את האירוע הדיגיטלי שחברת Sony ערכה אתמול בלילה, ה-PlayStation Showcase, היא פתחה עם הטלת פצצה, או, טכנית, הטלה של טרבושה (כי ימי הביניים, הבנתם?) – טריילר למשחק Final Fantasy 16, המשחק הראשי החדש בסדרת המשחקים המצליחה.

כן-כן, Final Fantasy XVI כבר עמוק בפיתוח! המשחק החדש זונח את הסביבות האלטרנטיביות שאִפיינו את המשחקים הקודמים לטובת מה שנראה כמו חזרה לשורשים, משום שהוא מתרחש בגרסה פיקטיבית של אירופה של ימי הביניים. כיאה למשחק של Square Enix, הסיפור עצמו די מבלבל, אך נראה כי הוא יעסוק בנִיסיון לעצור מפלצת אימתנית מלהרוס את העולם בעקבות נסיך צעיר שלא יכול לשלוט בכוחותיו; תוסיפו לכל העסק טרגדיה שייקספירית ופוליטיקה – וקיבלתם משחק Final Fantasy למהדרין.

בטריילר גם זכינו להכיר את הנפשות הפועלות, ורואים בו כיצד הקרבות במשחק עתידים להיראות, כשהתשובה היא "כמו ב-Final Fantasy 15". אני אישית אהבתי את המכניקה של הכותר ה-15, אז אני לא מתלונן. בכל אופן, כל מי שציפה לקאמבק של קרבות-מבוססי-תורות יכול להמשיך לחכות או לעבור ל-Persona.

מי מכם שחושש לזנק היישר לכבש השישה עשר בסדרה ארוכת השנים, הסירו דאגה מלבכם: משחקי Final Fantasy הראשיים לא קשורים בין אחד לשני – לא מבחינת עלילה, לא מבחינת עולם ולעתים גם לא מבחינת ז'אנר (אבל בכולם יש יצורי צ'וקובו חמודים).

final fantasy 16

בכל אופן, Final Fantasy 16 (ויסלחו לי הספרות הרומיות, פשוט יש יותר מדי מהן) יהיה זמין בגזרת הקונסולות באופן בלעדי ל-PlayStation 5 לזמן מסוים, וישוחרר למחשב האישי בשלב מאוחר יותר. תאריך יציאה עוד אין, אולם אל תצפו לראות את המשחק לפני 2022. לנו נותר רק לקוות כי Square Enix למדו מטעויות עבר וישחררו הפעם משחק שלם על ההתחלה.