מאז ההכרזה הראשונה על Fallout 76 האינטרנט היה מלא בשמועות ודליפות לגבי תוכנו של המשחק החדש בסדרה. אך ללא אישור של Bethesda לגבי אילו מהן נכונות כל מה שיכולנו לעשות היה לחכות.

למזלנו, לא נאלצנו לחכות יותר מדי זמן עד לכנס ה-E3 שבו סוף סוף קיבלנו את התשובות שלהן השתוקקנו כל כך.

Fallout 76 מתרחש במערב ווירג'יניה ומספר את סיפורם של השורדים הראשונים שיצאו מהכספות. מבחינה כרונולוגית המשחק מתרחש כ-100 שנים לפני כל שאר המשחקים בסדרה ועוסק בבנייה מחדש של הציוויליזציה אחרי נפילת הפצצות.

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי Fallout 76 הוא שמדובר במשחק רשת מרובה משתתפים. זהו המשחק הראשון בסדרת Fallout שבו ניתן יהיה לחקור את העולם ולהשלים משימות ביחד עם חברים. כמובן שניתן יהיה לשחק במשחק גם לבד אך הוא תמיד יידרוש חיבור אינטרנטי לשרת של המשחק.

מדובר במשחק הישרדות בסגנון שמזכיר מעט את Rust ומשחקים דומים, אך עם התמקדות רבה יותר בסיפור ובמשימות שהיו מנת חלקם של משחקי Fallout מאז ומתמיד.

אבל בניגוד לשאר משחקי ההישרדות מרובי המשתתפים, כאן השרתים יכילו כמות מצומצת של אנשים, כמה עשרות בודדות בלכל היותר, במטרה לא לגרום לעולם להרגיש מאוכלס מדי בשביל שממה פוסט-אפוקליפטית.

ההתמקדות על בנייה מחודשת של הציוויליזציה מעודדת את השחקן לבנות בסיסים או ערים, באופן דומה למה שכבר עשינו ב-Fallout 4.

רעיון חדש ב-Fallout 76 הוא מערכת ה-C.A.M.P.S, מערכת זו מאפשרת לשחקן "לקפל" את הבסיס שלו ולהעביר אותו למיקום חדש או לשרת אחר לגמרי. ניתן אפילו להעביר בין השרתים דמויות ואת ההתקדמות שלהן במשחק. ולפעמים עשויה להיות לכם סיבה מאוד טובה לקפל הכל ולברוח מהר.

במשחק ישנם בסיסים צבאיים סודיים המכילים פצצות גרעיניות. שחקנים יכולו לחקור את העולם, לאסוף את שברי קוד השיגור, ולבסוף להתשלט על בסיס כזה ולשגר את הפצצה על מטרות ברחבי המפה.

בזמן שהשימוש הברור במערכת זו במשחק מולטיפלייר היא להשמיד בסיסים של שחקנים אחרים, מסתבר שיש לה גם שימוש נוסף: לאחר נפילת הפצצה האזור שסביבה נהיה רדיואקטיבי (יותר מהרגיל) וניתן למצוא בו אויבים חדשים ולאסוף ממנו משאבים נדירים שאין דרך אחרת להשיגם במשחק.

אחת התגליות הגדולות לגבי המשחק שנחשפו אחרי הכנס של Bethesda ב-E3 היא התמיכה של המשחק במודים. משחקי מולטיפלייר רבים מתקשים לתמוך במודים שנבנים ע"י הקהילה של המשחק, אך בראיון עם טוד האוורד הוא הכריז ש-Fallout 76 יעשה זאת.

התמיכה לא תהיה קיימת מיד עם יציאת המשחק אך לטענת האוורד הם עובדים על זה ויוציאו את המסגרת לכך מתישהו בעתיד.

באופן אישי, אני מעט חושש מ-Fallout 76. עד כמה שהרעיון של משחק Bethesda אונליין קוסם לי, אני לא יכול להתנער מההרגשה שרדפה אותי גם בזמן ששחקתי ב-Fallout 4, שאנחנו הולכים ומאבדים את העומק של הסדרה.

אומנם הבטיחו לנו שיהיו משימות וסיפור גם במשחק הזה אבל קשה לומר אם מדובר במשחק Fallout שמאפשר לשחקן לגשת לסיפור שלו במגוון דרכים ואפשרויות או שמדובר בסיפור פשוט שמטרתו רק למלא את החלל.

במידה והרעיון של Fallout 76 דווקא כן עושה לכם את זה, תוכלו לרכוש את גרסת האספנים של המשחק שתכיל בתוכה דגם של קסדת T-51 Power Armor שניתן ללבוש, מפה של המשחק ומספר פסלונים של דמויות מהמשחק. זאת בנוסף לבונוסים קוסמטיים בתחילת המשחק.

לרוכשי גרסת ה-Preorder של המשחק תינתן גישה מוקדמת לבטא סגורה שלו.

למרות החששות שלי מפני המשחק והכיוון שאליו הוא לוקח את הסדרה האהובה, אני מאד מצפה ל-Fallout 76 ולמה שהוא יציע. לחקור את העולם של Fallout יחד עם חברים תמיד היה משהו שקיוויתי לעשות ואני מקווה מאד שמשחק המולטיפלייר הראשון בסדרה יעמוד בכל הציפיות של המעריצים.

Fallout 76 יוצא ל-PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי ב14 בנובמבר.