Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא משחק תפקידים מרענן עם סגל דמויות כיפיות ועולם מסקרן. התלהבתי מההתקדמות של הדמויות בעולם הבידור, ומצאתי את עצמי מזמזם את להיטי ה-J-Pop של המשחק.

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore נותן מבט מרענן על משחקי תפקידים יפניים עם קרבות בתורות ומשלב בין העולמות של Fire Emblem ו-Atlus. במשחק אנחנו שולטים בחבורת צעירים שנלחמים במפלצות בעולם מקביל באמצעות היכולת שלהם להופיע מול קהל.

מתלמידי תיכון לאלילי פופ יפניים בכמה שלבים פשוטים

הסיפור של Tokyo Mirage Sessions #FE Encore מתחיל כשאיצוקי אאוי (Itsuki Aoi) פוגש את חברתו ללימודים טסובאבה אוריבה (Tsubasa Oribe) בתחרות כשרונות למציאת האיידול היפנית הבאה. לאחר שרשרת תקריות, הם מקבלים את היכולת להשתמש באווטארים כדי להלחם ביצורים רעים שמחפשים לגנוב מאנשים את יכולת היצירה, אשר נקראת Performa. האווטארים הללו, אשר קרויים "אשליות" (Mirages) מבוססים על דמויות מפתח מהמשחקים Fire Emblem: Shadow Dragon ו-Fire Emblem: Awakening כמו כרום (Chrom), שאידה (Caeda), קיין (Cain) ות'ארג'ה (Tharja).

בכל פרק בסיפור, האשליות הרשעות תוקפות יעד אחר בעולם הבידור של טוקיו, והגיבורים שלנו צריכים לפלוש למבוך במימד מקביל ולהציל את המצב.

כשאיום האשליות הרשעות הולך ומתגבר, גם גיבורנו צריכים להתחזק. משום שהיכולת להשתמש באשליות הללו להלחם נובעת מהיכולת של האדונים שלהם להופיע, כל אחת מהדמויות בצוות הגיבורים שלנו צריכה להתפתח בעולם הבידור היפני כדי להתחזק. לאורך העלילה, אנחנו נוכחים לא רק לאקשן, אלא גם לגדילה של כל אחת מהדמויות בתחום שלה.

במרכז הסיפור אנחנו מלווים את ההתפתחות של טסובאסה, שלומדת שירה, דוגמנות ומשחק כדי להפוך לאלילת פופ יפנית. אנחנו נחשפים גם לקריירה המתפתחת של שאר הגיבורים במהלך סיפורי צד שנפתחים כשאנחנו מתקדמים בסיפור הראשי. במהלך סיפורי הצד אנחנו עוזרים לדמויות להתקדם במסלול שלהן ולהתגבר על הקשיים האישיים שלהן. בסופם הדמות שאותה ליווינו מתקדמת לשלב הבא בקריירה שלה, ומקבלת יכולת חדשה לקרב.

מאוד נהניתי לצפות בהתקדמות של הדמויות השונות בקריירה. הדמויות מעניינות וכיפיות, ולכולן יש את ההתמודדויות שלהן, וזה ממש מספק לראות אותן צולחות את הקשיים הללו. לא צריך להיות חובב גדול של J-Pop כדי להתלהב מהלהיט הראשון של טסובאסה ולשמוח בשבילה.

מעבר לעלילה הראשית ולסיפורי הצד, המשחק מכיל מספר משימות צד פחות מעניינות שלרוב מסתכמות בלדבר עם אנשים, לנצח אויבים ספציפיים או לחפש חפץ באמצע אחד המבוכים. לצד משימות הצד הללו, הגרסה ל-Switch מציגה סוג חדש של סיפורי צד בשם סיפור נוסף (EX Story). סיפור הצד הנוסף מציע מבוך חדש שנפתח בהדרגתיות, ועלילת צד שמתארת לנו פרק נוסף בקריירת הדמויות, ובכך מוסיף עוד נפח לסיפור.

בין שני עולמות

לאורך הסיפור של Tokyo Mirage Sessions #FE Encore, אתם מטיילים בין שני עולמות – טוקיו הרגילה ומימד האשליות. במרכז המקומות שאתם יכולים לטייל בהם נמצא רובע שיבויה (Shibuya), ואתם יכולים לטייל בחלק מאוד קטן ממנו שנמצא בין תחנת הרכבת שיבויה לכיכר הגדולה ברובע. למרבה הצער, אין הרבה לאן ללכת או עם מי לדבר שם.

