אחת החברות המרשימות ביותר בכנס גיימסקום 2018 הייתה Wargameing.net. ישבנו לשיחה עם Al King, מנהל המותג העולמי, לשמוע ממנו על התוכניות ל-World of Warplanes  לשנה הקרובה!

למי שלא מכיר, World of Warplanes הוא משחק מולטי-פלייר אונליין, שמנסה להביא לכם את חווית קרבות האוויר של מלחמת העולם ה-2, שנחשבת כתור הזהב של עולם התעופה הצבאי. בתקופה זו – טייסי הקרב היו במעמד של גיבורי-על, טרום עידן מטוסי הסילון, מחשבי הטיסה, והחימוש המונחה-מדויק. הקרב על בריטניה במהלך מלחמת העולם ה-2 (שלמרות התיאור הרומנטי שלו ברטרוספקטיבה לבל נשכח שהוא היה עקוב מדם, ומלחמה היא דבר נוראי), לקח משקל משמעותי, אבל לא רק – גם חילות אוויר נוספים, משני הצדדים לקחו חלק משמעותי בלחימה.

המשחק לא מהווה סימולטור טיסה. השליטה בו מתבצעת כמו בכל FPS אחר על גבי המחשב האישי: עכבר+מקלדת בדגש על מקשי ה-WASD. בדומה לאחיו הבכור: World of Tanks, הוא שם דגש על חווית כיף ונכנס לז'אנר הארקייד. אבל מאז ההמראה שלו בנובמבר 2013, הוא לא היה חף מבעיות, ונתקל בביקורת קשה. הדבר שלח את צוות הפיתוח חזרה לשולחן העבודה.

World of Warplanes 2.0

התוצאה – המשחק נבנה מחדש לחלוטין, והחוויה שונתה לגמרי עם ההשקה של עדכון 2.0 באוקטובר שנה שעברה. הרבה ממכניקות הבסיס של הקרב שונו, בדגש על הכנסת מערכת Respawn שאיפשרה לשחקנים לחזור לחיים באותו הקרב. יחד עם זאת, החל משלב מסוים בקרב לא ניתן יהיה לבצע Respawn, אלא אם כן הצד של השחקן השתלט על נכס בצורה של שדה תעופה קדמי. השתלט? כמטוס?

כן! בעוד שבעבר המשחק היה משחק Team Death Match, מאז 2.0 מצב המשחק העיקרי עבר למצב Conquest. במצב זה הצדדים נלחמים על שליטה על מספר אובייקטים, כאשר שליטה על כל אחד יעניק לצד השולט בו יתרון. השגת השליטה מתבצעת ע"י טיסה מעל לאזור של היעד, השמדת מטוסי האויב ועוד.

World of Warplanes - USSR BOMBER II

דברים נוספים ששונו קשורים להתנהגות המטוסים. בהתאם לגודלם, וה-Class אליהם הם משתייכים. כל מטוס ירגיש לכם אחרת. למה זה חשוב? כי המפציצים הוכנסו למשחק, והם הרבה יותר כבדים ומגושמים, והשליטה בהם שונה. באופן כללי, סוג המטוס אותו תבחרו משפיע על סוג הקרב והמשימה שלכם בתוך הקרב הגדול. המפציצים טסים בגובה רב – לא תוכלו לקחת את מטוס ה-Spitfire לדוגמא, לטפס לגובה רב וליירט אותם. תצטרכו להחליף למטוס מסוג אחר. מלבד ה-PvP, כחלק מהשינויים של 2.0 הוכנסו גם מטוסים הנשלטים ע"י מחשב (בוטים), בהם תוכלו להילחם, להשפיע על שדה הקרב, והם יעניקו תחושה של שמיים עמוסים יותר. כלומר, הוכנס מרכיב PvE במקביל ל-PvP, כדי להפוך את World of Warplanes ליותר מהנה. ראינו דבר דומה כבר ב-Titanfall, לדוגמא.

המפציצים

גולת הכותרת בעדכונים האחרונים הם המפציצים(Bombers). הכנסתם למשחק הביאה שינוי מרענן, מכיוון שהם גם מתנהגים אחרת מבחינת השליטה בזמן הטיסה, כאמור, וגם בגלל הגובה בו הם טסים. בניגוד לשאר מטוסי-הקרב, המפציצים נמצאים בגובה רב יותר, ופועלים משם. בנוסף, למרביתם יש מקלען אחורי. רוב הזמן המקלען נשלט על ידי המחשב, עם אחוזי פגיעה מסוימים, ובמידה והשחקן מעוניין בכך הוא יכול להעביר את השליטה על המטוס למחשב, ולתפוס את כיסא המקלען האחורי ולנסות ליירט את המטוס היריב שיושב לו על הזנב.

