בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול עצום בשוק הטלוויזיות, עם מגוון עצום של טלוויזיות הזמין לרכישה, עם וריאציות ביצרן, בגודל, במחיר, ברזולוציה, וגם בסוג טכנולוגיית המסך ואיכותו – החל מה-LCD הנפוצות, ועד מסכי OLED נחשקים. אך בעוד שהרזולוציה הרווחת כיום היא 4K והגודל של הטלוויזיה תלוי בעיקר בגודל הסלון – היצרן וטכנולוגיית המסך הם בעיקר פקטור כיום שתלוי בעומק הכיס של הלקוח.

בפן הטכנולוגי, זו לא ממש שאלה לאיזה מסך יש את התמונה הכי טובה, כי התשובה היא כמובן מסכי OLED. השאלה היא האם טלוויזיה עם מסך בטכנולוגיית ה-OLED שווה את ההפרש במחיר בינה לבין טלוויזיה עם מסך LCD?

אחת החברות הידועות במסכי ה-OLED שלה היא חברת LG, עם טלוויזיות הכוללות פיצ'רים רבים הן למשתמש הביתי הממוצע והן לגיימר התובעני, עם תאימות מעולה לקונסולות הדור הבא.

אז במילים אחרות: האם כדאי לכם לקנות את הטלויזיה הזו? לקחנו את ה-LG OLED CX65 (שאגב, זה מבוטא C10, כמו ה-iPhone X), כדי לענות על כל השאלות.

ממש כמו תמונה במוזיאון

כאשר פתחתי את הקופסה שבה הגיעה הטלוויזיה, הדבר שהכי הפתיע אותי הוא כמה ה-LG CX65 דקה. הטלוויזיה עצמה היא בעובי של כ-6 ס"מ עם חלק תחתון עבה יותר שבו מתרכז רוב המשקל של הטלוויזיה. אני אישית השתמשתי ברגלית שלה ולא שמתי אותה על הקיר, אך אני ממליץ בחום כן לתלות אותה למי שיכול כי היא תיראה מושלם על הקיר (במיוחד עם שומר המסך שלה של תמונות – תרגישו כמו במוזיאון). הרגלית שמגיעה עם הטלוויזיה היא אחת הדברים הכי כבדים שיצא לי להרים, עם איכות בנייה מעולה ועושה את עבודה מצוין ומייצבת את הטלוויזיה היטב.

החלק העבה של הטלוויזיה מכיל בתוכו את כל החיבורים: 4 חיבורים של HDMI (שלושה בצד של הטלוויזיה ואחד מאחורה), שני חיבורי USB, חיבור רשת, כניסה של כבל אופטי, חיבור AV, אנטנה ואף כבלים וכמובן החשמל של הטלוויזיה עצמה. 

כאשר אתם מסתכלים על ה-LG CX65 מהספה שלכם – שם החוויה באמת מתחילה. המסגרת של הטלוויזיה היא דקה מאוד, ואתם מקבלים מסך ממש מקצה לקצה. ישנה מסגרת שחורה מסביב למסך עצמו שאתם כמעט ולא תשימו לב אליה. הקטע המאוד מעניין זה שגם על המסגרת עצמה אין בכלל את הלוגו של LG, אלא רק על הרגלית.

ממשק, אפליקציות ושליטה קולית

ל-LG CX65 עצמה יש ממיר עידן פלוס מובנה, הקולט את הערוצים הרגילים. אך מעבר לכך, היא טלוויזיה חכמה שעובדת על מערכת ההפעלה של LG, ה-webOS. המערכת מאוד נוחה לתפעול, במיוחד יחד עם השלט שלה המשמש כעכבר הצבעה. אם יש לכם שירותי סטרימינג למיניהם, כדוגמת נטפליקס, אמזון וידאו ויוטיוב, אתם יכולים להיות בטוחים שזה כלול בממשק של הטלוויזיה עצמה. לגיימרים שביננו, יש גם טוויץ' שאתם יכולים לשייך למסך הבית לגישה מהירה יותר.

בעוד שאין המון אפליקציות בתוך הטלוויזיה עצמה, אני אישית לא הרגשתי בחוסר כי המגוון הקיים הוא עצום, ורוב האפליקציות המוכרות והשכיחות קיימות גם כאן. אם הייתי רוצה להוסיף עוד אפליקציות, תמיד אפשר לחבר סטירימרים חיצוניים כגון Apple TV או Nvidia Shield אשר תומכים ב-Dolby Vision וב-Dolby Atmos. למי שמתשמש באפליקציות שמגיעות עם הטלוויזיה עצמה אתם תקבלו את חווית התצוגה והשמע הטובה ביותר ללא שימוש בסטרימר חיצוני.

ה-LG CX65 כוללת תמיכה ב-Google Assistant ו-Amazon Alexa אך הדבר פחות נפוץ בארץ, ולמרות קיומה של האופציה – לא בחנו אותה. מה שכן, יש לטלויזיה אפשרות להתחבר לחשבון ה-LG שלכם, אז יש לכם מכשירים נוספים של LG כמו מכונת כביסה או מייבש אתם יכולים לקבל מידע עליהם ישירות מתפריט הבית של הטלוויזיה (שימושי? תלוי במשתמש).

כמו כן, הטלוויזיה עובדת עם ה-AirPlay 2 של Apple, כמו רוב הטלוויזיות החדשות. מה שנותן לכם את האפשרות לשתף תמונות או סרטונים ואף להציג את הטלפון, או ה-iPad או המחשב על הטלוויזיה עצמה בקלות רבה ללא צורך במכשיר חיצוני.

