אחרי המתנה ארוכה מאוד, משחק ההמשך של Persona 5 עתיד להגיע למערב. Persona 5 Strikers הוא ספינאוף המשך בסגנון Warriors של חברת Koei Tecmo, ועתיד לצאת בשנה הבאה ל-PlayStation 4, Switch ובאופן מפתיע, Steam.

אם אתם אוהבים משחקי תפקידים, אי אפשר שלא להכיר את Persona 5, ואם אתם בכתבה הזו, רוב הסיכויים שכבר שיחקתם בו או בגרסה המשופרת שלו, Persona 5 Royal. סדרת Persona השפיעה לאורך השנים על הרבה משחקים, והפכה לאיקונית, במיוחד בזכות העלילה הטובה שלה, הדמויות הכיפיות, השילוב של חיים רגילים ו-slice of life יחד עם הדרמה שבסיפור, ומערכת התאריכים המיוחדת שלה.

כבר לא רק משחק תפקידים

Persona 5 Strikers הוא ספינאוף בסגנון Musou (או באנגלית Warriors). זה אומר שהוא משחק אקשן, בראש ובראשונה. לפחות במערב, Persona לא תהיה הסדרה הראשונה שמקבלת משחק ספינאוף עלילתי עם משחקיות שכזו, שכן קיבלנו ממש לפני כמה שבועות את Hyrule Warriors: Age of Calamity.

אבל מה זה אומר? זה אומר שב-Persona 5 Strikers אנחנו נלחם מול המוני אויבים ונשמיד אותם בהתקפות מסוגננות בקרבות אפיים. המשחק יקח אותנו בטיול מסביב ליפן, כשבכל מקום נצטרך להתמודד עם איום חדש. בשונה מ-Persona 5, הפעם נוכל לשחק בתור כל אחת מהדמויות בחבורה, אבל מנגד, משחקיות התפקידים נשמרת בצורה זו או אחרת. דמויות עדיין צפויות לעלות רמות, ואתם עדיין תוכלו לשלב פרסונות כדי ליצור פרסונות חזקות יותר ב-Velvet Room.

בנוסף, במשחק החדש צפוייה להיות מערכת תאריכים ועולם שנוכל לטייל בו גם שלא במסגרת הקרבות, וקשרים חדשים להתקדם בהם. זה אמנם לא בדיוק אותו המשחק כמו Persona 5, אבל נראה שבהחלט הכוונה כאן היתה ליצור את אותה האווירה, אבל בסדר גודל אפי יותר.

מאיפה ממשיכים

המשחק Persona 5 Strikers ממשיך את העלילה של הדמויות מ-Persona 5, ולכן תרצו לכל הפחות לשחק בו לפני. אם שיחקתם את Persona 5 Royal, שהוא גרסה משופרת של Persona 5 שמכילה דמויות חדשות ועוד חלקי עלילה אחרי סוף המשחק של Persona 5 הרגיל, אתם בטח תוהים מה קרה להמשכיות.

ובכן, Persona 5 Strikers צפוי להתייחס רק לחלקים שמשותפים בין העלילה של המשחק המקורי ושל Royal, מבלי להתייחס לאירועים והדמויות החדשות שלו. זה אומר שנכון לעכשיו, שני המשחקים הם קנוניים ואתם יכולים לשחק בכל אחד מהם ועדיין להנות מ-Strikers. הדבר לא בהכרח יהיה נכון עבור ספינאופים נוספים שעשויים לצאת בהמשך.

לפי דאיסוקה קאנאדה (Daisuke Kanada), ה-Director מאחורי המשחק, כחלק מחדשה על הכרזת המשחק ב-PlayStation Blog, המשחק אמנם ממשיך את Persona 5, אבל הוא מאמין שמאחר והסיפור "סובב סביב תקרית חדשה לגמרי" הוא חושב ששחקנים יוכלו להנות מהמשחק גם אם הם רק "מכירים את הדמויות ואת הקשרים ביניהן, דרך האנימה או המנגה." לטענתו, שחקנים שאוהבים משחקי אקשן באופן כללי, יוכלו להנות מהמשחק הזה, ולאחר מכן להשלים את סיפור הרקע של הדמויות דרך Persona 5.

Persona 5 Strikers characters

אני מתאר לעצמי שרוב מי שמתכנן לשחק במשחק כנראה כבר מכיר את הדמויות והסיפור הכולל, אבל זו אולי דרך טובה לשכנע שחקני מחשב ו-Switch שנכון לכרגע, לא יכולים לשחק ב-Persona 5 ללא פלייסטיישן.

אילו גרסאות

אמנם עוד לא ניתן להזמין מראש את הגרסאות השונות למשחק, אבל כרגע ידוע על מעט מאוד הבדלים ביניהן. עם כל הגרסאות המוקדמות של המשחק צפוי להגיע ספר אומנות דיגיטלי, פסקול דיגיטלי, וסרט מאחורי הקלעיים, שאם אפשר לשפוט לפי גרסת האספנים שיצאה ביפן, כנראה יכיל סרט על יצירת שיר הנושא החדש של המשחק, You Are Stronger (תשמעו אותו, הוא טוב).

בנוסף לאלה, ישנם כמה בונוסים נוספים. נכון למה שידוע לנו עכשיו, ב-Best Buy (בהצלחה לקנות משם, הם לא שולחים לארץ) ניתן יהיה לקבל יחד עם הגרסה ל-Switch בונוס Steelbook מאוד יפה. אין מילה על משהו דומה לגרסת ה-PlayStation 4. ב-GameStop (גם הם לא שולחים לארץ) יהיה ניתן לקבל סיכה מגניבה. לבסוף, האקולוגיים מבינכם יוכלו להזמין את גרסת ה-Digital Deluxe שתכלול מנגינות ממשחקים קודמים, התקפת all out מיוחדת, ותהיה זמינה למשחק 4 ימים לפני תאריך היציאה הרשמי.

מה שהכי משמח בהכרזה, לפי דעתי, זה ההגעה של המשחק ל-Steam. הסדרה, עד כה היתה מוגבלת בעיקר ל-PlayStation, עד שלפני כמה חודשים Persona 4 Golden הגיע אף הוא ל-Steam. אני מקווה מאוד שזו ההתחלה של הגעת כל הסדרה גם למחשב, ובכך תחשוף שחקנים נוספים אליה.

המשחק Persona 5 Strikers יהיה זמין להזמנה מוקדמת ב-10 לדצמבר, ב-2 בלילה. כחצי שעה לפני, כחלק מה-pre-show של אירוע The Game Awards, הזמרת של סדרת משחקי Persona 5, לין אינאיזומי (Lyn Inaizumi) צפויה לתת הופעה מיוחדת.

Persona 5 Strikers עתיד לצאת במערב ב-23 לפברואר, 2021, ויגיע ל-PlayStation 4, Switch ו-PC.