שאר האזורים במשחק הרבה פחות מפורטים, וברובם בנויים מאזור קטן עם מעט אנשים לדבר איתם, וכניסה למבוך. אם נפשכם חשקה בשיטוט בטוקיו מפורטת, המשחק הזה הוא כנראה לא היעד שלכם. עם זאת, לי הוא ענה על הצורך במשחק תפקידים יפני מודרני עד עתידני עם שיטוט קל בעיר.

כשאתם פולשים למבוך בעולם האשליות המשחק נעשה באמת מעניין. כל מבוך מעוצב לפי המקום בעולם בו הוא ממוקם, ומכיל סוג שונה של מלכודות וחידות. יש לא מעט מקומות לחקור במבוכים, ולשמחתנו, פזורות לאורכם נקודות שיגור כך שניתן לצאת ולהכנס מהמבוכים בקלות.

כשאתם מטיילים במבוך, אשליות רשעות מופיעות להן בדרך שלכם. אתם יכולים להלחם בהן, או להמם אותן באמצעות החרב של איצוקי ולהמנע מקרב. זה מאוד נוח, ולא נכנסתי לקרבות שלא היה לי כוח להם, בשונה ממשחקי תפקידים שונים. בסוף כל מבוך, מחכה לכם גם קרב בוס, ולעיתים גם קרב מיני בוס באמצע.

לתת הופעה בתורות

הקרבות של Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הם בתורות, בדומה למשחקי תפקידים אחרים של Atlus. הקרוסאובר עם סדרת Fire Emblem בא לידי ביטוי גם כאן, עם מערכת ניקוד, חולשות, חוזקות, ונשקים שמבוססת על זו של Fire Emblem.

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

בקרב תוכלו לשלוט על שלוש דמויות בתורות. בכל תור תוכלו לתקוף בהתקפה רגילה, להשתמש ביכולת או אפילו להחליף דמות. כאן הייחודיות של מערכת הקרב, שנקראת סשנים (Sessions), באה לידי ביטוי. כשתפעילו יכולת על יריב עם חולשה לאותה יכולת, הדמויות האחרות שלכם יכולות להצטרף להתקפה נוספת על אותו יריב דרך סשן. כך ניתן להשיג הזדמנויות להתקפות נוספות על אויבים, להגיע לקומבואים גדולים, ולהפתר בזריזות מיריבים מסוכנים.

בשיאים של המשחק, אתם תמצאו את עצמכם מתכננים את ההתקפות שלכם כדי לכוון את הסשנים שלכם על החולשות של האויבים השונים ולהפתר מהאיומים כמה שיותר מהר. ככל שהמשחק מתקדם, היכולת שלכם לשרשר סשנים יותר מורכבים משתפרת, ומנגד, האויבים נהיים יותר חסינים להם. אתם תצטרכו לתכנן טוב איזה יריב לתקוף כדי לא לפגוע בו עם סשן שחלש נגדו או אפילו ירפא אותו.

לצד היכולות הרגילות, הדמויות שלכם יכולות ללמוד ביצועים (Perfomances), וביצועים חופשיים (Ad-lib Performance). יכולות אלו הן יותר סינמטיות ומבוססות על אירועים מהתפתחות הקריירה של הדמויות במשחק, כמו למשל הלהיט הפופולארי החדש שהן השיקו. זו דרך מצויינת שבה Tokyo Mirage Sessions #FE Encore משלב את הסיפור בקרבות, ונהינתי לצפות ביכולות הללו בכל פעם שהשתמשתי בהן.

ללמוד איך לכבוש את הבמה

לאורך המשחק, הדמויות שלכם מתפתחות בשתי צורות עיקריות. בכל קרב, הדמויות שהשתתפו בו צוברות נקודות ניסיון ועולות רמות, שמשפרות את הנתונים שלהן. על השתתפות בקרב, דמויות עולות בצורה הדרגתית בדרגת הבמה שלהן (Stage Rank), אשר מאפשרת להן ללמוד יכולות חדשות ופותחת סיפורי צד חדשים לדמויות.

