האם אלייג׳ה ווד ו-Ubisoft רוצים לתעתע לכם במוח? Transference, משחק אימה במציאות מדומה שעוסק במציאות מדומה, מראה לנו שזה מה שהם אכן רוצים לעשות.

המשחק הוא פרי פיתוחם של Ubisoft וההוביט לשעבר שהציגו לנו דמו שלו ב- Gamescom 2018. החלטנו לצלול אל תוך פסיכולוגית האימה של המשחק ולנסות ללמוד עליו עוד, תוכלו לראות בעצמכם חלק מהדמו שהוצג בכנס בוידאו הבא.

המשחק מספר לנו את הסיפור של ריימונד, מדען מבריק החוקר את הנושא של העברת המוח האנושי אל המחשב. במאמציו הוא מצליח לבודד את התודעות של הבן שלו, אישתו ושלו עצמו ולטעון אותן אל תוך מחשב.

התודעה המשולבת שלהם יוצרת סימולציה לא יציבה של הבית שלהם והזכרונות בו. הדמו לוקח אותנו אל תוך בית דירות שנראה רדוף ע"י ילדה קטנה ומקסימה שהיא תוצאה של הניסוי הזה.

במהלך ההדגמה שיחקנו את האב ריימונד וגם את הבן שלו בינימין, כשהם מנסים למצוא אחד את השני בתוך הסימולציה. תוכלו לראות חדרים לא שלמים או חלקים מרצדים שמראים שמשהו לא לגמרי עובד בניסוי הזה. ניסינו להפגיש את שני בני המשפחה על ידי פתירה של חידות הכוללות משחק עם הדלקה וכיבוי של מתגים.

דרך משחק עם מתגי האורות תוכלו להחליף בין הדמויות וככה תוכלו להמשיך ולהתקדם בעלילה. לא היה המון מה לראות במהלך ההדגמה של המשחק ב-Gamescom אבל ההדגמה גרמה לנו לאי נוחות מוזרה ונכנסו לסיפור מהר.

Transference מרגיש כאילו קפצנו לבקר בתוך סרט אימה שעטוף כולו במעין דכדוך, מה שדי מתאים למשחק שהוא שילוב מעניין בין חברת משחקים לבין חברת הפקה קולנועית. האווירה לא מפחידה באופן הקלאסי, אלא גורמת לכם לוייב מוזר של פחד, עצב וקצב איטי שמועברים בעזרת העלילה ורמזים עדינים.

כמו הרבה משחקי אימה לא תוכלו להילחם במפלצות אלא רק לברוח מהן אבל אנחנו בהחלט לא ממליצים לכם לעשות זאת. תזוזה במשחק היא באמצעות שלט רגיל, מה שמאפשר תנועה חלקה בתוך העולם הוירטואלי במקום "התשגרות" למה אנחנו רגילים במשחקי מציאות מדומה אחרים. זה אולי עוזר להשאיר אותך בתוך המשחק, אבל זה עלול להחריף את תחושת הבחילה שרבים נוטים לחוש בזמן משחקים כאלה. המשחק כן תוחם את גבולות הראיה ההיקפית, אבל זה לא טעים עוזר להתגבר על "מחלת הVR."

הדמו עצמו הוצג על Oculus Rift אבל המשחק תומך ב- HTC Vive  וב-PSVR. המשחק Transference יוצא ל-PC, PlayStation 4 ול- Xbox One בחודש הבא ב-18 בספטמבר. המשחק יתמוך גם בטלויזיות ומסכים רגילים אם אין לכם מכשירי VR.

אם תרצו לנסות את הדמו של המשחק, הוא זמין להורדה בחינם ב-PS4 וב-PSVR תחת השם The Walter Test Case. העלילה שלו מתרחשת 10 שנים לפני העלילה של המשחק הראשי, תוקפה שבה רק התחיל תהליך הדיגיטציה של המוח.