החדשות האחרונות לפיהן חברת EA כבר לא תהיה המחזיקה הבלעדית ברישיון להפיק משחקי מלחמת הכוכבים הציפה את הרשת בספקולציות: אילו סוגי משחקים יוכלו הגיימרים לשחק בגלקסיה הרחוקה רחוקה?

הרישיון של EA אמנם יפוג רק ב-2023 אבל משחקי וידאו, לא יודע אם שמעתם, לוקח טיפה זמן לפתח. לפחות יומיים. אנחנו למעשה כבר יודעים שאנשי Ubisoft עובדים על משחק עולם פתוח משלהם (מעניין אם יש ערימות חציר במלחמת הכוכבים) ומסתמן כי משחק KOTOR חדש בדרכו אלינו – אם כי לא ברור אם מדובר ברימייק או משהו אחר.

עד שגל המשחקים החדש יגיע, הרשיתי לעצמי להפליג במחוזות הדמיון עם משחקי מלחמת הכוכבים שהייתי רוצה לראות. מוזמנים כמובן להוסיף משחקים דמיוניים משלכם.

לטיול יצאנו: משחק הרפתקאות לינארי

סטודיו אידיאלי: Naughty Dog, אלא מי?

אני מצטער אם אני שובר למישהו את האשליה, אבל מלחמת הכוכבים במהותה היא סדרת הרפתקאות לילדים. כן, הרפתקאות. כן, לילדים. עם זאת, כמעט ולא ראינו (לפחות לא במילניום הנוכחי) משחקי פלטפורמה שתואמים את הז'אנר, אלא בעיקר RPG ואקשן. אמנם Jedi: Fallen Order הוא בערך משחק הרפתקאות, אבל במקביל הוא גם הרבה מאוד דברים אחרים אז אני לא יודע עד כמה זה נחשב.

לכן הרעיון הוא כזה: משחק הרפתקאות לינארי לחלוטין בסגנון משחקי Uncharted. הגיבור? ובכן, אם חוזרים לשורשים אז בואו נעשה זאת עד הסוף: לוק סקייווקר. למה לא, בעצם? אנחנו יודעים שסקייווקר אחרי פרק 6 יצא למגוון מסעות והרפתקאות בכל מיני מקדשים כדי ללמוד על מקורות הג'דיי. יכולות הג'דיי המרשימות שלו מתאימות כמו כפפה ליד הרובוטית שלו עבור סגנון הפלטפורמה שמשחק כזה מצריך.

משחק הרפתקאות של מלחמת הכוכבים

אם לא סקייווקר, יש אופציה נוספת: דוקטור אפרא. דוקטור אפרא היא דמות חדשה יחסית שהופיעה בינתיים רק בסדרות הקומיקס, והיא – שימו לב – ארכאולוגית שחוקרת מקדשים עתיקים. למעשה דוקטור אפרא היא המקבילה של מלחמת הכוכבים לאינדיאנה ג'ונס, עם אותה חוצפה, תעוזה והומור (ואולי גם פחד מנחשים) כמו למקבילה ההריסון פורדית שלה. לראות את דוקטור אפרא עוברת מסדרת הקומיקס בכיכובה למשחק הרפתקאות – ואולי, אעז לחלום, יחד עם לוק סקייווקר (שניהם פעלו באותה תקופה) – זו התגשמות חלום שלא ידעתי עד עכשיו שהיה לי.

הרעיון למשחק שכזה מונח על מגש של כסף, ומישהו רק צריך לקחת אותו ולעשות עם זה משהו.

שובו של רבן: רימייק של Knights of the Old Republic

סטודיו: Bluepoint Games

כתבתי את הסגמנט הזה לפני שצצו השמועות על משחק KOTOR חדש, אבל עוד אין הכרזה רשמית לכן ארשה לעצמי לספר על הגרסה שלי למשחק.

Knights of the Old Republic Remake

המשחק המקורי הוא אחד ממשחקי התפקידים (ובאופן כללי, אחד ממשחקי הוידאו) הכי טובים שנוצרו, בעיקר בזכות הסיפור יוצא הדופן שלו רווי הבגידות, השסע והמאבק בין הצד המואר לצד החשוך – זאת על רקע כוכבים מגוונים בגלקסיה בתקופה עליה אנו לא יודעים הרבה: 4,000 שנים לפני שלוק סקייווקר נגמל ממוצץ.

