המותג ROG של חברת ASUS תמיד ניסה ללכת כמה שיותר רחוק ולמתוח את קצה היכולת של כוח המיחשוב. בין אם זה סדרת Strix של הכרטיסים הגרפיים ובין אם זה שוק ניידי הגיימינג שאותם נסקר היום. תערוכת CES, היא התערוכה הכיפית ביותר בשנה, יחד עם Comic-Con, אבל זה נושא לכתבה אחרת. השנה אפילו קיבלנו את כל התערוכה בלייב לאינטרנט בגלל הקורונה ואפשר לשמוח על זה לפחות. אחרי שראינו את מערך הניידים של Dell, עכשיו נזכה להציץ במערך הניידים של ROG שמתוכנן ל-2021 וזה הולך להיות מעניין.

תצוגת תכלית

המסכים החדשים של ROG במחשבים ניידים ממש מדביקים את הקצב של מסכים שולחניים ואנחנו נראה רזולוציה של WQHD שזה 2560X1440 אבל בשם מגניב יותר. עד כאן אין חדש, אבל מה שישחק פה תפקיד זה קצב הריענון במסכים האלה שיגיע עד ל-165Hz, זה כבר קצב הריענון של המסך שיש לי בבית. מסכי FHD ברזולוציה של 1080 יגיעו ל-360Hz והחלק שממש הרשים אותי, מסכי 4K עם קצב ריענון של 120Hz. לא רע בכלל למחשב נייד. כנראה שלא תוכלו לשחק עם זה על הגדרות Ultra אבל זה עדיין הישג מרשים מאוד למחשבים ניידים.

אחד הדברים שהכי שמחתי לשמוע הוא שכל המסכים שלהם הולכים לעבור Pantone Validate וזה ריגש אותי במיוחד כי אין לי שמץ של מושג מה זה אומר, אז רצתי לבדוק. Pantone זה בעצם מאגר צבעים שמתייג כל צבע לדיוק מרבי בהתאמת הגוונים. כל מסך מחשב נבנה בתנאים אחרים ובצורות שונות ויכול לקבל גוונים שונים במעט מהצבעים שתוכננו. הנה דוגמה לציוץ של אלון מאסק על הדגלים של רומניה וצ'אד:

על פניו אכן נראה כי הדגלים של רומניה וצ'אד זהים. אבל בדיקה של Pantone תראה לנו שדגל רומניה מורכב מהצבעים: 280c 116c 186c, ואילו דגל צ'אד מורכב מהצבעים 281c 116c 186c. אז אילון מאסק כמעט צודק, אבל רק כמעט. מה שעושה בדיקת Pantone זה לוודא שהצבעים שיוצאים מהמסכים הם הצבעים המדוייקים ביותר לפי מאגר הצבעים שלהם. 

תכונה מעניינת נוספת היא GPU Switch, המשמש למעבר בין המעבד הגרפי המובנה במכשיר, למעבד הגרפי הייעודי. ההקפצה הזו נועדה כדי לחסוך בחיי סוללה והיא מובנית בכל המכשירים בשנת 2021 כך שהמעבר בין המעבדים הינו חלק וללא צורך בהפעלה מחדש של המחשב. מעבר לכך, ROG הוסיפו תמיכה בסראונד מובנה בשם Dolby Atmos, מאווררים שמנקים את עצמם, ואפילו מיקרופון שמנקה רעשים מהצד השני, כלומר גם אם למי שאתם משוחחים עימו אין מסנן רעשים, ASUS יעשו את זה בשבילו.

ROG לכל מצב

מחשבי הדגל של החברה, Strix Scar של ROG וה-ROG Strix G series יגיעו בשני גדלים, מסך 15 אינץ' ומסך 17 אינץ'. כמובן שהחומרה כאן תהיה מדהימה עם RTX 3080 ותמיכה ב-1080P עם קצב רענון של 360Hz או 1400P עם קצב ריענון של 165Hz. אבל מה שיותר מעניין אותי כאן זה המקלדת. ROG עשו כאן מקלדת מעניינת, לא עוד ממברנה כי אם מקלדת מכנית אופטית. ומה זה אתם שואלים? ובכן, מקלדת מכנית אופטית בעצם יוצרת מנגנון הקלקה באמצעות קרן לייזר שהמקש חוסם. זה שומר על המקלדת קלה ודקיקה, אך היא כבר לא ממברנית כיוון שלחיצה על המקש סוגרת מעגל אופטי ולא חשמלי וכך המחשב מגיב למקש. זה רעיון ממש מעניין כי הוא מאפשר לשמור על המקלדת קטנה ונוחה אך עם היתרון של מקלדת מכנית. טכנולוגיה חדשה ומעניינת.

דגם נוסף שיגיע הוא ה-Asus ROG Zephyrus Duo15 SE, שהו לפטופ עם מסך 15 אינץ' שמגיע עם מסך נוסף של 14.1 אינץ', שזה כמעט אותו גודל, בתור מסך נוסף. המסך הקטן מתרומם למעלה ובכך מאפשר מעבר של אוויר שיקרר את המחשב, והזווית של המסך עולה ל-13 מעלות נוח יותר ונגיש יותר למשתמש. החבר'ה ב-ASUS טוענים שהמבנה היחודי הגיע מעבודה משותפת עם חברות רבות כדי לספק תוכנות מיוחדות שיעזרו לגיימרים בשימוש במסך המשני בזמן גיימינג. זה בהחלט נוח לגרפיקאים, ופנקציות חדשות מגיעות כל הזמן. 

נייד אחרון שבו נעסוק היום הוא ה-Asus ROG Flow X13 שהוא נייד מתקפל עם מסך 13 אינץ' שמגיע ביחס של 16:10 כדי לנצל באופן מקסימלי את הגודל שלו. הייחודיות של Asus ROG Flow X13 מתבטאת ביכולת לקפל אותו 360 מעלות ולהפוך אותו לטאבלט. נכון למועד פרסום הכתבה, ASUS לא חשפה עם איזה מעבד יגיע הנייד הזה, אך כרטיס המסך שלו יהיה ה-GTX 1650 שזה לא רע בכלל יחסית לנייד ששוקל 1.3 קילו עם מבנה כל כך הדוק. בגדול, עם הגדרות Medium תוכלו לשחק את כל המשחקים החדשים.

אני מאוד אוהב את מותגי ROG ואני בהחלט נהנה לראות את הייחודיות שלהם במוצרים שהם בונים. יש הרבה מותגי גיימינג היום בעולם ונראה ש-Asus ROG בהחלט יודעים מה חשוב לגיימרים, ולא סתם זורקים RGB על מוצר כדי לקרוא לו מוצר גיימינג. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם על הנעשה בתערוכה