטים הקטנים. החלפת מחסנית גוררת אחריה דריכה של הנשק, תוכלו לזרוק סכין, לתפוס רימון שנזרק אליכם בעודו באוויר ולזרוק אותו חזרה (או פשוט לירות בו באוויר). אם תרצו, תוכלו אפילו להוציא את הניצרה מהרימון באמצעות השיניים. כן, גם לשם המשחק התכוון להגיע.

סביבת המשחק היא אינטראקטיבית שימוש בה יהיה חשוב מאוד להתקדמות במשחק. כמובן, סביבה אינטראקטיבית גם תורמת רבות לתחושה המציאותית של השתתפות במלחמה. בחלק מהטריילר ניתן לראות שימוש בפסנתר על מנת לפתוח דלת סודית וגם הטחה של פסל על חייל נאצי או זריקה של מחבת. מעבר לכך, ניתן להשתמש בכלי הנשק על מנת לחבוט באויב ולא רק לירות בו וכמובן יש עוד פרטים קטנים כאלו שמעלים חיוך על הפנים כשיודעים שמישהו בצד השני חושב כמוך.

מעבר לפעולות שתבצעו במהלך קרב, פעולות הצפויות ממשחק מציאות מדומה, תבצעו גם את כל שאר הפעולות הפיזיות. כלומר, על מנת לשחות, לטפס על חבל או על סולם, להתכופף או להציץ מאחורי פינות תצטרכו ממש להזיז את עצמכם. כל הדברים האלה נכנסים בצורה הרבה יותר אינטנסיבית כאשר נבחר לשחק באופציית ה-multiplayer. אופציה זו תמומש באופן ייחודי למציאות המדומה, פרט למשחק הסטנדרטי, וכרגע אין עוד פרטים בנושא.

לצד הגיימפליי המציאותי, הטריילר מציג גרפיקה קצת פחות מציאותית שדומה לגרפיקה של המשחקים הישנים בסדרה. אני רוצה להאמין שבמבחן התוצאה זה לא משהו שיגרום לציון המשחק לרדת, שכן הציפייה של הקהל לקחת חלק בחוויית מלחמת העולם השנייה על אדמת אירופה גבוהה מאוד. בנוסף, כמו בלא מעט משחקי מציאות מדומה האינטליגנציה המלאכותית של האויבים נראית לא הכי מבריקה. זה בא בדרך כלל כדי להקל על השחקן, אבל במקרה זה אולי יוריד מהחוויה ויגרום לשחקנים לנוע באי נוחות בתוך המשקפת.

Medal of Honor: Above and Beyond VR צפוי לצאת לקראת סוף 2020, ויהיה זמין ל-Oculus VR באופן אקסקלוסיבי.