רגע לפני השקת קונסולת הדגל הבאה של Microsoft, ה-Xbox Series X|S, אפליקציית ה-Xbox Game Streaming מגיעה כעת גם לבעלי מערכת iOS. לאחר השחרור לאנדרואיד, משתמשי אייפון/אייפד רבים חיכו שהאפשרות להזרים את משחקי ה-Xbox שלכם תגיע גם אליהם.

באמצעות היישומון של Xbox על גבי מכשיר הטלפון, ניתן יהיה להדליק את ה-Xbox One שלכם ולהפעיל Forza Motorsport 7 למשל. זה ממש נחמד, כי אם המעי הרגיז שלכם מחליט שעכשיו, ממש עכשיו זה הזמן לשירותים, תוכלו כעת להמשיך את המשחק על האסלה עם אייפון מסכן שצריך להביט בפנים המתכווצות שלכם, מבלי להפסיד את השוונג.

עבור שחקני PlayStation אלה בכלל חדשות ישנות: פיצ'ר ה-Remote Play אינו חדש לשחקני PlayStation, ואני אומר זאת בלשון המעטה. בעלי מכשיר אנדרואיד/אפל, PlayStation Vita ואפילו PC כבר מעל חצי עשור מזרימים משחקי PlayStation 4 (וגם חלק לא מבוטל ממשחקי PlayStation 3).

זה פיצ'ר נוח למי שלא יכול כרגע לשבת מול מסך הטלוויזיה אליו מחוברת הקונסולה, או עבור מי שרוצה להרגיש כאילו יש לו נינטנדו סוויץ' בבית בלי שיש לו נינטנדו סוויץ'. אני יכול להעיד על עצמי שכ-80% מ-Persona 5 סיימתי על המיטה שלי הרחק מהקונסולה, ומדובר על שעות רבות של אושר. חברת Sony אף הודיעה ממש לאחרונה שפיצ'ר ה-Remote Play יעבוד גם בדור הבא, כך שנמשיך כולנו ליהנות ממשחקים כבדים גם באסלה.

Xbox Game Streaming

חשוב להבהיר ש-Xbox Game Streaming אינו קשור לפרויקט xCloud של מייקרוסופט (שזמין בישראל) ובו ניתן לשחק במשחקים ישירות מהענן. ב-xCloud אין צורך להיות בקרבת הקונסולה ולמעשה אין אפילו צורך בקונסולה, בדומה לשירות ה-PlayStation Now של סוני (שלא זמין בישראל, חצופים). השירות אמנם עדיין במצב בטא אך כשהוא ייצא רשמית, הוא צפוי להביא את בשורת ה-Xbox להמונים.