כמו כל שנה עם בוא ינואר, אנחנו מתקרבים לתערוכת 2021 CES שבאה עלינו לטובה. הפעם, בשל הקורונה, לא נצטרך לכתת רגלינו לוגאס ונוכל להנות מכל הטוב של תערוכת הצרכנים הגדולה בעולם – מבלי לצאת מהבית. התערוכה תכיל מגוון טכנולוגיות וגאדג'טים והיא ממש גן שעשועים לחובבי טכנולוגיה. קונספטים ומוצרים פורצי דרך תמיד יציגו את עצמם בתערוכה וכבר עכשיו מתחיל לטפטף מידע על מה שיהיה שם, ונתחיל עם חברת Dell, שכברה נותנת לנו הצצה קטנה למה שאנחנו הולכים לראות שם.

חברת DELL כבר פתחה את 2021 בסערה, הודיעה שגם ב-CES2021 היא תציג מחשבים ניידים עם טכנולוגיות חדשות ומעניינות. הפעם פחות נתעכב על המכשירים עצמם, אלא יותר בטכנולוגיות שהרבה יותר מעניינות מהמפרט הטכני (אלא אם כן הצליחו להכניס RTX 3090 לתוך הלפטופים). 

זה לא באג – זה פיצ'ר

הפיצ'ר הראשון, והמסקרן ביותר, הוא ה-Dell Optimizer – תוכנה מובנית של של Dell המנצלת יכולות בינה מלאכותית (AI) כדי לעשות אופטימיזציה למחשב ולשפר את יעילותו. ה-Dell Optimizer כולל תכונה של ביטול רעשי רקע בצורה חכמה במיקרופונים של החברה. התכונה תאפשר לנטרל ולבטל רעשי רקע ותתחזק את רוחב הפס לטובת אפליקציות של פגישות כדי למנוע ניתוקים. וירוס הקורונה לימד אותנו שלעבוד מרחוק ולהיפגש בזום זה חלק בלתי נפרד מהעולם החדש, ו-Dell יודעים את זה.

מחשב Latitude 9420 יגיע עם מיקרופון ומצלמה מובנים שיודעים להגיב לאור סביב ולתקן את התמונה כך שתתאים לשיחות וידאו. החיישן הויזואלי יוכל לזהות פנים וכך לפתוח את המחשב ללא מגע יד אדם. ה-Latitude 7520 יספקו צג גדול יותר ורזולוציה של 4K (עדיין ללא RTX 3090).

אני אדם שמאוד חושש לפרטיות ומקפיד לנתק את המצלמה מהמחשב בכל פעם שאני לא משתמש בה, או לפחות להסית אותה שתצלם את הקיר. הנושא של חדירה למצלמות וריגול נפוץ מאוד בשנים האחרונות וחשיפת מידע אישי, תמונות וסרטונים של אנשים ברשת זו מכה כלל עולמית. אחת התמונות המפורסמות היא של מארק צוקרברג מצולם כאשר עינית הנייד שלו מכוסה במסקנטייפ שחור.

Dell Technologies laptop double open

ולכן, אחת התכונות המעניינות שתגיע יחד עם מחשבי Latitude 9520 ו-Latitude 9420 נקראת SafeShutter. מדובר בעינית של מצלמת הרשת שמובנית בתוך המחשב ואשר נפתחת ונסגרת באופן אוטומטי בסינכרון עם יישומי הוידאו. הפעלת זום? ברכותיי המצלמה תכנס לפעולה. אין תוכנה שעובדת? המצלמה תסגר אוטומטית ולא תאפשר שימוש בה. זה פתרון נהדר לפרטיות בעולם כל כך מחובר.

כמובן שכל הניידים מגיעים עם מפרטים מצוינים, אבל כמו שאמרתי זה פחות מעניין כי זה לא חידוש טכנולוגי. אנחנו עדיין נמתין לראות את RTX 3090 (או אפילו RTX 3080) בתוך מחשב נייד, עד אז נמשיך לסקר את הדברים המעניינים בתערוכה ונמשיך לעדכן אתכם.