מתחת למכסה המנוע

הטלוויזיה עצמה מגיעה עם המעבד החדש של LG, המכונה A9 בדור השלישי שלו, עם הפרש גדול בביצועים ביחס לדור הקודם, ושיפר את היכולות השונות של הטלוויזיה כמו ה-"AI Picture Pro" שלה. 

כמובן שמה שבאמת מעניין אותנו זה הממשק של הטלוויזיה עם פלטפורמות הגיימינג השונות, כגון המחשב האישי או הקונסולות מהדור החדש. אז תשמחו מאוד לדעת שכן, לא רק שהטלוויזיה מתממשקת עם כל הפלטפורמות, אלא אתם גם תקבלו חוויה מדהימה מהטלוויזיה הזו.

ה-LG CX65 מאפשרת קצב רענון של 120Hz דרך חיבור ה-HDMI שלה (בתקן HDMI 2.1), ואף תומכת בטכנולוגיית Audio return channel (או בקיצור eARC) בנוסף לקצב רענון משתנה (VRR) ומצב השתהות נמוכה אוטומטית (automatic low latency mode) – או אם תרצו מצב משחק.

מאחר ו-LG לא רצו לאכזב אף אחד, אתם יכולים למצוא תמיכה ב-Nvidia G-Sync והחל ממודל שנת 2020 גם ב-AMD FreeSync. הדגם שאנו סיקרנו כלל רק את הG-Sync אך היות והמחשב שאליו חיברנו את הטלוויזיה כולל כרטיס RTX 2080 Super, אז לא הייתה שום בעיה, ואני חייב לציין שזו הייתה חוויה מאוד מלהיבה לשחק במסך 65 אינץ' עם קצב רענון של 120Hz.

קרוב למציאות

מבחינת איכות התמונה אני יכול לומר שהיו לי מספר טלוויזיות ומסכים בעבר, כולל טלוויזיות LCD של Sony אשר ידועות באיכות תמונה מעולה, אך ה-LG CX56 עם מסך ה-OLED שלה מגיעה עם צבעים כל כך חדים וחיים, כך שמיד יכולתי לראות את ההבדל. 

צפיתי במגוון רחב של סרטים וסדרות ושיחקתי סגנונות שונים של משחקים כדי באמת לראות את כל מנעד הצבעים בטלוויזיה. אחד הדברים שתמיד אפשר להרגיש ולראות זה שהשחור הוא באמת שחור, ולא שחור "מואר" כמו ברוב טלוויזיות ה-LCD. כמובן שגם שאר הצבעים מורגשים ו-"חיים" יותר, אך זה באמת הכי מורגש בסצנות חשוכות במיוחד או בהירות במיוחד. אפילו ההצללות בטלוויזיה היו נראות טוב על ה-LG CX65 ובכלליות השחור נראה מאוד אמיתי ולא מרוח או מואר.

מבחינת צבעים, ה-LG CX65 היא בין המסכים הכי מדוייקים שיצא לי לבדוק עד כה, גם ישירות מהקופסה ללא שום קליברציה של המשתמש. כמו שציינתי למעלה, קשה מאוד להתחרות באותנטיות של הצבעים השחורים על מסכי ה-OLED לעומת מסכי ה-LCD השונים. צבעים בהירים יותר היו חיים ועשירים בעוד שצבעים של העור נשארים מאוד אמיתיים כמו במציאות. מה גם שלא יצא לי לראות נגיעות של כחול בתוך השחורים כמו בהרבה מסכים אחרים.

ה-LG CX65 מצויידת בטכנולוגיית ה-Dolby Atmos (כמו בקולנוע), והיא משדרת סאונד בצורה מאוד נקייה ומדויקת. גם כאשר העליתי את הווליום של הטלוויזיה לא הייתה שבירה של הקול עצמו, והיא הצליחה לשמור על חדות הצליל גם בנמוכים (באסים) וגם בגבוהים. כמובן שהיא לא משתווה למערכת סראונד מלאה, אך אם יש לכם רסיבר שמתאים לטכנולוגיה של ה-Dolby Atmos מובטחת לכם חוויה מדהימה במיוחד בסרטי אקשן. מה שכן, אם אתם כן מגבירים את הסאונד לרמות הגבוהות ביותר, כן ניתן להרגיש בטיפה "לכלוך" בצליל הנמוך והבאסים שיצאו מהרמקולים של הטלוויזיה.

השורה התחתונה – הכי מלהיב שיש

אז חזרה לשאלות ששאלנו בתחילה הכתבה – האם ה-LG CX65 שווה קנייה?

ובכן, אם אתם מחפשים את הטלוויזיה המושלמת לצפייה בתכנים שונים, עם אפשרות מעבר בקלות בין אפליקציות, יחד עם תמיכה מלאה בכל בפיצרים לקונסולות הדור הבא או למחשב גיימינג חזק, יחד עם צבעים מעולים וחדות מטורפת, אני חושב שהתשובה היא אכן כן.

בעוד שהמחיר של הטלוויזיה גבוה מאוד ועומד על כ-9,500 ש"ח, זו השקעה שבעיני שווה לעשות. עכשיו השאלה האמיתית, האם אתם יכולים לקנות את הטלוויזיה? אם כן, אני בהחלט חושב שאתם מקבלים החלטה שתהנו ממנה בטירוף.

המסך LG OLED CX65 סופק ע"י LG וקבוצת ח.י.