ביום שלישי, ה-26 בינואר, 2021, אפל שיחררה את iOS 14.4 ואת iPadOS 14.4. זהו העדכון הרביעי שאפל משחררת מאז השקת iOS 14 בקיץ שעבר. העדכון הנוכחי מגיע בקנה מידה קטן ממה שאנחנו רגילים לראות, ומתמקד בעיקר בעדכון ביצועי המצלמה וה-Bluetooth, לצד כמה עדכוני אבטחה ותיקון כמה באגים בודדים.

Apple iOS 14.4 Widgets
iOS 14 הביאה איתה ווידג'טים למסך האייפון. התמונה באדיבות אפל

בגזרת האבטחה, למרות ההתחייבות לשחרר פרטים נוספים בקרוב, נראה שאפל מנסה לשמור על עמימות מסויימת בעת הפרסום, כשלטענתה העדכון הנוכחי מטפל בפרצת אבטחה "שיכול להיות שנוצלה באופן אקטיבי". מעבר לכך, לא פורסמו פרטים לגבי הפרצה הזאת, שככל הנראה דווחה על ידי חוקר אבטחה אנונימי. בנוסף לכך, אפל שחררה עדכוני אבטחה עבור WatchOS 7.3 ו-TVOS 14.4.

מבחינת ה-Bluetooth, נראה ש-iOS 14.4 מביאה איתה בעיקר שיפור באיכות חיי הצרכנים שאוהבים לחבר את המכשיר שלהם באמצעות Bluetooth. לדוגמא, אם נתקלתם בעבר במקרה שבו הווליום באוזניות האלחוטיות שלכם נמוך ממה שציפיתם בעת הכרזה על התראות נכנסות, אל חשש. העדכון מאפשר לקבוע בהגדרות את סוג המכשיר ה-Bluetooth אליו אתם מחוברים, ובכך לכוונן את הווליום באופן הולם למכשיר.

בגזרת המצלמה, בעוד שהשיפורים אינם מביאים איתם בשורות מטורפות, iOS 14.4 בכל זאת מצליחה לשפר את חווית השימוש במצלמה מכמה בחינות. ראשית, העדכון פותר באג שגרם להיווצרות ארטיפקטים בתמונות שצולמו במצב HDR במצלמה של האייפון 12 פרו. שנית, העדכון לא פוסח גם על יכולות עיבוד התמונה של האייפון, מה שמאפשר למצלמה לזהות קודי QR קטנים יותר מאשר בעבר. יתר על כן, אפל הוסיפה פיצ'ר שנועד להזהיר אם המכשיר אינו מזהה את המצלמה שלו כמצלמה מקורית של אפל. במבט ראשון זה לא נשמע שימושי במיוחד, אבל אני מאמין שזה משהו שיכול לבוא לידי ביטוי במקרה והמכשיר עובר תיקון, במיוחד במעבדה שאינה מעבדת אפל רשמית.

מערך הצילום של האייפון 12 פרו, הכולל שלוש מצלמות, מבזק ו-LiDAR. התמונה באדיבות אפל

בנימה אישית, אני מאוד אוהב את המקום שאליו הגיעו המצלמות במכשירים הסלולאריים. אם בעבר המצלמה במכשיר הנייד הייתה בגדר קוריוז בלבד, היום אנחנו כבר באזור חיוג שונה לחלוטין. עם התקדמות הטכנולוגיה, קיבלנו מצלמות נהדרות גם במכשירים שאינם מוצרי דגל, ואיכות הצילום כבר מזמן אינה תלויה באופטיקה בלבד, כשגם עדכוני תכנה שלוקחים דקות ספורות בלבד יכולים לשפר משמעותית את התוצרים הסופיים בזכות אלגוריתמי עיבוד תמונה מתקדמים. iOS 14.4 היא עוד הוכחה שכך הוא.