חברת CoderZ המתמחה בלימוד תכנות ורובוטיקה באמצעות פלטפורמה מבוססת ענן יוצאת במיזם חדש יחד עם הבנק השוויצרי היפוסוויס (Hyposwiss). המיזם, נועד להנגיש לדור העתיד של ישראל (תלמידים בגילאי 10-18) את תחום התכנות והרובוטיקה בצורה מהנה ומאתגרת, וכל זה תוך כדי משחק.

מעבר להנגשת התחומים הללו לילדים ובני הנוער, יש מטרה נוספת וחשובה לא פחות במיזם של CoderZ. בעזרת המימון והסבסוד של בנק היפוסוויס שמסבסד משמעותית את עלות ההשתתפות באתגר (שעומדת כעת על סך 39 ש"ח לילד) ניתן להשוות תנאים ולתת כלים והזדמנות למידה גם לילדים שאינם לומדים בבתי ספר יוקרתיים עם תוכניות מיוחדות. בנוסף לכך, הבנק מתכוון לסבסד לגמרי מאות רישיונות לאתגר לאלו שגם העלות המסובסדת היא בבחינת מותרות שלא ניתן להוציא.

המיזם כולל שני שלבים – שלב הלמידה ושלב התחרות. בשלב הלמידה ילמדו התלמידים תכנות ורובוטיקה על ידי השלמת המשימות שיוצבו בפניהם, ובשלב התחרות הם יצטרכו לתת פתרונות יצירתיים לבעיה הקצובה בזמן. האתגרים יהיו זמינים ברמות קושי שונות, כאשר הקלה ביותר לא דורשת ידע מקדים כלל ומתאימה גם לתלמידים ללא רקע קודם בתכנות או רובוטיקה.

רמות הקושי המתקדמות יותר כן ידרשו מהמשתתפים רקע בסיסי בתכנות רובוטים, אך אין מגבלת גיל להשתתפות בכל אחת מהקבוצות. כמו כן, התחרות הינה נושאת פרסים, והמשתתפים יוכלו לזכות במוצרים כגון טאבלטים, רחפנים, לפטופים ועוד. שלושת המקומות הראשונים בכל קטגוריה באירוע הגמר יזכו בפרסים שווים במיוחד, כלומר יחולקו במעמד זה תשעה פרסים בסך הכל. כמו כן, על מנת לעודד הרשמה יוגרלו גם תשעה פרסים נוספים בין כלל המשתתפים.

כל מי שרוצה להירשם לתחרות יכול לעשות זאת דרך הקישור הזה עד ה-21 למרץ, 2021. גמר התחרות עם הפתרונות הטובים ביותר ישודר ב-4 לאפריל, 2021 בערוץ היוטיוב של CoderZ.