במהלך החודש האחרון Crystal Dynamics, החבר'ה שמאחורי המשחק Lara Croft and the Guardian of Light, חשפו מספר רב למדי של פרטים על המשחק החדש בסדרת Tomb Raider המפורסמת, בפרט על המראה החדש של הגיבורה האייקונית לארה קרופט. המשחק החדש, שבינתיים נקרא פשוט Tomb Raider, הוא אתחול גמור של הסדרה, ומציג לארה צעירה יותר וחסרת כל ניסיון. מרבית הפרטים נחשפו לראשונה במגזין הספרדי "Hobby Consolas".

אל תצפו ללארה הכול-יכולה מהמשחקים הקודמים; לארה החדשה מתנהגת בצורה אנושית יותר: היא מדממת, מפוחדת וחייבת להלחם על חייה. היא מוצגת במשחק כבחורה צעירה, ישר בסיום לימודי האוניברסיטה שלה, המצטרפת למשלחת מחקר על ספינה המפליגה לכיוון יפן. כשהספינה טובעת, לארה היא הניצולה היחידה והיא חייבת להיאבק על חייה על אי מסותרי ומסוכן (המפתחים הודיעו כי קווי העלילה של סדרת הטלוויזיה "אבודים" והסרט "באטמן מתחיל" ספקו להם לא מעט השראה).

Tomb Radier החדש מציג כמה אלמנטים משחקיים חדשים לסדרה: לארה תוכל לרכוש יכולות חדשות ולהכין כלים חדשים במחסה שלה על האי, ואפילו לחזור ולבצע משימות שכבר סיימה. המשחק יהיה בנוי כך שמרכז האי ישמש כמעין בסיס המוביל לאזורים השונים באי, בהם לארה תצטרך לחפש משימות חדשות שיעזרו לה לשרוד ואולי אף לעזוב את האי. בנוסף ישנו מנגנון חדש העובד באופן דומה מאד ל-Eagle Vision ממשחקי Assassin’s Creed. המנגנון נקרא Survival Instinct והוא מאפשר ללארה להבחין בחפצים או רמזים חשובים בסביבתה ע"י צביעתם בצבעים שונים (לדוגמא, רמזים יראו צהובים בעוד שחפצים לא חשובים יהפכו לאפור). כמובן שלארה לא יכולה להפעיל את המנגנון הזה כל הזמן, אלא רק כאשר היא עומדת במקום.

Crystal Dynamics מספרים שהפאזלים במשחק החדש יהיו הרבה יותר מסובכים מכאלה במשחקים קודמים בסדרה, ויעשו שימוש בכוח הכבידה, אינטראקציה בין אש ומים ודף מפיצוצים. במילים אחרות, הפאזלים יהיו מאד מושפעים מהפיזיקה של העולם, בדומה לפאזלים הסביבתיים ב-Half Life 2. בנוסף הם "השוויצו" בזוויות הצילום הקלסטרופוביות והמטרידות בהן יעשה שימוש במשחק, ובמנוע החדש שלהם הנקרא פשוט Crystal Engine.

Tomb Raider נמצא כרגע בשלבי פיתוח לXBOX 360 ולPS3 ועדיין אין לו תאריך יציאה רשמי.