כיוון שחלפו 18 שנים מהמקור ובהחלט יש מה לשפר, אני מתכבד להזמין את סטודיו Bluepoint Games להפעיל את מגע הקסם שלו על הרימייק המתבקש הזה. Bluepoint הוכיחו עצמם בעולם הרימייקים עם Shadow of the Colossus ו-Demon's Souls. הסטודיו מסוגל לקחת את חומר הגלם של המקור ולהתאים אותו לקאנון החדש של מלחמת הכוכבים ואולי, אם אפשר, להרחיב על המשחק המקורי עם כוכבי-לכת חדשים, דמויות שלא ראינו קודם ומכניקות חדשות.

Coruscant נויר: מיסתורין בלשי

סטודיו: Rockstar (לא בגלל GTA אלא L.A. Noire).

אחד מכוכבי-הלכת האהובים עלי בגלקסיה הרחוקה-רחוקה הוא קורוסנט (Coruscant), הכוכב שהוא עיר אחת ענקית בה מתרחש חלק הארי של טרילוגיית הפריקוולים. דמיינו משחק שיאפשר לשחקנים לשוטט בעיר הגדולה, לחקור בה פינות חבויות, לבקר במקדש הג'דיי ולהתרועע עם עבריינים.

Star Wars 1313

כן, אני יודע. אני זורע מלח על פצעיו של Star Wars: 1313 שאמור היה, פחות או יותר, להיות משחק שכזה בטרם בוטל באכזריות על-ידי דיסני. להחזיר את פרויקט 1313 לחיים לא נשמע מציאותי במיוחד, אבל משחק בו נחקור את קורוסנט עדיין קורץ לי ולאחרים.

קורוסנט הוא מקום ע-נ-ק-י ואני לא רואה סיבה להפוך את המשחק לעולם פתוח, פשוט כי זה בלתי אפשרי ומיותר. הרעיון הוא לאפשר לשחקנים לחקור איזורים מגוונים עם הרגשה של עולם פתוח, בלי באמת להיות כזה (לא בשונה מ-Jedi: Fallen Order. אמרתי לכם שזה משחק שהוא הרבה דברים).

במשחק הדמיוני שלי נגלם ג'דיי אשר עם החניך שלו יוצאים לחקור רצח של בכיר פוליטי, חקירה שמובילה את השניים אל קצוות שונים של קורוסנט ולמפגשים ידידותיים יותר או פחות עם מגוון דמויות. רק בסוף המשחק נגלה כי הג'דיי הצעיר הוא מישהו שאנו כבר מכירים בגרסה מבוגרת שלו, אולי קווי-גון ג'ין או מייס ווינדו (כי זה לא סיפור מלחמת הכוכבים בלי איזה טוויסט).

Star Wars concept art

לשאוף גבוה: אקשן בעידן High Republic

סטודיו: EA (כי לפעמים הם בסדר).

לא מזמן הכריזו דיסני ולוקאס בחגיגיות על תת-סדרה חדשה של מלחמת הכוכבים בשם "הרפובליקה הגבוהה" (High Republic). זו תקופה שמתחילה כ-300 שנים לפני ימיו של לוק סקייווקר ונמשכה בערך 200 שנים. עידן הרפובליקה הגבוהה הוא תור הזהב של הרפובליקה הגלקטית, תקופה בה הג'דיי היו בשיא כוחם ולא מיעוט נרדף כפי שאנו רגילים לראות אותם.

לכן כל-כך, אבל כל-כך, מתבקש לקבל משחק אקשן בעידן הרפובליקה הגבוהה. למעשה כבר הוכרזו סדרות קומיקס, ספרים ואפילו סדרת טלוויזיה שיתרחשו כולם בתקופה הזו, כלומר משחק וידאו הוא רק שאלה של זמן.

במשחק שלי נוכל להיכנס לנעליהם של מספר ג'דיי שהיו פעילים באותה תקופה, כולל יודה בכבודו ובעצמו. התקופה הפורחת הזו תאפשר לשחקנים לבקר כוכבי-לכת גדולים וידועים בתוך הגלקסיה ולא שוב בכוכבי לכת אזוטריים עם חול או קרח כי די, כמה אפשר. כיוון שמסדר הסית' היה פחות או יותר רדום באותה תקופה, הג'דיי ייאלצו להתמודד מול כוח מסתורי חדש שמאיים על הסדר ברפובליקה.

Star Wars action

בתחום הזה EA יודעים מה הם עושים, והייתי בשמחה נותן להם את המפתחות למשחק שכזה (כל עוד לא יהיו בו מיקרוטרנסאקציות).

שר הטבעות והלייט סייבר: RPG ופנטזיה גבוהה

סטודיו: Monolith

בואו נלך לתקופה מוקדמת, יותר מוקדמת מהתקופה של KOTOR ולפני שבכלל היו טכנולוגיות מתקדמות בגלקסיה.