אחרי שהוכנסו המפציצים של ברית המועצות בעדכון האחרון שעלה השבוע, בעדכון שיצא בספטמבר יוכנס מצב חדש שנקרא Bomber Escort, בו על אחת הקבוצות ללוות מפציצים הנשלטים על ידי המחשב בדרכם להפצצה. מנגד, הקבוצה השניה תצטרך לנסות ליירט את מפציצים אלו. זהו מצב שמשלב PvP ו-PvE בצורה מובהקת, וצפוי לרענן קצת את הקרבות במשחק עבור השחקנים.

World of Warplanes - USSR BOMBER

בנוסף, בחודש נובמבר צפוי להיכנס ליין המפציצים של ארה"ב, ובהם ה-B17 המפורסם שזכה לשם: Flying Fortress. ייחודו של המטוס הוא בגודל הצוות ובכמות המקלענים שיכלו לבצע ירי: 3 במספר (אחד בחזית המטוס, אחד בתחתיתו ואחד באחוריו). המפתחים מאחורי World of Warplanes עדיין לא יודעים כיצד יבוצע הירי במשחק – האם השחקן ידלג לכל עמדה, או שאולי יאפשרו ל4 שחקנים לחבור יחדיו. הם יצטרכו לבדוק ולוודא כי המטוס לא חריג בעוצמתו וגורם להפרת האיזון של המשחק.

שיתוף פעולה: להקת Iron Maiden והסרט Hurricane

כחלק מניסיון הקידום של המשחק המחודש, חברה WARGAMING.NET ללהקת Iron Maiden כדי למשוך קהל חדש אל World of Warplanes. שיתוף הפעולה התאפשר הודות לעובדה שסולן הלהקה, ברוס דיקנסון, הוא טייס בעל רישיון מסחרי בעצמו (הוא לעיתים מטיס את מטוס הלהקה במהלך סיבובי ההופעות וגם הטיס לארץ שתי קבוצות כדורגל אנגליות למשחקי ידידות), חובב היסטוריה, כתב, יזם, וברומאסטר. כחלק משיתוף הפעולה, הקליפ לסרטון Aces High של הלהקה הופק מחדש באמצעות מנוע המשחק, וכחלק מסיבוב ההופעות של הלהקה העונה לשם "The Legacy of the Beast", השיר הפותח הוא Aces High, ומעל ללהקה מונף באוויר רפליקה של מטוס הספיטפייר – שלקח חלק משמעותי בקרב על בריטניה.

World of Warplanes - eddie

אבל – מהכיוון השני, להקת Iron Maiden נכנסה למשחק World of Warplanes: ההאנגר שלכם קושט בכל מיני הפתעות (Easter Eggs) ורפרנסים הקשורים ללהקה Iron Maiden, וגולת הכותרת – אם השחקנים השלימו את המרתון בזמן: הם זכו בEddie, הקמע של הלהקה כטייס במטוס ספיטפייר בעל עיצוב זהה לרפליקה שהונפה במהלך ההופעות של Iron Maiden בסיבוב האחרון.

אם פספסתם את האירוע, ולא פתחתם את Eddie, לא נורא. אירוע נוסף מתחיל במשחק, והפעם – לכבוד יציאת הסרט Hurricane:

הסרט מספר את סיפורה של טייסת 303 – טייסת מטוסי קרב שאויישו על ידי טייסים פולנים רוסים שנלחצו לעזרת חיל האוויר הבריטי בזמן הקרב על הבריטניה. לכבוד יציאת הסרט יתווסף האנגר למשחק שמעוצב בהתאם לנראה בסרט, ולמשחק יוכנס מטוס מסוג Hawker Hurricane Mk Ia עבור חיל האוויר הבריטי, בהתאם לנראה בסרט.

לסיכום, המשחק War of Warplanes עבר שינויים רבים מאז שיצא, ועם השינויים המרעננים האחרונים, שווה לכם להוריד את המשחק ולנסות אותו. הוא זמין להורדה בחינם.