ה-LG SN10Y הוא מקרן קול (Sound Bar) עם סאונד מרשים במיוחד שכמעט יגרום לכם להתבלבל ולחשוב שאתם בקולנוע, ויאפשר לכם להנות מסאונד איכותי ומדויק, שיתן לכם תחושה עוטפת גם ללא רמקולים אחוריים, וכל זה באריזה נאה במיוחד אפשר לשים בפרונט של הסלון.


כולנו יודעים שהסלון הוא לב ליבו של כל בית, ובתור לב הבית, בסלון של רוב הישראלים תוכלו למצוא טלוויזיות ענקיות עם נתוני צפייה מרשימים (כמו ה-LG 65C1 המעולה), אך לעיתים קרובות תחום הסאונד ישאר מוזנח יחסית עם שימוש ברמקולים המובנים בטלוויזיה, מה שמשאיר את החוויה לא שלמה.

בשנים האחרונות לתחום הסאונד פרצו לחיינו מקרני הקול, שמציעים סאונד איכותי יותר מהרמקולים המובנים של הטלוויזיה מצד אחד, ומגיעים עם מראה מלוטש שמשתלב בסביבת הסלון מצד שני (בניגוד לרמקולים המכוערים והגדולים של מערכות הקולנוע הביתיות של פעם), מה שגורם ליותר ויותר צרכנים לרכוש מקרן קול.

לתוך העולם הזה מגיע ה-LG SN10Y, עם עיצוב נקי וחלק, ביחד עם טכנולוגיות סאונד מתקדמות ועוצמות סאונד גבוהות, ומבקש שתכניסו אותו ללב הסלון שלכם גם כפריט עיצובי נאה, וגם כגורם שמטרתו לספק חוויית סאונד מושלמת.

LG SN10Y – מה זה כולל?

אז כפי שאמרנו, ה-LG SN10Y הוא מקרן קול, ולמעשה מדובר על סט של מקרן קול וסאבוופר, שמגיעים באריזה אחת ענקית ביחד עם שלט, ערכת תלייה למקרן הקול על הקיר/טלוויזיה, וכבל HDMI.

בשל העובדה שה-LG SN10Y מותאם לטלוויזיות 65 אינץ', הוא ארוך משמעותית מרוב מקרני הקול אותם תוכלו למצוא בשוק, עם אורך של כ-144 ס"מ, אך מלבד אורכו מדובר על מכשיר יחסית קומפקטי בגובה של 63 מ"מ ורוחב של 146 מ"מ, ומכיל בתוכו לא פחות מ-7 רמקולים נפרדים בהספק של 50W.

בנוסף לסאונדבר עצמו, הסט מגיע גם עם סאבוופר שחור ונאה בגודל דיי סטנדרטי של כ-390*310*220 (מעין תיבה עומדת), שמתחבר בצורה אלחוטית לסאונדבר עצמו ומספק 220W נוספים למערכת, מה שסוכם את ההספק של ה-LG SN10Y ל-570W – עוצמתי ביותר.

ה-LG SN10Y מגיע עם 7 ערוצי סאונד בתצורת 5.1.2 – 2 ערוצים קדמיים, ערוץ מרכזי, 2 ערוצים אחוריים, ערוץ סאבוופר (או – 0.1 ערוצים), ובשל התמיכה בטכנולוגיית Dolby Atmos נמצאים גם 2 ערוצים עליונים, שמאפשרים פיזור סאונד טוב יותר ברחבי החדר, להגברת תחושת העטיפה של הסאונד. בנוסף על כך, המערכת תומכת גם בחיבור של שני רמקולים אחוריים (שלא מגיעים עם הערכה) ולהפוך אותה ל-7.1.2 מלאה.

מבחינת החיבורים, תוכלו למצוא ב-LG SN10Y כמובן קישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth מתקדמות, אך גם אפשרויות חוטיות רבות, החל מכניסת USB, דרך יציאה אופטית, ועד ל-3 חיבורי HDMI, כש-2 מהם הם חיבורי HDMI 2.0, ואחד מהם הוא למעשה יציאת eARC שמאפשרת מעבר נתונים מהיר בין הטלוויזיה לסאונדבר, או במילים אחרות – סאונד איכותי יותר (עד 24bit/192kHz).

מהפך בסלון

חיבור ה-LG SN10Y הוא תהליך פשוט במיוחד, כל מה שנדרש הוא לחבר את הסאונדבר לחשמל ולטלוויזיה – וזהו, אתם יכולים להתחיל להנות מהמערכת. החיבור לטלוויזיה יכול להעשות ע"י כל אחד מהחיבורים שציינו מעלה, אך חיבור הסאונדבר לטלוויזיה דרך יציאת ה-eARC שלו ליציאה המתאים בטלוויזיה שלכם יאפשר לכם גם להנות מסאונד איכותי יותר עם כל טכנולוגיות הסאונד המתקדמות שמגיעות עם המערכת – Dolby Atmos ו-DTS:X לחווית סאונד תלת מימדית, סאונד Hi-Res איכותי ומדויק, וכיול חדר חכם למיטוב הסאונד (בעזרת AI).

