חברת VIVE היא מהמובילות בטכנולוגיית מציאות מדומה. היא ידועה בעיקר בזכות משקפי מציאות מדומה לשוק הגבוה, המספקים רזולוציה גבוהה, צבעים מרהיבים, ותג מחיר בהתאם. כעת, VIVE מכריזה על ה-VIVE Facial Tracker, תוסף למשקפי המציאות המדומה (VR) שלהם, שמיועד לסרוק הבעות פנים ולתרגם אותן להבעות פנים בעולם המציאות המדומה, בזמן אמת.

VIVE Facial Tracker
VIVE Facial Tracker. התמונה באדיבות VIVE

ה-VIVE Facial Tracker נועד להתלבש על משקפי VR של חברת VIVE ולספק יכולת סריקה איכותית במיוחד של תנועות החלק התחתון של הפנים, או במילים אחרות של אזור הפה, הלחיים והלסת. המכשיר מכיל שתי מצלמות ייעודיות שמאפשרות שדה ראייה רחב במיוחד שעוזר למקסם את השטח האפקטיבי אותו ניתן לסרוק בזמן אמת. בנוסף לכך, ה-Facial Tracker סורק בקצב של 60Hz, ובדומה למצלמות אבטחה רבות, משתמש בטכנולוגיות אינפרה-אדום (IR), שמאפשרות להמשיך לעבוד גם בתנאי תאורה נמוכה.

אז אם ה-VIVE Facial Tracker יכול לעקוב אחר הבעות הפנים שלנו כמעט בכל תנאי תאורה, ולזהות שישים (!) הבעות פנים שונות בשניה, מה עוד צריך כדי להמיר את הבעת הפנים לעולם המציאות המדומה באופן משכנע?

אז זהו, שפרט אחד עוד לא הזכרנו עד כה – זמן התגובה של המערכת. לשמחתכם, אין מה לדאוג גם בקשר לזה. לדברי VIVE, למכשיר זמן תגובה נמוך במיוחד, או ליתר דיוק פחות מ-10ms. בפועל, זה אומר שבעת השימוש במכשיר לטובת אינטראקציה עם אנשים אחרים ב-VR, תנועת השפתיים של הדמות שלנו תהיה מתואמת כמעט לחלוטין עם הקול שלנו.

עם ההשקה, ה-VIVE Facial Tracker אמור לעלות 169.99$, ולספק יכולת זיהוי בנפרד ובמקביל של 38 תנועות פנים שונות, כגון תנועת שפתיים, לסת, שיניים, לחיים וסנטר. אלו מכם שכבר יש ברשותם ערכת VR של VIVE מסדרת Pro, ישמחו לדעת שהסורק יתממשק עם כל המכשירים מהסדרה, כאשר שימוש יחד עם ה-VIVE Pro Eye יאפשר סריקה ומעקב של שינויים בכל תווי הפנים, כולל העיניים.

VIVE Hero Pro VR Set
VIVE Pro. התמונה באדיבות VIVE

בנימה אישית, אני מתרגש מאוד לראות את מה שהטכנולוגיה הזו, ודומותיה, יכולות לאפשר כבר בעתיד הקרוב. ערכת הפיתוח עבור ה-VIVE Facial Tracker זמינה כבר היום, ואין לי ספק שאנשי מקצוע מתחומים שונים ברחבי העולם כבר מתכננים דרכים יצירתיות להתשמש במערכת הזו. האם נראה משחקים חדשים שלא ראינו כמוהם מעולם? אפליקציית למידה מרחוק שתיצור כיתת לימוד וירטואלית לכל דבר ועניין? מחקר פורץ דרך שיאפשר לנו לדעת מתי אנשים אומרים את האמת? רק הזמן יגיד.