חברת דיסני מחייה מחדש את Lucasfilm Games, הידועה גם בשם LucasArts, כמותג תחתיו יופצו כל משחקי מלחמת הכוכבים וכותרים אחרים המבוססים על הסרטים של Lucasfilm.

בהכרזה הרשמית נאמר כי "כעת Lucasfilm Games היא הזהות הרשמית של כל הכותרים מבית Lucasfilm, שם אשר מקיף את קטלוג המשחקים הוידאו העשיר של החברה, ואת חזונה לעתיד."

ב-2012, דיסני רכשה את Lucasfilm, חברת הסרטים של ג'ורג' לוקאס, בסכום של 4 מיליארד דולר. יחד עם החברה, דיסני נהייתה הזכיינית של אחד ממותגי המדע בדיוני הפופולריים והאהובים בעולם – Star Wars או מלחמת הכוכבים בעברית.

באותה הרכישה, דיסני קיבלה גם את LucasArts, המפתחת הרשמית של משחקי מלחמת הכוכבים דאז. באפריל 2013, דיסני החליטה לסגור את LucasArts ולפטר את כל עובדיה. בזמנו, LucasArts עבדה על שני משחקי Star Wars שבסוף בוטלו בעקבות החלטה זו.

LucasArts ידועה בזכות המשחקים ששחררה עוד מסוף שנות ה-80, חלקם מובססים על זיכיונות של Lucasfilm כמו מלחמת הכוכבים ואינדיאנה ג'ינס. בין הכותרים המפורסמים של הסטודיו ניתן למצוא את Day of The Tentacle, Star Wars Jedi Knight, Indiana Jones and The Fate of Atlantis ורבים נוספים.

Star Wars Squadrons

ב-2013 דיסני חתמו עם החברה Electronics Arts הסכם בלעדי לפיתוח והפצת משחקי Star Wars, רשיון שאמור להחזיק לעוד מספר שנים. במרוצת השנים EA הביאה לנו מספר משחקים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות (אני מדבר עליך Battlefront 2) וביטלה חופן משחקים גדולים ומבטיחים שנשאו את השם מלחמת הכוכבים.

שני המשחקים האחרונים שיצאו כתוצאה של אותה עסקה הם Jedi Fallen Order ו-Star Wars: Squadrons שקיבלו ביקורות חיוביות ואהדה מצד המעריצים.

נכון לכתיבת שורות אלו, EA לא חשפה איך המיתוג מחדש ישפיע על רשיון שלה לפתח משחקי מלחמת הכוכבים, אם בכלל. אבל כן מעניין לדעת שבהכרזה הרשמית, דיסני הודעה שהמשחקים שיופצו תחת Lucasfilm Games יגיעו "מהסטודיואים הטובים ביותר ברחבי התעשייה כולה."