במידה וחיברתם דרך ה-eARC, אז תוכלו גם לזרוק למגירה את השלט של המערכת, ולהשתמש בשלט הטלוויזיה שלכם בכדי לשלוט גם בעוצמת הסאונד, אך לא תוכלו לשלוט על הפונקציות המתקדמות יותר של הסאונדבר. "למזלנו" חברת LG מאפשרת לשלוט באפשרויות המתקדמות גם דרך אפליקציית ה-LG Soundbar הפשוטה דרך הטלפון שלכם. האפליקציה קלה לחיבור ולשימוש, והחלק הכי חשוב בה מבחינתי היה ביצוע האופטימיזציה של החדר באמצעות ה-AI של LG, מה שאיפשר למערכת ללמוד את החדר, ולבצע מיטוב עצמי של הסאונד בהתאם לכך.

מבחינת המראה, בהחלט מדובר על אלמנט נאה – למרות שהסאונדבר עשוי מפלסטיק, איכות הבנייה שלו היא גבוהה במיוחד עם גימור במראה מתכתי, וביחד עם כיסוי ה-Mesh על הרמקולים מדובר במערכת אלגנטית במיוחד.

LG SN10Y – סאונד מרשים במיוחד

בסופו של דבר, מדובר במערכת סאונד, כך שכל מה שדיברנו עליו עד עכשיו הוא יפה וחשוב, אבל העיקר במערכת סאונד – הוא הסאונד עצמו. במסגרת הזמן הארוך שלי עם ה-LG SN10Y יצא לי לשמוע ממנו מגוון רחב של סאונד, החל משידורי טלוויזיה רגילה ורוב שידורי יורו 2020, דרך סרטים בנטפליקס וסרטוני יוטיוב ועד לסטרימינג של מוזיקה מהטלפון, ואני חייב לומר שה-LG SN10Y הוא פשוט חוויה מדהימה לאוזניים.

נתחיל דווקא מהסאבוופר. צלילי הבאס של המערכת הם פשוט מצוינים. הם לא גבוהים מידי ומשתלטים על כלל הסאונד בחדר כפי שנתקלים לא פעם ולא פעמיים במערכות סאונד. החוויה אפילו מתעצמת לאחר ביצוע הקליברציה של החדר באמצעות האפליקציה של LG, כשהסאבוופר מציג באסים טובים גם בעוצמה שלהם, וגם בדיוק.

הסאונדבר עצמו מספק חווית סאונד מרשימה במיוחד עם שבעת הרמקולים המובנים בו. העובדה שהרמקולים המובנים בו מופנים ל-4 כיוונים שונים (קדימה, לצדדים, למעלה) מאפשר לו ליצור תחושה של סאונד שעוטף אותך מכל הכיוונים, וגורם לך להרגיש כאילו אתה בתוך הטלוויזיה, או כאילו ההתרחשות שאתה צופה בה נמצאת לידך/סביבך, בדומה לחוויה שמתקבלת בקולנוע (דומה, אך שונה במסגרת המגבלות של סאונד שנובע ממקור קטן ויחיד, ולא ממערכת סאונד ענקית המפוזרת ברחבי חדר ענק במספר נקודות שונות).

היתרון העצום מורגש במיוחד בתכנים המותאמים לשימוש עם Dolby Atmos, שבהם באמת ניתן להרגיש את הצליל בכל חלל הסלון בצורה מלאה ומדויקת. לדוגמה בסרטים The Irishman ו-Bright או בסדרות The Order ו-Love, Death & Robots של Netflix. בכל אחד מהם ניתן להרגיש את היתרונות של ה-LG SN10Y עם הסאונד המתקדם – אתה כמעט מרגיש חלק מההתרחשות. הכל קורה סביבך. השיחות, המרדפים והפיצוצים ממש אצלך בסלון.

בפן המוזיקלי, לאלו מכם שירצו גם לחבר את הפלאפון ולהסטרים מוזיקה דרך ה-LG SN10Y, מקבלים חוויה מעולה שעולה בהרבה על כל מה שטלוויזיה רגילה יכולה להציע, ואף רוב מערכות ה-2.1 וה-5.1 שאנחנו מכירים כגיימרים, אך כמובן שאין מה להשוות מערכת 5.1.2 למערכות סאונד מקצועיות, כך שהאודיופילים שביניכם כנראה ישימו לב להבדל (אך כמובן – מערכות מקצועיות גם יעלו הרבה יותר, בהתאם).

איך אפשר להיפרד?

בסיכום הכי פשוט שאפשר, ה-LG SN10Y הוא פשוט סאונדבר מעולה. למי מכם שמסתמך על הרמקולים המובנים בטלוויזיה – אתם תגלו עולם חדש ונפלא עם ה-LG SN10Y, אך גם לאלו מכם שיש בבית סאונדבר פשוט/בסיסי בבית, המעבר אליו יורגש, ואולי אפילו באופן דרמטי.

החיסרונות היחידים שהצלחתי למצוא אחרי חודש עם ה-LG SN10Y הם הגודל שלו, שלא בהכרח יתאים לסלון של כל אחד, והמחיר שלו – כ-3,789 ש"ח, מה שממצב אותו בתור אחד הסאונדברים היקרים יותר בשוק, אך בשורה אחת עם דגמי הפרימיום המקבילים בחברות האחרות.

ה-LG SN10Y סופק ע"י קבוצת ח.י. יבואנית LG בישראל