"אתה נשר גאה ויפה". אלה היו המילים הראשונות שהמפתחים של Eagle Flight אמרו לי כשנכנסתי לחדר הקטן שבו ההדגמה התקיימה. "אני באמת נשר גאה ויפה", חשבתי לעצמי בעודי חוגר את מכשיר ה-Oculus Rift לפרצופי. בצירוף מקרים מדהים, אתם גם משחקים נשר בכותרת VR החדש של יוביסופט.

אחרי שנאבקתי עם המכשיר כמה דקות (משקפים ארורים), חזיתי בגרסה ירוקה ומיוערת של פריז דרך עיניו של נשר בשם "ינשוף". חברתי לקבוצה יונה קיננה לידי כשחיכינו שההדרכה ושני סבבי מולטיפלייר יתחילו. בינתיים, התפעלתי מהמקור החדש שלי שהופיע בתחתית המסך. זה היה באחלה של מקור.

ההדגמה של Eagle Flight בדוכן של יוביסופט במהלך כנס E3 כללה את אותו מצב מרובה משתתפים שראינו במסיבת העיתונאים של החברה – "תפוס את הטרף". הוריאציה הזו על "תפוס את הדגל" המוכר מעמידה שתי קבוצות של נשרים זו מול זו כשהן נלחמות על פגר של ארנב בין העצים והגגות של פריז. כל מה שצריך לעשות זו לעוט אל סבך העצים, לתפוס את הארנב ולהביא אותו לקן. ובכן, זה לא כל כך פשוט כשמוסיפים לזה ניווט ברחובות צרים וענפים צפופים במהירות מטורפת.

eagle-flight-1

השליטה בנשר היא פשוט למדי. אתם טסים כל זמן לעבר הנקודה אליה אתם מסתכלים, כלומר אתם שולטים בכיוון שלכם בעזרת הראש שלכם. לפנייה חדה או לעשות סיבוב פרסה, צריך להטות את הראש הצידה ךכיוון שברצונך להפנות. לתמרון הזה לקח לי הכי הרבה זמן להתרגל, בגלל שאינסטינקטיבית ניסיתי לסובב את הראש שלי כאשר רציתי להסתובב, מה שבדרך כלל גרם לי לעוף ישר לתוך קיר. עם זאת, כל מה שנדרש הוא משחק אחד כדי באמת להבין את העיקרון ולהתחיל לטוס עם הציפורים הגדולות. אפשר גם להאיץ או להאט באמצעות הטריגרים בשלט עבור רמה נוספת של שליטה בפניות חדות או כמנסים להתחמק מיריב שיושב לכם על נוצות הזנב.

ברגע שתשלטו באמנות התעופה, תוכלו לנסות את הגרס הציפורית של קרבות אוויר. נשרים, מסתבר, יכולים לשגר גל צליל חזק מספיק בשביל להפיל ציפור יריבה מהשמים, או לפרוס מגן אנרגיה סביבם כדי להגן עליהם מפני גל קול שכזה. אתם יכולים גם להשתמש במגן ולהתנגש ביריב על מנת לחסל אותו במכה אחת. מדוע לנשר יש מגן אנרגיה מעולם לא הוסבר לי, אבל זז רק אחת מהתעלומות הגדולות של החיים.

eagle-flight-4

לאחר ההדרכה הסתיימה, הייתי מוכן לעוף ולתפוס את מקומי כמלך העופות. המשחק הראשון הסתיים עם הפסד משפיל של 1-3 עבור הצוות הדו-ציפורי שלי, אם כי אני הייתי זה שהבקיע את הנקודה היחידה. המשחק השני היה מעט טוב יותר, עם תוצאה סופית של תיקו 1-1. זה רק מראה כמה מהר מתרגלים לשליטה הייחודית של המשחק. בעוד שאת הסבב הראשון העברתי בלהתרסק לתוך בניינים, בסבב השני כבר פיצצתי ציפורים וביצעתי פעלולים נועזים במסע שלי לניצחון.

בעוד ש"תפוס את הטרף" היה חוויה אינטנסיבית באמת שגרמה לי לשכוח שאני לובש מכשיר VR קל למדי על הפנים שלי, זה לא מרגיש כמו משהו שיכול להחזיק את תשומת הלב (או שרירי הצוואר) שלכם במשך זמן רב. מפתחי Eagle Flight הזכירו לי שלמשחק יהיה קמפיין לשחקן יחיד מלא, שמתפרש על "כמה שעות", אבל הם עדין לא מוכנים להראות אותו.

eagle-flight-2

בתור ההתנסות הראשונה שלי עם Oculus Rift ו-VR בכלל, Eagle Flight הייתה מאוד חיובית. זה הוכיח לי כי ניתן לשחק משחק מאוד דינמי ומהיר על VR, ללא חשש מכאבי ראש או בחילה. אני עדיין מחכה לראות את המשחק המלא, עם מצבים מרובי משתתפים אחרים וקמפיין הסיפור, אך לעת עתה זה נראה ש-Eagle Flight נמצא בדרכו להיות הצלחת מסחררת.

Eagle Flight יגיע ל-Oculus Rift, HTC Vive ו-PS VR מאוחר יותר השנה.