השחרור השנתי של כותר Call of Duty חדש הפך למעיין מסורת מוזרה. זה תמיד מעניין לשמוע מה יש למעריצי הסדרה להגיד, ולראות את החידושים הקטנים שהמפתחים מציגים. אך עבר הרבה זמן מאז משחק כלשהו דחף את הסדרה קדימה באותה דרך בה טרילוגית Modern Warfare דחפה, והתגובה הראשונית של מעריצי הסדרה לכותר החדש הייתה פחות ממזהירה. כל זה לא מנע מCall of Duty: Infinite Warfare לנסות לקחת את הסדרה לכוכבים ולהביא את האקשן לאותה רמה על ידי הבאת הקרב הצבאי המוכר לחלל. והוא הצליח. רוב הזמן.

Infinite Warfare עושה עבודה טובה בלהביא את סדרת COD לחלל. הקרב בחלל העמוק מעניין ויזואלית לצפייה, והוא עדיין מרגיש כאילו הוא שייך למשחק COD. ישנם רגעים שאפשר להשוות בין Infinite Warfare ל-Halo ואף ל-Star Wars בהתבסס על מה שנראה על המסך. ישנם רגעים בו המשחק עובר בצורה חלקה מקרב קרקע לקרבות חלל, מה שהופך כל חלק במשימה לקרב אפי אחד גדול. בנוסף תופי המלחמה מהדהדים בכל משימה, מה שנותן הרגשה של שובר קופות קיצי כמעט לכל אורך המשחק.

cod-infinite-warfare_sp_black-sky-take-to-the-sky

סדרת CoD אינה ידועה בשל הקמפיינים שלה לשחקן יחיד, אל הסיפור של Infinite Warfare שם אותו מעל משחקים אחרים בסדרה מבחינה זו. בעתיד כל משאבי כדור הארץ אזלו. לפיכך, ברית החלל של אומות המאוחדות (באנגלית UNSA) נוצרה כדי להבטיח שמחצבות מכל רחבי מערכת השמש ימשיכו לתת אספקה לכדוה"א ולתמוך בו. כמובן שלא כולם מרוצים מההסדר החוץ-עולמי הזה, ויש אפילו כמה שמנהלים מלחמה מזוינת נגד הUNSA. אתם משחקים את קפטן ניק ריס אשר מופקד על הגנת UNSA נגד "כוח הגנת המושבות" אשר רוצה להרוס אותו.

למרות שבסך הכל הסיפור די דומה למה שראינו בכותרים אחרים בסדרה, הוא הרבה יותר מרגש ופחות נשכח מהשאר, בעיקר הודות לדמויות המככבות. בעוד שמשחקי COD הקודמים הסתמכו על אקשן מעבר לכל דמיון וקלישאות כדי לספר את הסיפור, ל-Infinite Warfare גישה יותר מרוסנת, שכן הדמויות לעולם לא מגיבות באופן מופרך או מגזימות בגודל האתגר בפניו הן עומדות. כן, זה לא סיפור עמוק במיוחד, אבל קאסט הדמויות הופך את הסיפור של Infinite Warfare למעשיה מעניינת ואף חוויה ביחס לקמפיין COD.

שלא כמו במשחקי COD אחרים הסיפור בInfinite Warfare הוא לא ליניארי, והשחקן יכול לשחק במשימות באיזה סדר שרק יבחר. הקמפיין כולל גם משימות צידיות אשר משחררות אביזרים חדשים ופרטים נוספים על הסיפור, או פשיטות על ספינות עוינות. מכיוון שדמותכם היא בדרגת קפטן, הקמפיין יאפשר לכם לפקד ספינת ה-UNSA העונה לשם Retribution אשר משמשת כבסיס מבצעים. אתם תבלו זמן רב בגשר הפיקוד של הספינה, שם תחליטו מהי המשימה הבאה שתבצעו, ותוכלו לדבר עם חברי הצוות שלכם. זה מרגיש כאילו Infinite Ward הלכו על וייב מאס אפקטי,מה שעובד במשחק הזה, על אף שהדמויות והסיפור לא מתקרבים לרמתו של Mass Effect מבחינת עומק.

