השמועות היו נכונות – סדרת Dead Space חוזרת עם גרסת Remake למשחק המקורי בסדרה.

ההכרזה הגיעה ממש בסוף השידור המיוחד של EA Play Live, עם טריילר טיזר קצרצר שהגיע קומפלט עם הגרסה המקריפה של השיר Twinkle Twinkle Little Star, והאזהרה איקונית "Cut off their limbs." תציצו בעצמכם ותנסו לא לשקשק מפחד.

Dead Space החדש הוא לא המשך ל-Dead Space 3 וגם לא ממש איתחול של הסדרה. מדובר ברימייק שנבנה "מהיסודות" בדומה ל-Final Fantasy 7 או Demon's Souls על ה-PS5. הרימייק הזה יגיע גם הוא לקונסולת הפלייסטיישן 5, אבל גם לאקס בוקס סיריס X והמחשב האישי.

מכיוון שמדובר ברימייק ולא רימאסטר, מעריצים יכולים לצפות לקצת שינויים. לפני ההודעת לתקשורת, Dead Space החדש יהנה מ"סיפור, דמויות וגיימפליי משופרים" – מה שזה לא אומר. בכנות, בעוד שאני מאוד אוהב את המשחק המקורי, הוא יצא ב-2008, וסביר להניח ש-EA רוצה לעשות קצת התאמות לגיימרים של היום. אני רק מקווה שזה לא אומר מערכת שמירה שמבוססת על צ'קפוינטס, כי מערכת השמירה הידנית היא אחד הדברים שהפכו את החוויה המקורית למלחיצה כל כך.

הסטודיו שעומד מאחוריי החידוש הזה הוא EA Motive, שאחראי לקמפיין של Star Wars Battlefront 2 ו-Star Wars: Squadrons. בעוד שבאופן אישי לא שיחקתי באף אחד מהמשחקים האלה, נראה שהסטודיו קיבל את הברכה של שהיוצרים של Dead Space המקורי.

Dead Space

דד ספייס עוקב אחרי מהנדס החלל אייזיק קלארק במשימה שלהם לתקן את החללית USG Ishimura. במבט ראשון, נראה שהחללית נטושה, בלי שום זכר לצוות שלה. אבל מכיוון שמדובר במשחק אימה, איציק שלנו מגלה מהר מאוד מה קרה לצוות, וזה לא שום דבר טוב. עכשיו הוא צריך לשרוד נגד נחיל של חייזריים קטלניים שהדרך היחידה לחסל אותם היא לחתוך להם את הגפיים – בדיוק כמו האזהרה שכתובה בדם על הקיר בטריילר. שימושי!

Dead Space החדש ייצא על ה-PlayStation 5, Xbox Series X והמחשב האישי. מתי? אנחנו עוד לא יודעים, אבל הניחוש שלי הוא "מתישהו בשנת 2022."