במקביל לזה, הנשקים שאליהם האשליות של הגיבורים משתנים, אשר נקראים Carnage, עולים רמות. לכל נשק שכזה יש מספר רמות שדרוג, ועבור כל רמה שכזו, הדמות יכולה ללמוד יכולת חדשה. יש כמות גדולה של נשקים שניתן לייצר עבור כל דמות, ולכל נשק שכזה יש יכולות שונות שניתן לפתוח. בשלבים המתקדמים יותר במשחק, הבחירה באיזה נשק להשתמש ואיזו יכולת ללמוד הופכת למעניינת יותר, ומשאירה לא מעט מקום לקסטומיזציה.

הקסטומיזציה לא נגמרת ביכולות – במשחק יש גם חנות תלבושות שבה ניתן לרכוש תלבושות שונות לדמויות. ב-Tokyo Mirage Sessions #FE Encore יש כמה תלבושות שלא היו זמינות במשחק כשהוא יצא ל-Wii U, ביניהן תלבושת של Joker מ-Persona 5, תלבושת של תלמידים באקדמיית הקצינים של Fire Emblem: Three Houses, ועוד.

אסתטיקה במרכז הבמה

מהרגעים הראשונים במשחק, Tokyo Mirage Sessions #FE Encore כבר מככב עם סצינות אנימציה יפהפיות. בכל סצינות האנימציה ניתן לצפות שוב בכל שלב בסיפור מהמשרד שמהווה את הבסיס שלכם – פיצ'ר שחסר לי בהרבה משחקים אחרים.

בין אם אלה הסצינות המאויירות או התפריטים, כל האסתטיקה של המשחק צבעונית ואנרגטית. באף שלב לא הרגשתי שדברים נהיים מבולגנים מדי – הכל תמיד מסודר, ובכל הצבעים.

גם כשלא מדובר בסצינות מאויירות, המשחק מכיל דיבוב מלא ביפנית עם התאמת שפתיים. שחקני הקול עושים עבודה מעולה בלתת חיים ואישיות לדמויות השונות, ובזכותם כל כך קל להקשר לדמויות בסיפור.

אבל החלק הכי מוצלח ב-Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא ללא ספק המוזיקה הנהדרת שלו. בין אם זו המנגינה הקצבית של הקרבות, או המנגינה המצמררת של המבוכים השונים, פס הקול של המשחק קליט ואנרגטי. לא תיארתי לעצמי שאני אזמזם ואשיר שירי J-Pop של זמרות עם קול צפצני בעודי כותב את הביקורת הזו, אבל הנה אני כאן, שר ומזמם את הלהיט הראשון של טסובאסה.

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא משחק שכבש אותי מהרגעים הראשונים שלו, והמשיך לכבוש אותי מחדש שוב ושוב בעודי מתקדם בו. הוא הוציא אותי מאזור הנוחות שלי עם נושאים שלא ידעתי שאני אתחבר אליהם עד כדי כך, כמו עולם הבידור ביפן, וגרם לי לזמזם את המנגינות שלו גם כשלא הייתי על ה-Switch.

העלילה של המשחק והעולם שהוא מציג היו מקוריים ומעניינים, והדמויות השונות והקשיים שאיתן הן מתמודדות השאירו אותי מרותק. רק חבל שהאזורים שבהם ניתן להסתובב הם מצומצמים ומאכזבים.

מערכבת הקרב של Tokyo Mirage Sessions #FE Encore יוצרת סיפוק כשאתם מצליחים להנחית קומבו ארוך שבו כל אחת מהדמויות שלכם מצליחה לתקוף. מנגנון הסשנים מעניק לקרבות בתורות מימד נוסף של עניין שהיה חסר במשחקים אחרים.

בין אם אתם מעריצי Fire Emblem שמחפשים עוד קריצה לעולם והדמויות, או אם נפשכם חשקה במשחק תפקידים יפני של Atlus על ה-Switch, או אם פשוט חסרה לכם זריקה של אופטימיות מתקתקה, יכול להיות שהיעד הבא שלכם הוא Tokyo Mirage Sessions #FE Encore.

מפתחת: Atlus

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 17 לינואר, 2020

ז'אנר: תפקידים

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק ביקורת של Tokyo Mirage Sessions #FE Encore סופק על ידי נינטנדו ישראל.