הבטא הפתוחה של Marvel's Avengers נפתחה בסוף השבוע האחרון לכלל שחקני ה-PlayStation 4, ונתנה לנו הצצה לעתיד הקרוב מאוד, חודש אם לדייק, עד ליציאת המשחק המלא. Marvel's Avengers הוא אחד המשחקים שאני הכי מצפה להם השנה. המשחק שתוכנן בתחילה לחודש מאי, נדחה לספטמבר, ועתיד להגיע גם ל-Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series X ו-PC.

משימות של גיבורים

הבטא נתנה לנו לחוות את התחלת הסיפור, ועברה מהר בין איירון מן (Iron-Man), קפטן אמריקה (Captain America), בלאק ווידוו (Black Widow), האלק (Hulk) ת'ור (Thor) ומיס מארוול (Miss Marvel), הלא היא קמאלה קהאן (Kamala Khan).

לאחר סיום חלק הסיפור שהיה פתוח עבורנו, ניתן היה להמשיך ולשחק עוד משימות שונות, אך לצערי לא היתה לנו את האפשרות לחזור לשחק בתור קפטן אמריקה או ת'ור. זה ככל הנראה כדי להשאיר מספר דמויות "טריות" לעת יציאת המשחק, כדי שלא נרגיש שאין משהו חדש לחוות.

צורת המשחק בתור כל גיבור מרגישה שונה. איירון מן יכול להמריא ולעוף תוך כדי שהוא יורה על אויבים מרחוק, מיס מארוול נלחמת מקרוב בזריזות, ואחד המהנים ביותר להפתעתי היה דווקא האלק, שיכול לתפוס אוייבים ולהשתמש בהם כנשק נגד חבריהם. האלק גם יכול לנוע במהרה במפה באמצעות קפיצות מפלצתיות, והוא הדמות שהכי נהניתי לשחק.

hulk

אם הייתי צריך לתאר את הז'אנר של המשחק הוא היה משהו בין Hack & Slash ל-Beat ’em Up. מהבטא, לא נראה שהמשחק מחדש משהו בז'אנר, אבל זה לאו דווקא דבר רע. לכל דמות יש התקפה מהירה, התקפה כבדה, התקפה לרחוק, התחמקות, ויכולת הגנתית כלשהי. שילוב בין כולן ביחד עוזר לנו לזרוע הרס במפה.

במהלך הבטא היו זמינות עבורנו משימות מסוגים שונים. המשימות הללו התחלקו למשימות סיפור, משימות Drop Zone שהן משימה קצרצרות, ומשימות יותר ארוכות מסוג War Zone. בנוסף למשימות הללו, בשלב מתקדם בבטא נפתח בפנינו ה-Harm Room, חדר סימולציה שבו יכולנו להתנסות בסיטואציות קרב מאתגרות.

כששחקנו במשימת ה-War Zone, בטעות מיהרנו להתקדם מבלי לחקור את כל המפה, ולאחר מכן גילינו שפיספסנו המון דברים. למעשה, נראה שבמשימות מהסוג הזה, יהיה הרבה תוכן מעבר למשימה עצמה שנוכל לחקור, כולל מטרות צד ושלל למצוא. במשימה זו, היה קרב בוס מרכזי שהווה מבחינתי נקודת מפנה לגבי איך שחוויתי את המשחק.

kamala kahn

כששיחקתי במשחק במצב לשחקן יחיד, אמנם נהניתי, אבל לא יכולתי לומר שמדובר במשחק הנוקמים שתמיד חלמתי עליו. אבל כל זה השתנה כשהצטרפתי לשני חברים ונלחמנו ביחד. בקרב הבוס שיחקנו כהאלק, קמאלה ואיירון מן, והיה עלינו להרוס לבוס בצורת עכביש רובוטי ענקי את הרגליים, ובו זמנית היו מספר מטרות גבוהות. איירון מן שלנו, שיכול לעוף, התמקד במטרות הגבוהות יותר, שקל לו להגיע אליהן, בעוד האלק וקמאלה השמידו את הרגליים (HULK SMASH). אני מוכרח לומר, זה היה רגע מהנה מאוד שנתן לי להרגיש שכל גיבור הוא שונה ולא מדובר בסקינים שונים לאותו דבר.

בנו את הגיבור שלכם

ל-Marvel's Avengers יש מערכת ציוד שמאוד דומה לזו שב-Destiny. אנחנו מוצאים ציוד חדש בתוך תיבות או כשאנחנו מביסים אויבים, ולכל חתיכת ציוד יש יכולת שמשפיעה על האופן שבו אנחנו משחקים את הדמות שלנו. אם קיבלנו פריט ציוד שאהבנו, אפשרי להמשיך לשדרג אותו עד רמה מסויימת.

מערכת הטאלנטים (Talents) מוסיפה מעט עומק למשחק, ומאפשרת לנו לבחור כיצד לשחק את הגיבור שלנו. בתור איירון מן נוכל לבחור אם לשפר את קרב הפנים אל פנים, את הטילים או שלל אפשרויות אחרות. גם פה לא מדובר בחידוש, אבל מערכת כזו נשארת פתוחה לעידכונים עתידיים שיכולים להוסיף טאלנטים נוספים עם הזמן, וליצור גיוון ורעננות חדשה במשחק לאחר תקופה.

marvels avengers

בשורה התחתונה, הבטא של Marvel's Avengers מהנה, והמשחק בעל פוטנציאל להיות מעולה. אפשרויות ה-Co-op מרימות אותו למעלה עבורי. עם הגיבורים החדשים שצפויים להצטרף כעדכונים חינמיים, כמו הוקאי (Hawkeye) או ספיידרמן האקסקלוסיבי, זה יהפוך לעוד יותר מגוון ומעניין. מערכת הציוד פשוטה אבל לא פשוטה מדי, ועובדת בסינרגיה עם מערכת הטאלנטים. כך מתאפשר לכל שחקן להתאים את הגיבור שלו לסגנון המשחק שלו.

Marvel's Avengers עתיד לצאת ב-4 לספטמבר ל-PlayStation 4, Xbox One, ו-PC, וצפוי לקבל שדרוג חינמי לבעלי המשחק לגרסאות ה-PlayStation 5 ו-Xbox Series X. אני כבר לא יכול לחכות להמשיך את הסיפור.