המשחק יחקור את מקורות הג'דיי והסית' בסגנון פנטזיה גבוהה, 25,000 שנים לפני פרק 4. הרפובליקה זה עתה נוסדה והדמות המסתורית שידועה כיום בתור פריים ג'דיי מקימה את המקדש הראשון בכוכב Ahch-To (לבריאות). כן, בכוכב הזה יתרחש המשחק ואנו, בנעלי הפריים ג'דיי, ניאבק בכוחות אפלים, נִלְמָד יכולות חדשות ונגייס ג'דיי טריים לשורותינו.

star wars jedi fallen order purge trooper

משחק פנטזיה RPG של מלחמת הכוכבים הוא אפשרי לגמרי, ואם יש סטודיו אחד שיכול לעשות זאת הוא Monolith שכבר יצרו שני משחקים מדהימים של שר הטבעות. לפני שתגידו "אבל רם, הסטודיו שייך לוורנר ודיסני בחיים לא יאפשרו זאת" אזכיר כי גם Avalanche שייכים לוורנר, וזה לא מנע מהם לשחרר משחק על פי "מכוניות 3". אם תאמינו בכוח, הכל אפשרי.

הטוב, הרע ובלי התינוק: מערבון של המנדלוריאן

סטודיו: Crystal Dynamics?

מודה, זה לא רעיון מהפכני או חדש. גם טרול האינטרנט הידוע קורי באלרוג (במקרה הוא גם במאי God of War) כתב בטוויטר רעיון למשחק מנדלורי משלו. אבל אנחנו עוסקים בפנטזיות וכרגע, לצערי, זו עדיין פנטזיה.

The Mandalorian

בגרסה שלי מדובר במערבון-חלל שמתרחש לפני מאורעות הסדרה, בטרם פגש הלוחם עם שריון הבסקר את בייבי יודה. במילים אחרות, משחק מלחמת הכוכבים בו אנו צייד ראשים על כל המשתמע מכך – נצוד פושעים מסוכנים בחלקים המפוקפקים של הגלקסיה. המשחק הוא מערבון עם אלמנטים של התגנבות והתנקשויות שקטות, יותר Hitman ופחות Assassin's Creed. ככל שנצוד יותר פושעים, כך המוניטין שלנו יגדל והמשימות יהפכו למסוכנות יותר.

קדימה, לוקאספילם. הכו בבסקר בעודו חם!

לוק, המשחק הזה קשה: משחק Souls-סטייל עם דארת' ויידר

סטודיו: נחשו (כן, From Software)

התחלתי את הרשימה עם הבן, טבעי שאסיים עם האבא.

דארת' ויידר הוא הרבה דברים: לוחם מוכשר, מנהיג מאיים וגיבור כל האסמטיים באשר הם. ויידר למעשה כה חזק ומאיים עד שכל דמות, בין אם היא מהרפובליקה או מהאימפריה, צריכה לחשוש לחייה (ולדרכי הנשימה שלה) בכל מפגש עם הלורד האפל. אבל מה יקרה אם דארת' ויידר הוא זה שיהיה בעמדת נחיתות?

Star Wars Darth Vader

המשחק עובד ככה: דארת' ויידר, בגלל סיבות, נאלץ לבצע נחיתת אונס בכוכב לכת נטוש במערכת שמש שלא מופיעה באף GPS. עם חללית הרוסה וחרב אור שאבדה בהתרסקות, נאלץ הג'דיי-לשעבר לתמרן דרכו במקום המסתורי והחשוך אליו הגיע – רק כדי לגלות כי הכוכב שורץ במפלצות-ענק ממגוון סוגים שמתחבאים ביערות, בביצות, במקדשים נטושים ובמבוכים מבלבלים.

אין למשחק כזה שום מדריך. מהדקה הראשונה נצטרך לבד לחשוב לאן ללכת ומה לעשות, ועד שנשיג את חרב האור חזרה לידינו (אי שם לקראת סוף המשחק) ייאלץ ויידר להילחם עם כל מה שהוא מוצא, להשתמש בכוח, לקפוץ גבוה, והכי חשוב – לחמוק ממתקפות קטלניות בגלגולים, כיאה למשחק Soulslike טיפוסי.

זו העת למשחק מלחמת הכוכבים שיוציא מהשחקנים את הנשמה. מי בעניין?

לסיום: דייטינג סים יפני

"יאמטההה קודסאאאי קיילו-רן קוּן, וואטאשי ווה קוֹקוֹרוֹ גה דוֹקי דוֹקי", רגע חכו לאן אתם הולכים?