cod-infinite-warfare_mp_scorch

אם אתם רוצים לאתגר את עצמכם תוכלו לנסות את דרגת הקושי החדשה YOLO. כפי שהשם מרמז מוות אחד ואתם מתחילים את כל הקמפיין מהתחלה.זה תמיד נהדר לראות את הסדרה מנסה ללכת בכיוון שונה, ולמרות שיש לה עוד דרך ארוכה, הכיוון הנוכחי שלה מוצא חן בעינינו. אפשר להתווכח על רקע המדע בידיוני של המשחק, אבל הקמפיין החדש מלהיב, בלתי נשכח ומאוד מאתגר אם תבחרו ברמת הקושי החדשה.

מצד שני המולטיפלייר בInfinite Warfare הוא טיפה מאכזב, בעיקר מכיוון שהוא פחות או יותר שינוי טקסטורי של Black Ops 3. המומחים מ-Black Ops 3 הוחלפו בתלבושות קרב (Combat Rigs) והם פועלים פחות או יותר באותה דרך. לכל תלבושת יש מומחיות משלה, בין אם זה תלבושת לסגנון רוץ-תירה (Run n' Gun), תמיכה ביחידה, טנקים או התגנבות וטווח רחוק. כמובן שישנם נשקים חדשים למצוא ויכולת התנועה המוגברת, מה שכנראה הפך לפיצ'ר קבוע במולטפלייר של CoD, חוזרת עם חבילות קפיצה, גלישות על הרצפה וריצות על הקיר.

בסך הכל, אם שיחקתם ב-Black Ops 3 אתם תדעו למה לצפות, לטוב ולרע. זה היה יכול להיות נחמד אם המולטיפלייר היה משתמש בעובדה שאנחנו בחלל ולוקח אלמנטים מקמפיין הסינגלפלייר ומפיק מזה משהו חדש. רק דמיינו לעצמכם מצב בו אתם קופצים מספינת חלל אחת לאחרת, או מפוצצים זה את זה בקרבות חלל. לצערנו Infinite Warfare בוחר ללכת על בטוח וקצת משעמם. אם זה לא שבור למה לתקן, הא? נו, תמיד יש את הDLC. יאי…

cod-infinite-warfare_zombies-in-spaceland_poindexter-in-astrocade-768x419

אי אפשר לסכם ביקורת COD בלי להזכיר זומבים, והפעם: זומבים בספייסלאנד. ארבעה שחקני קולנוע חוברים יחדיו כדי לשרוד סרט אימה קלאסי משנות השמונים ומגלים את פארק ספייסלנד המיסתורי. החוויה מהנה כמו מצבי הזומבים שקדמו לה, אך היא מכוונת חותר לשחקנים חדשים, שכן היא הרבה יותר קלה ממקודם. שחקנים יכולים לחלוק ביניהם את הכסף ואפילו המוות אינו סופי מכיוון שאפשר לקבל צ'אנס נוסף בעזרת משחקי ארקייד ישנים. מצב הזומבים הז אמנם קל, אבל כיפי ובעל עיצוב ויזואלי נהדר.

Call of Duty: Infinite Warfare חוצה גבולות גבולות בתחומים מסויימים ושומר על סטטוס קוו באחרים. קמפיין הסינגלפלייר צועד בתעוזה לכיוון חדש ואנו מקווים לראות את הסדרה תמשיך בדרך זו אל העתיד (לווא דווקא מילולית), עם סיפור ומשחק שמונע על ידי הדמויות שאשכרה מהנה. המולטיפלייר לעומת זאת, נשאר באותו מקום  כפי שהיה בשנה שנה שעברה, ואם אכפת לכם ממנו אתם עלולים להתאכזב, במיוחד אם לא אהבתם את מה ש-Treyarch הציגו ב-Black Ops 3. בסופו של יום Infinite Warfare הוא עדיין משחק COD, אבל כזה שלוקח צעד אחד קטן שאולי יהווה צעד גדול לסדרה אל הגדולה.